جوان یزدی پنج کیلومتر را ۲ ساعت روپایی زد

یزد- ایرنا- محمدحسین حسینی فهرجی روز سه‌شنبه مسیر پنج کیلومتری پارک هفتم تیر تا میدان امیرچقماق شهر یزد را بدون خطا در مدت ۲ ساعت با موفقیت روپایی زد.

جوان یزدی پنج کیلومتر را 2 ساعت روپایی زد

این رکورد به مناسبت سالگرد ثبت جهانی یزد و هفته شهرداری‌ها ( 14 الی 20 تیر ) با همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مرکز استان انجام شد.

حسینی 28 ساله بارها با حضور و رقابت با روپایی‌زنان کشور،  رکوردهای خوبی برای استان یزد بر جا گذاشته است، وی رکورد روپایی سرعت ایران به مسافت 10 کیلومتر، 14 ساعت و چهل ساعت را در اختیار دارد.

همچنین رکورد 20 کیلومتر و روپایی در یک ساعت به تعداد هشت هزار و 212 مرتبه در تردمیل جزو افتخارات اوست و هدف نهایی او  ثبت رکورد 20 ساعت روپایی بدون استراحت در کتاب گنیس است.

حسینی فهرجی در حاشیه این برنامه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای انجام این کار به  همراهی و حمایت مسوولان نیاز دارد 

فهرج یکی از دهستان‌های شهرستان یزد است که در 30 کیلومتری شرق این شهر در مسیر شهرستان بافق واقع شده‌است. 

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران 18 تیر 96 در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید تا آرزویی چندین ساله با تلاش و پشتکار جمعی به واقعیت تبدیل شود.

بافت تاریخی یزد به مساحت 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در سال 1384 به ثبت ملی رسید و استان یزد یک‌هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد.

این استان با یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 62 هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان