انگلیس به فشارهای آمریکا درباره هوآوی تن داد

لندن - ایرنا - وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی تحریم‌های آمریکا علیه شرکت چینی هوآوی، این شرکت از مشارکت در طرح راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم منع خواهد شد.

انگلیس به فشارهای آمریکا درباره هوآوی تن داد

«اولیور داودن» با ایراد سخنانی در مجلس عوام انگلیس افزود که از پایان امسال تمام خریدهای فنی از هواوی ممنوع و تجهیزات این شرکت باید تا سال 2027 از زیرساخت‌های شبکه مخابراتی انگلیس حذف شود.

وی در همین حال تصریح کرد که این تصمیم فرآیند ارتقاء شبکه اینترنت انگلیس را دست کم 2 تا 3 سال به تاخیر انداخته و حدود 2 میلیارد پوند خسارت می‌زند. 

دولت انگلیس بهمن ماه گذشته به رغم فشارهای کاخ سفید با مشارکت هوآوی در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور موافقت کرده بود.

براساس این تصمیم، هوآوی به صورت محدود در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت داده شد.

در این طرح، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به «هسته مرکزی» منع شده و تنها مجاز تا 35 درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای انگلیس منع شده بود.  

هم زمان دولت آمریکا فشارهای فزاینده‌ای را علیه تصمیم دولت انگلیس آغاز کرد تا در این رابطه تجدید نظر کند.

 آمریکا شرکت هوآوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم و تهدید کرده که سپتامبر آینده تحریم‌های جدیدی را علیه این شرکت وضع خواهد کرد. به این ترتیب، هواوی از دسترسی به بازار آمریکا محروم شده و ناگزیر نیاز خود را از بازارهای داخل تامین خواهد کرد.

انگلیس معتقد است که تجهیزات چینی در فناوری هوآوی تهدیدی برای شبکه مخابراتی انگلیس بشمار می‌رود.

سفیر پکن در لندن چندی پیش در سخنانی هشدار داده بود که ممنوعیت حضور غول فناوری هوآوی در زیرساخت مخابراتی پنجمین نسل ارتباطات انگلیس برای شرکت‌های چینی «پیام بسیار بدی» به همراه دارد.

«لیو ژیاومینگ» دوشنبه گذشته در نشستی مطبوعاتی گفت؛ منصرف شدن از همکاری با هواوی در این شبکه ارتباطات سیار به وجهه انگلیس به عنوان محیطی باز و مناسب کسب‌وکار لطمه می‌زند.

وی افزود: «نگاه کل جامعه کسب‌وکار چین به شکل رفتار شما با هوآوی است. اگر جلوی این همکاری را بگیرید برای سایر شرکت‌های چینی پیام خیلی بدی دارد.»

سفیر چین همچنین هشدار داد؛ انگلیس اگر بخواهد با چین مثل دشمن برخورد کند دچار عواقب آن خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان