ایلان ماسک از احتمال تولید سالانه ۲۰ میلیون خودرو برقی تا پیش از ۲۰۳۰ خبر داد

مدیرعامل تسلا از تولید سالانه ۲۰ میلیون خودرو برقی تا پیش از ۲۰۳۰ خبر داد که تقریباً ۵۰ برابر بیشتر از آمار تولید این خودروساز در سال ۲۰۱۹ است.

ایلان ماسک از احتمال تولید سالانه 20 میلیون خودرو برقی تا پیش از 2030 خبر داد

مدیرعامل تسلا از تولید سالانه 20 میلیون خودرو برقی تا پیش از 2030 خبر داد که تقریباً 50 برابر بیشتر از آمار تولید این خودروساز در سال 2019 است.

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا روز دوشنبه با انتشار توییت جدیدی گفت تسلا «احتمالاً» تا پیش از سال 2030 موفق به تولید سالانه 20 میلیون اتومبیل برقی خواهد شد. ماسک اضافه کرد که تسلا برای دستیابی به چنین آمار قابل توجهی به «پیاده‌سازی بی‌نقص» نیازمند خواهد بود.

تسلا سال 2019 حدود 365 هزار خودروی برقی تولید کرد و اگر بتواند به آمار بسیار بلندپروازانه 20 میلیون خودرو در سال دست یابد، به معنی جهش بیش از 50 برابری خواهد بود. این خودروساز در سه ماهه آخر 2019 به رکورد تولید تقریباً 112 هزار خودرو دست یافت.

طبق برآوردهای ماسک، در طول هفت سال آینده سالانه بیش از 30 میلیون خودرو برقی جدید روانه بازار خواهند شد. ماسک در ادامه توییت خود نوشت که دستیابی بازار به این آمار در پنج سال «ممکن اما غیرمحتمل» است. ماسک هفته گذشته در ایمیلی به تمام کارکنان تسلا گفت که اگر آن‌ها نهایت تلاش خود را بکنند این شرکت می‌تواند در سه ماهه سوم سال 2020 رکورد جدیدی در زمینه فروش خودرو بر جای بگذارد.

مردم تمایل کمتری به خرید خودرو در دوران کرونا نشان داده‌اند. این عامل سبب کاهش 15 درصدی فروش خودروهای تسلا در نیمه اول سال 2020 در مقایسه با نیمه دوم 2019 شد. حال این شرکت برای ثبت رکورد جدید باید فروش خودروهایش را بیش از 20 هزار دستگاه در مقایسه با سه ماهه قبلی افزایش دهد.

ماسک چند روز قبل در رویداد Battery Day از سلول باتری جدید رونمایی کرد که هزینه تولید باتری را پایین آورده و قدرت خودروهای این شرکت را افزایش می‌دهد. البته ماسک افزود که این باتری تا سال 2022 به تولید انبوه نخواهد رسید. او همچنین از معرفی یک خودروی تماماً خودران با قیمت 25 هزار دلار در سه سال آینده خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان