تمام آنچه که باید برای بهتر شدن ریاضی فرزندت بدانی

ریاضی مهم ترین و دشوارترین درس دوران تحصیل بچه ها است و مهم ترین فردی که می تواند بیشترین کمک را در این زمینه به آنها کند، والدین هستند. شما به عنوان پدر و مادر دانش آموز در یادگیری درس ریاضی باید همیشه پیگیر بوده و بهترین نوع آموزش را برای موفقیت فرزندت در این درس انتخاب کنی.

تمام آنچه که باید برای بهتر شدن ریاضی فرزندت بدانی

ریاضی مهم ترین و دشوارترین درس دوران تحصیل بچه ها است و مهم ترین فردی که می تواند بیشترین کمک را در این زمینه به آنها کند، والدین هستند. شما به عنوان پدر و مادر دانش آموز در یادگیری درس ریاضی باید همیشه پیگیر بوده و بهترین نوع آموزش را برای موفقیت فرزندت در این درس انتخاب کنی.

بارها اتفاق افتاده که تصمیمات اشتباه ما حتی ناخواسته باعث شدیدتر شدن مشکل ریاضی فرزندمان شده است و نگرش منفی ما نسبت به ریاضی آنها را دلزده کرده است.

انتخاب اشتباه روش های یادگیری ریاضی مثلاً استفاده از DVD های آموزشی  بجای کمک از یک معلم حرفه ای، آموزش و توضیح مباحث ریاضی توسط خودتان که دانش کافی را در این زمینه ندارید، دقیقه نودی بودن و فقط در شب های امتحان بفکر چاره افتادن برای حل مشکل ریاضی فرزندتان،  نگاه جنسیتی به یادگیری ریاضی و تبعیضی که بین هوش دختر و پسرتان در فهم این درس قائل می شوی و اشتباه غلط از الگوهای تحسین و انتقاد که همه این تصمیمات اشتباه باعث سوق دادن او به سمت حجم زیادی از مشکلات ریاضی شده است. 

اما راه حل چیست و چطور می توان فرزند خود را بدرستی همراهی کرد تا به بهترین نتیجه ی دلخواهش برسد؟ با ما همراه باشید تا به جواب سوال خود برسید.

 

1.آموزش را با یک معلم خوب شروع کنید

همیشه موفق ترین و بهینه ترین روش یادگیری هر درسی تدریس آن توسط یک فرد موفق است. آموزش ریاضی فرزندت را با یک معلم ریاضی خوب شروع کن.

معلم ریاضی با بهینه کردن زمان کلاس، آموزش را براساس مدل یادگیری فرزندت انتخاب و شروع می کند. چون بعضی از بچه ها با یک بار آموزش مفهوم را درک می کنند اما بعضی دیگر برای یادگیری نیاز به  آموزش به همراه بیان مثال های زیاد دارند و تنها این روش آموزش در کلاس های خصوصی اتفاق می افتد.

اولین تصمیم درست برای یادگیری موثر ریاضی فرزندت این است که والدین دقیقه نودی نباشی و اگر حس می کنی که او در ریاضی مشکل دارد و در جلسه امتحان هم در حل سوالات به مشکل برمی خورد، از همین حالا اقدام کنی و با انتخاب یک معلم حرفه ای و دلسوز کمک کنی که تمام نقاط ضعفش رفع شود.

معلم ریاضی کمک می کند که فرزندت نقاط ضعف خودش را بشناسد تا رفته رفته آنها را رفع کند، با پیشرفت فرزند شما، معلم کم کم سطح آموزش را بالا میبرد تا جایی که او فهم خوبی از ریاضی کسب کند و مشکلاتش رفع شود و در جلسه امتحان با تسلط کامل حاضر شود.

 

چرا معلم ریاضی می تواند بهینه ترین و موفق ترین روش یادگیری باشد؟

  • بهینه ترین روش یادگیری استفاده از معلم ریاضی است چون با بازگو کردن نکات اساسی و قلق های یادگیری، فرزند شما را با اطلاعات ارزشمندی روبه رو می  کند و کمک می کند که تمرکز او بر مباحث و نکاتی باشد که باید دقیقاً بر آنها تمرکز داشته باشد.
  • استخراج بخش های کلیدی کتاب و یادگیری عمیق این بخش ها او را به مسیر درست یادگیری هدایت می کند که این تنها با کمک یک معلم حرفه ای ریاضی امکان پذیر است.
  • تمرکز روی اصطلاحات پرکاربرد که در حل سوالات و حل تست بسیار کمک کننده است از دیگر موارد مهم استفاده از معلم خصوصی ریاضی است که در نبود معلم مدرسه می تواند بسیار موثر باشد.

 

از کجا معلم ریاضی را پیدا کنم؟

سایت های تدریس خصوصی زیادی هستند که خدمات آموزشی ارائه می دهند اما جامع ترین و معتبرترین سایت تدریس خصوصی، سامانه استادبانک می باشد که می توانی با جستجو عبارت تدریس خصوصی ریاضی استادبانک و کلیک روی سایت، وارد صفحه اساتید برتر ریاضی شوی یا با کلیک بر گزینه تدریس خصوصی ریاضی، پروفایل هراستاد که شامل رزومه تحصیلی و تدریس او است را مشاهده کنی.

علت بهترین بودن اساتید این است که از حدوداً 75 هزار رزومه ای که تاکنون برای استادبانک ارسال شده است، فقط 2300 معلم برای همکاری تایید شدند، که این نشان از سختگیری و سنجش دقیق رزومه کاری و صلاحیت تدریس اساتید توسط مجموعه استادبانک می باشد.

استادبانک مطمئن ترین است چون  قیمت های تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس در استادبانک بشدت کنترل شده است و هزینه جلسات صرفاً بر اساس توانایی تدریس معلم مشخص می شود و شما دیگر مطمئن هستید که هزینه ای که پرداخت می کنید بابت توانایی و صلاحیت تدریس معلم است، نه سلیقه و برداشت شخصی معلم

استادبانک معتبرترین است به این دلیل که علاوه بر دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و تجارت، مفتخر است که به درجه دانش بنیانی رسیده است و حمایت دانشگاه صنعتی شریف را نیز دارد.

استادبانک موفق ترین است چون تاکنون توانسته موفقیت 27000 هزار شاگرد موفق در مقاطع مختلف تحصیلی را  رقم بزند و رضایت آنها از خدمات آموزشی و اساتیدش را کسب کند.

حال اگر می خواهی این مجموعه قدرتمند در زمینه ارائه خدمات تدریس خصوصی با قیمت های مناسب را ببینی و از خدماتش استفاده کنی می توانی با سرچ عبارت تدریس خصوصی استادبانک وارد سایت شوی یا با روش مستقیم کلیک بر گزینه تدریس خصوصی استادبانک از فضای جالب این سامانه لذت ببری.

 

2.با موضوع درگیر شوید

اگر فرزند شما با موضوع درگیر شود و تا حد ممکن از آن لذت ببرد، خیلی سریع می تواند ریاضیات را یاد بگیرد. وقتی که فرزند خود را مجبور به انجام تکلیفش کنی و به سمتی سوقش دهی که به هر موضوعی با دید انجام تکلیف نگاه کند، خود به خود از حالت لذت بخشش خارج می شود و به عنوان یک تکلیف اجباری به آن نگاه می کند. پس بهتر است حل مسائل ریاضی با مثال های بامزه  را به یک روال همیشگی و یک معمای حل نشده که فرزند شما از کشف آن لذت می برد، تبدیل کنی.

دکتر جو بوالر، استاد ریاضیات در دانشگاه استنفورد می نویسد که تمرکز بر یادگیری و حل سریع ریاضیات، حفظ کردن مفاهیم ریاضی و تمرین های کم، مهم ترین موانع دانش آموز در یادگیری درس ریاضی است.

پس بهتر است بجای تمرکز روی یادگیری سریع، فرزند شما کاملاً با اصول ریاضی درگیر شود تا با درک آن، ایده های جدیدی برای حل مسائل و درک مباحث خلق کند.

 

3.از بیس و پایه شروع کنید

مباحث پیچیده تر ریاضی اساساً بر مباحث ساده تری بنا شده اند، پس بهتر است فرزند شما قبل از اینکه مبحث پیچیده تری را پیش ببرد از اصول اولیه ریاضی شروع کند، حتی اگر احساس کنی که او تسلط کافی بر آن مباحث پایه ای را دارد، برای مثال، اگر می خواهد مسائل حساب را حل کند، به سرعت به جایی نخواهد رسید مگر اینکه درک خوبی از جبر و مثلثات داشته باشد. قبل از دویدن باید راه بروی و این همان نکته اساسی است که در یادگیری ریاضیات نیز باید رعایت شود.

 

4.یک هدف داشته باشید

برای یادگیری ریاضی فرزند شما باید هدف داشته باشد. مثلاٌ اگر در برخی از مهارت های اساسی مثل کار با اعشار و درصد مشکل دارد، نیازی نیست که او با یادگیری هندسه یا مثلثات ذهن خود را درگیر کند، فقط کافیست روی مشکلش تمرکز کرده و سعی کند آن را حل کند. اما اگر هدفش از یادگیری درس ریاضی زدن درصد بالا در کنکور است، پس باید علاوه بر هندسه و مثلثات سایر مباحث مثل جبر، حساب، مثلثات و غیره را هم یاد بگیرد، چون بهترین راه برای یادگیری ریاضی انتخاب کوتاه ترین مسیر از طریق درسی است که او به آن نیاز دارد.

 

5.پاسخ به سوالات تشریحی و تستی بسیار حیاتی است

 

 

ریاضی درس عجیبی است چون فرزند شما هرچه بیشتر تمرین کند، بیشتر یاد می گیرد. خواندن کتاب و دیدن مثال ها بسیار مفید است اما تا زمانیکه فرزندت خودش سوال حل نکند، به درک درستی از آن نمی رسد.

اشتباه در ریاضیات اتفاق می افتد و به قول بزرگان ریاضی، یادگیری از جایی شروع می شود که شما یک سوال را غلط حل کنی. چون شما سعی می کنی بفهمی چرا اشتباه کردی، متوجه می شوی که کجا را اشکال داری و سپس تا درک کامل، بارها آن مبحث را  تمرین می کنی.

نمونه سوالات کتب کمک آموزشی می تواند گزینه مناسبی برای تمرین فرزند شما باشد اما یک راه ساده تر از کتب آموزشی، استفاده ازسایت ها و اپلیکیشن های آموزشی است که در بازار موجود است که بهترین و جامع ترین آن، سایت و اپلیکیشن رایگان نمونه سوالات و گام به گام دروس استادبانک است. 

می توانی با ورود به وبلاگ استادبانک و با انتخاب نمونه سوالات ریاضی در هر پایه ای که هستی یا با ورود به اپلیکیشن استادبانک و دانلود رایگان نمونه سوالات ریاضی، از خدمات این مجموعه استفاده کنی.

 

6. بر روی واژگان ریاضی تمرکز کنید

در ریاضی واژگان و مفاهیمی وجود دارد که یادگیری کامل شان از الزامات است. مثل مفهوم ضریب و معادله درجه دو که تقریبا در متوسطه دوم همه جا دیده می شود و کاربرد زیادی در این مقطع برای دانش آموزان دارد. پس بهتر است این مفاهیم و واژگان مهم را فرزند شما از کتاب های ریاضیش استخراج کرد و در دفترچه اش یادداشت کند و برای هرکدام برداشت و استنباطش را هم بیان کند تا درک بهتری از آنها داشته باشد.

 

سخن پایانی

تمام مراحلی که با هم مرور کردیم در واقع با کمک معلم ریاضی امکان پذیر است نه خود شما، در واقع با شروع اولین قدم یادگیری که همان انتخاب یک معلم کاربلد است فرزند شما می تواند مابقی مراحل را هم با موفقیت طی کند.

در واقع معلم خصوصی ریاضی، با طرح یک هدف، تمرکز فرزندت را به سمت اشکالاتش می برد و با پیگیری و حل نمونه سوالات مناسب و در سطح فرزند شما، کمک می کند مطلب در ذهنش تثبیت شود، از نقطه ای شروع می کند که فرزند شما مشکل دارد و تمام واژگان و مفاهیم ریاضی را که از قلق های یادگیری است با او مرور می کند.

این مهم نیست که چقدر می توانی برای فرزندت هزینه کنی و چقدر می توانی حمایتش کنی، همین که در رابطه با او تصمیم اشتباه نگیری و با توجه وسع خودت بهترین تصمیم را برایش بگیری، فرزندت را به مسیر درست یادگیری هدایت کرده ای. چون تو با هر بودجه ای که داری می توانی بهترین معلم ریاضی فرزندت را در استادبانک پیدا کنی که تمام رسالت این مجموعه کمک و همراهی به شما است تا بتوانی بهترین آینده تحصیلی را برای فرزندت رقم بزنی.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان