نسخه نویسی الکترونیک در ۶۷۸ مطب طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: هم اکنون ۶۷۸ مطب معادل ۷۵ درصد از مطب های طرف قرارداد بیمه سلامت استان" در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک فعال شده اند.

نسخه نویسی الکترونیک در 678 مطب طرف قرارداد بیمه سلامت گیلان

دکتر جمشید محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فزود: در نسخه نویسی الکترونیک بیمار با مراجعه به پزشک نیازی به دفترچه ندارد و فقط با ارایه کد ملی خود هویت بیمار و پوشش بیمه‌ ای او تایید شده و همپوشانی بیمه‌ای بیمار کنترل می شود و با تایید این موارد شناسه رهگیری تولید و جایگزین دفترچه می گردد.  

وی اظهار داشت: در این طرح پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت به صورت الکترونیکی وارد سامانه مربوطه شده و با ارایه کد رهگیری به بیمه شده برای او نسخه تجویز می‌ کنند با این کار بیمار برای دریافت خدمات دارو به داورخانه و یا مراکز رادیولوژی، آزمایشگاهی و یا پاراکلینیک ها مراجعه و براساس نسخه تجویز شده، خدمات دریافت می کند.

وی با بیان اینکه با انجام نسخه نویسی الکترونیک در مطب بیمار متناسب با تجویز به هر جایی که لازم است مراجعه و با شناسه رهگیری روند درمانی را انجام می دهد، خاطر نشان کرد: هم اکنون از 340 داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان حدود 85 درصد و از 60 رادیولوژی 90 درصد وارد طرح نسخه پیچی الکترونیکی شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته و شتاب آن در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در استان تاکنون افزون بر 150 هزار نسخه الکترونیکی صادر شده که از این میزان بیش از 36 هزار مورد آن مربوط به تیرماه جاری است.

وی با بیان اینکه طرح کشوری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک باید در تمامی مطب ها و مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان اجرایی شود، اضافه کرد: این طرح الکترونیکی نقش مهمی در کمک به ارایه خدمات بهتر و سهل تر به بیمه شدگان دارد ضمن اینکه پرداختی ها به مجموعه ها و پزشکان طرف قرارداد به موقع، منظم تر و سریع تر انجام می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با اشاره به حذف کاغذ و دفترچه به عنوان یکی از فواید نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک خاطر نشان کرد: با این اقدام بیمه شده دیگر دغدغه ای با عنوان حفظ و نگهداری، تمدید یا تعویض دفترچه بیمه ندارد.

وی بیان داشت: هم اکنون بیمه سلامت گیلان در اجرای نسخه نویسی الکترونیک از رتبه سوم و نسخه پیچی الکترونیک رتبه ششم کشوری برخوردار است.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و 228 هزار و 104 نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان