کاهش ۶۶ درصدی شرارت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کاهش ۶۶ درصدی شرارت در کرمانشاه خبر داد.


به گزارش تابناک به نقل از مهر، سردار علی‌اکبر جاویدان ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اظهار کرد: امنیت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه است که تأمین آن در جامعه بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه همکاران انتظامی ما در بخش‌های مختلف پلیس تأمین امنیت مطلوب و آسایش شهروندان را از اولویت‌ها و وظایف اصلی خود قرار داده اند، گفت: شاید در این میان کاستی‌هایی نیز وجود داشته اما هرگز نافی تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی همکاران ما نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اینکه پلیس نهادی اجتماعی است که بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم و همه دستگاه‌ها دارد، تصریح کرد: گستردگی و سختی‌های کار هرگز باعث نشده ذره‌ای برای مقابله با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی دچار تردید شویم.

وی افزود: کاهش 66 درصدی شرارت‌ها، 49 درصدی سرقت به عنف و هفت درصدی قتل در 6 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته همگی موید آمادگی پلیس برای مقابله با جرایم و پیشگیری از وقوع بسیاری از آنها است.

جاویدان با بیان اینکه امروز کرمانشاه در بسیاری جرایم جزو استان‌های آخر محسوب می‌شود، گفت: به عنوان نمونه در شرارت‌های رخ داده طبق آمارهای ارائه شده از سوی ناجا استان 27، در سرقت به عنف استان 25، در نزاع و درگیری استان 22 و در سرقت‌های مهم و خشن استان 18 هستیم.

وی پیشگیری را بسیار بهتر از درمان توصیف کرد و گفت: اگر برای جلوگیری از وقوع جرم تلاش کنیم نتایج بسیار بهتری حاصل و امنیت بیشتری حاصل می‌شود تا اینکه بخواهیم به دنبال دستگیری مجرمان و کشف جرایم رخ داده باشیم.

این فرمانده انتظامی به تأثیرگذاری رسانه‌ها و خصوصاً صدا و سیما اشاره کرد و گفت: می‌توان با افزایش همکاری و تعامل‌های موجود زمینه وقوع بسیاری جرایم را از بین برده و ریشه آنها را بخشکانیم.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای دشمنان که مسائل دینی، فرهنگی و اقتصادی ما را هدف گرفته و به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه و ناامیدی میان مردم هستند، گفت: در این میان صدا و سیما با توجه به قدرت و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند با همراهی دیگر متولیان فرهنگی و نهادهای نظامی و انتظامی پاسخ قاطعانه ای به برنامه‌های ضدفرهنگی و ضد ارزشی دشمنان بدهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از همراهی صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با برنامه‌های پلیس و اطلاع رسانی دقیق و به موقع و همچنین تولید آثار جهت پیشگیری از وقوع جرایم قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با افزایش تعاملات موجود شاهد شرایط بهتری باشیم و عموم مردم از اقدام خدمتگذاران خود در مجموعه انتظامی استان راضی باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان