جای خالی نحوه پیاده‌سازی و اجرای سند تحول احساس می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه هم‌اکنون جای خالی نحوه پیاده‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین مشاهده می‌شود از فعالیت ۴۲۰ پایگاه تابستانی به صورت مجازی خبر داد.

جای خالی نحوه پیاده‌سازی و اجرای سند تحول احساس می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ حسین تاریخی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه نقطه شکلگیری تحول بنیادین به سال 79 برمی‌گردد که تحول در کتابهای درسی بود، اظهار کرد: سال 84 مسئله جدی‌تر پیگیری و سند تحول بنیادین تنظیم شد که فاصله گرفتن از حافظه‌محوری از دستورهای کاری مهم تحول بود.

چالش نحوه پیاده‌سازی و اجرای سند تحول بنیادین

وی افزود: یکی از نقاط قوت سند تحول بنیادین تربیت شش‌ساحتی است و آنچه به عنوان تحول در نظام آموزش و پرورش جای خالی آن احساس می شود نحوه پیاده‌سازی و اجرای سند است که با آنچه پیش‌بینی شده فاصله داریم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان گفت: تحول باید در 5 منظر مورد توجه جدی باشد نخست تحول محتوایی و کتب درسی است که باید ببینیم محتوای منتقل شده به دانش‌آموز چقدر مفید است و می‌توان از ابزارهای کارآمد دیگر مانند بازی های آموزشی و محصولات چندرسانه ای در کنار کتابهای درسی استفاده کرد.

تاریخی ادامه داد: برخی فرایندهای آموزش و پرورش همچنان حافظه محوری را تقویت می کند و نمی توان ادعا کرد که تربیت ما 6ساحتی است. به عنوان مثال در ارزیابی متمرکز به حوزه علمی هستیم و در موارد محدود موارد اعتقادی را رصد می کنیم. نحوه ارزیابی دانش آموزان به شیوه آزمون است که مکانیزم آن حول حافظه محوری می چرخد تا نمره ای را به او بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برنامه درسی ملی در سند تحول باید به آن پرداخته شود و در برهه ای مطرح شد پنج شنبه ها مدارس باز باشد تا خلأ برنامه ریزی درسی را جبران کند، متذکر شد: این مقوله منتفی شد تاهم اکنون به خاطر شرایط خاص کرونا قرار شده پنج شنبه ها به روزهای درسی اضافه شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یادآور شد: محور دیگر تحول در نیروی انسانی مشغول به کار در آموزش و پرورش است که به شدت نیازمند به روز رسانی و نوگرایی نیروها هستیم هم اکنون شتاب زدگی در تامین نیرو رخ داده که نباید منجر به کارگیری افراد فاقدصلاحیت شود. همچنین تقویت تشکلها اهمیت دارد چرا که بخشی از ماموریت اجرای سند تحول برعهده آنهاست. و باید ورود دانش آموز به تشکلها به عنوان شاخص جدی مدنظر باشد و آنها در کار گروهی و تیمی و مراوده با هم سن و سالان خود قرار بگیرند.

وی ادامه داد: سلسله جلسات اندیشه ورزی به عنوان گره تحول در نظام آموزش و پرورش را مرور می کنیم.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه با اشاره به برنامه های تابستانی این اتحادیه برای اوقات فراغت دانش آموزان، عنوان کرد: تاب آوری دانش آموزان در منزل و تعامل با اولیا در خانه، مهارت افزایی با هدف تقویت مهارت فردی و ارتباط دوسویه خانه، مدرسه و تشکل تحت عنوان برنامه های فرهنگی مدنظر است همچنین جشنواره ستارگان را داریم و براساس آن حضور فیزیکی و مجازی دانش آموزان را در پایگاه های تابستانی محقق می کنیم. خودباوری، آداب معاشرت با پدر و مادر، مهارت تربیتی، مهارت هنری و حرفه آموزی در این جشنواره مدنظر است.

جشنواره ستارگان در تابستان مجازی دانش آموزان

تاریخی بیان کرد: در 9 سطح تولید محتوا انجام داده ایم و سه هزارو 500 دقیقه محتوا تولید شد و پیش بینی می کنیم 100هزار دانش آموز دوره متوسطه در جشنواره ستارگان در 420 پایگاه تابستانی فعال شده به صورت مجازی با 600 مربی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پرتال آموزشی زبدگان آماده بهره برداری است، تصریح کرد: در قالب این پرتال ارائه کنندگان خدمات علمی آموزشی محتوا را به دانش آموزان ارائه می کنند و خدمات علمی و درسی، دسترسی معلمان توانمند برای ارائه محتوای درسی و امکان دسترسی دانش آموزان سراسر کشور، آزمون های آزمایشی، مشاوره تحصیلی و برنامه نویسی در قالب فعالیتهای علمی مدنظر است همچنین تورهای گردشگری علمی را برای دانش آموزان داریم و با مجموعه هایی که آمادگی بازدید علمی دارند توافق شده که در سایت زبدگان قابل دسترسی است. تصمیم داریم با تقویت پرتال بتوانیم سبد جامع فعالیتهای علمی و مهارتی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان