امدادرسانی به مصدومان با جلیقه های مجهز به موتور جت + ویدیو

برای نخستین بار در دنیا قرار است که اعضای گروه امداد بریتانیا با جلیقه های مجهز به موتور جت به کمک حادثه دیدگان و مصدومان اورژانسی بروند.

امدادرسانی به مصدومان با جلیقه های مجهز به موتور جت + ویدیو

برای نخستین بار در دنیا قرار است که اعضای گروه امداد بریتانیا با جلیقه های مجهز به موتور جت به کمک حادثه دیدگان و مصدومان اورژانسی بروند.

طبق گزارشی که خدمات آمبولانس هوایی منطقه گریت نورث بریتانیا منتشر کرده در تست اخیر یکی از نیروهای امدادی برای مدت 90 ثانیه مسافتی که به صورت عادی به 25 دقیقه پیاده روی نیاز داشت را با کمک این جلیقه 1050 اسب بخاری طی کرد تا به موقعیت مورد نظر برسد.

مقامات بریتانیا معتقدند که این جلیقه با در نظر داشتن ویژگی های جغرافیایی منطقه ای که قرار است در آن به کار گرفته شود بسیار سودمند واقع می شود.

اندی ماوسون مدیر عملیات های نجات خدمات آمبولانس هوایی گریت نورث در این باره گفت:

ما باور داریم که تکنولوژی به اعضای تیم ما امکان می دهد که به مراتب سریع تر از گذشته خود را به موقعیت بیمار برسانند.

این فناوری به آتش نشانان امکان می دهد که آنسوی شعله های آتش را ببینند تا بتوانند افرادی که در دام حریق افتاده اند را نجات بدهند.

در بسیاری از موارد این وسیله درد و رنج بیماران را کم خواهد کرد و در برخی حتی زندگی آنها را نجات میدهد.

جلیقه مجهز به موتور جت

گفتنی است سرویس آمبولانس های هوایی بریتانیا سال هاست که با شرکتی به نام Gravity Industries وارد مذاکره شده است تا این جلیقه مجهز به موتور جت را به عملیات های امداد و نجات خود بیاورد. تست این جلیقه نیز در منطقه ای به نام ارتفاعات Langdale انجام شد. در جریان این تست ریچارد برونینگ موسس شرکت Gravity Industries از یک دره به نقطه ای در ارتفاع بالا پرواز کرد تا عملیات نجات شبیه سازی شده را انجام دهد.

به گفته ماوسون این جلیقه مجهز به موتور جت از پتانسیل بالایی برای ارائه خدمات اضطراری برخوردار است و انتظار می رود که امدادرسانی در مناطق صعب العبور انگلستان را با بهبودهای قابل توجهی روبرو نماید.

او در ادامه گفت که ما در حال حاضر بخش کوچکی از پتانسیل های بالای این فناوری را محقق کرده ایم و در واقع امدادرسانی تنها یکی از حوزه هایی است که میتواند در آن از این جلیقه ها استفاده کرد.

این جلیقه نجات با استفاده از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی، قطعات الکترونیک و پنج موتور جت ساخته شده و به گفته شرکت سازنده بعد از آشنایی با اصول اولیه کار با آن میتوانید با سرعت 51 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و تا ارتفاع 3.65 کیلومتری از سطح زمین بالا بروید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان