هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در زنجان متلاشی شد

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در طول سه ماهه نخست امسال هفت بلایند تهیه و توزیع مواد مخدر در زنجان از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان شناسایی و منهدم شد.

هفت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در زنجان متلاشی شد

سرهنگ ایرج خانی پور شامگاه پنجشنبه در جلسه کمیته مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر که در محل استانداری زنجان برگزار شد، افزود: طی مدت یاد شده،  بیش از 513 کیلو گرم انواع مواد مخدر در زنجان کشف و 981 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند و همچنین 146 طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان نیز انجام شد.

وی از افزایش 36 درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در زنجان، خبر داد و اظهار داشت: مواد مخدر، از معضلات اساسی جامعه و مهمترین دغدغه خانواده ها، محسوب می شود و به همین منظور پلیس در مبارزه با این پدیده و مقابله با قاچاقچیان مواد از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی ورزد.
 خانی پور با تاکید براینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی بدون همت همگان، هیچ گاه بطور کامل ریشه‌ کن نخواهد شد، افزود: در حال حاضر بخش زیادی از جرایم و آسیب های اجتماعی،  رابطه مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر داشته و اعتیاد به موادمخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.
 جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان،  آموزش و عزم همگانی را محور کلیدی مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: اگر عزم و همت عمومی جامعه و دردمند کردن همه دستگاه های دولتی در زمینه آسیب های مواد مخدر در جامعه ایجاد نشود پلیس به تنهایی نمی تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها موفق شود.
 خانی پور با بیان اینکه تریاک بیشترین مواد مخدر کشف شده در این استان را شکل می دهد، افزود: بهترین راه مقابله با پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر، انجام کارهای فرهنگی از طریق خانواده ها و متولیان امر است و شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را نیز به دنبال دارد.

وی، پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر خواند و اظهار داشت: در این راستا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی و نمایشگاه های تخصصی پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس و دانشگاه ها و مساجد و محله های پر خطر و توضیح و تشریح آسیب های اجتماعی ناشی از این بلای خانمان سوز، گام های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است.
خانی پور افزود: پلیس با قاطعیت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه اقدام می کند و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم و قاطع خواهد بوده و است.
 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان