معاون رئیس کل دادگستری همدان: با عوامل فساد و جرم زا در دستگاههای عمومی و دولتی برخورد می شود

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: کارگروه شناسایی و برخورد با عوامل فساد و جرم زا در دستگاههای عمومی و دولتی با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و با عضویت نهادهای نظارتی به صورت مستمر و ماهانه تشکیل خواهد شد.

معاون رئیس کل دادگستری همدان: با عوامل فساد و جرم زا در دستگاههای عمومی و دولتی برخورد می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر عباس نجفی، در گفتگوی اختصاصی با خبرآنلاین با اعلام اینکه دستگاههای مرتبط در تعامل با مجموعه پیشگیری از وقوع جرم و در جهت کاهش جرم و رفع خلا های موجود باید با تمام توان حضور داشته باشند، افزود: به پیشنهاد رییس کل محترم دادگستری استان همدان و با استقبال اعضا شورای پیشگیری از وقوع جرم، مقرر گردید تا کارگروه شناسایی و برخورد با عوامل فساد و جرم زا در دستگاههای عمومی و دولتی با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل تشکیل گردد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خاطرنشان کرد: با عضویت نهادهای نظارتی، این کارگروه به صورت مستمر و ماهانه تشکیل و نسبت به پیگیری موضوعات و اعمال هشدارها و انذارهای لازم به مدیران وبرخورد جدی در صورت مواجهه با تخلف یا بزه انجام خواهد شد.

وی حمایت و تشویق مدیران شایسته و معرفی انان به جامعه را از دیگر تصمیمات این کارگروه دانست و گفت: این معاونت با طرح موضوع در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان که با حضور دستگاههای نظارتی و مدیران اجرایی برگزار گردید اقدام به تشریح ابعاد موضوع و اقداماتی که دستگاههای مختلف بایستی انجام دهند پرداخته است.

دکتر نجفی در ادامه به تبیین تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در اجرای بند 5 اصل156 قانون اساسی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و در چهارچوب تاکیدات رهبری معظم انقلاب و در اجرای برنامه های تحولی قوه که در اصلاحیه اخیر نیز بران تاکید گردیده، تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از نظرات کلیه صاحبنظران اعم از قضات، دستگاههای عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم و جامعه دانشگاهی خصوصا انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی تهران، اقدام به تدوین برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم شده است.

 معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، افزود: بر اساس این قانون، اقدام به شناسایی کلیه چالشها و عوامل جرم زا و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم با احصا تکالیف کلیه دستگاههای دولتی و عمومی انجام و این برنامه را به عنوان نقشه راه جهت پیگیری از طریق معاونت های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستریهای کل ابلاغ نموده است.

وی در ارتباط با تعدد و تکثر دستگاههای نظارتی همچنین تخلف در دستگاههای دولتی یا عمومی که حاکی از عدم ایفاء صحیح نقش این نهادها در راستای نظارت و کنترل و پیشگیری از وقوع جرم بوده نیز گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در جلوگیری از کاهش اعتماد عمومی و کاهش خسارات در جامعه یکی از اهداف شکل گیری نهادهای نظارتی مختلف تحقق این هدف مهم بوده است.

این مسئول در دستگاه قضایی استان همدان تاکید کرد: علیرغم زحماتی که نهادهای نظارتی متحمل می شوند، لکن به لحاظ خلاهای موجود و عدم هم پوشانی لازم در برخی موارد و گاها انفعال برخی از واحدهای نظارتی در ادارات یا عدم اشرافیت به موضوع یا تاثیرپذیری از مدیر اداره و یا ضعف امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گاهی شاهد شکل گیری بسترهای فسادزا در برخی از ادارات و تضییع حقوق عمومی هستیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان