سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

شهرداری به جای ایجاد موزه دیگر در حوزه کودک به رونق آن ها کمک کند

اعطا گفت:چرا باید شهرداری به جای کمک به رونق موزه‌ ها در حوزه کودکان، یک موزه به آن ها اضافه کند.

شهرداری به جای ایجاد موزه دیگر در حوزه کودک به رونق آن ها کمک کند

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ایجاد موزه کودکان در تهران در مخالفت با این طرح اظهار کرد: به 4 دلیل می‌توان با این طرح مخالفت کرد. شهرداری تهران ظرفیت و توان اداره یک موزه و رونق دادن به آن را ندارد و نباید چنین توقعی داشت که شهرداری تهران بتواند چنین مجموعه‌ای را اداره کند.

اعطا با تاکید بر اینکه چند نمونه مشابه آنچه مورد نظر کمیسیون سلامت برای ایجاد موزه است در تهران وجود دارد، گفت: موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موزه اسباب بازی، موزه عروسک ملل و موزه فرهنگ کودکی از جمله مواردی است که در تهران وجود دارد.

وی گفت: چرا باید شهرداری تهران به جای کمک به رونق موزه‌های موجود در حوزه کودکان، یک موزه به این موزه‌ها اضافه کند.

اعطا موزه داری را کاری تخصصی عنوان کرد و افزود: موزه داری کاری تخصصی است و در این حوزه وزارت میراث صاحب‌نظر است و استاندارد‌هایی را در این حوزه تدوین کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به جای موزه داری، بیشتر دستگاه‌های مختلف موزه بازی می‌کنند و در حال حاضر با تورم موزه مواجه هستیم.

وی با طرح این پرسش که آیا در سایر کشور‌های توسعه یافته نیز این گونه است که هر دستگاهی برای بخشی از فعالیت خود موزه تاسیس کند، گفت: از کمیسیون سلامت شورای شهر می‌خواهم برای طرح ایجاد موزه کودکان پافشاری نکنند و اجازه دهند شهرداری تهران به عنوان نهاد عمومی به سایر موزه‌های موجود در این حوزه کمک کند.

بیشتر بخوانید

کاهش 25 درصدی درآمد‌های شهرداری تهران در سال جاری

سرا‌های محلات برای شهر تهران ارزشمند هستند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان