پاس گل برای حل کاهش جمعیت کشور!

گروهی سیاه‌نما و حتی قهوه‌ای‌نما معتقدند: مسئولین اتاق فکر ندارند اما ظواهر، شواهد و نتایج عملکرد آنها همواره نشان داده که مسئولین نه تنها اتاق فکر دارند بلکه اتاق‌شان سرویس‌های مختلفی هم دارد.

پاس گل برای حل کاهش جمعیت کشور!

شاهد مثالی از یک حرکت موفق و هماهنگ گروهی‌ مسئولین بیاورم؟ ای به چشم...

چندی پیش رئیس محترم محیط زیست پیشنهاد فرمودند: «لخت به تختواب‌های‌تان» بروید! عده ای ناآگاه به این پیشنهاد خندیدند و عده‌ای آگاه هم، از این فرصت سوءاستفاده کردند! اما تقریبا فقط من بودم که با توجه به سوابقی که از مسئولین دلسوز داشتم و دارم؛ می‌دانستم در پشت این پیشنهاد به ظاهر پرت و پلا نکته‌ای است خیلی بلا؛ که دیگران آنرا نمی‌بینند.

بالاخره طولی نکشید که پرده‌ها کنار رفت و در ادامه، مسائلی روشن شد و سر و صدای مخالفان را خاموش کرد ... اما در پشت پرده چه بود؟

جلوه‌ای با شکوه از یک حرکت تیمی و هماهنگ توسط مسئولین قسمت‌های مختلف برای حل مشکل کاهش جمعیت، آنهم با کمترین هزینه! بله دیگر لازم نبود مسئولین برای تشویق جوانان به ازدواج، مشکل بیکاری؛ مسکن و گرانی را حل کنند. آنها  با یک سازماندهی حساب شده، توانستند  جهانیان را مات و مبهوت کنند و در ادامه از خروج کلی ارز و طول از کشور جلوگیری کنند!

تاکتیک تیمی مسئولین هم؛ «بعنوان الگوی مدیریت جهانی» بدون رسم شکل به شرح زیر بود:  

1- توپ با شروع حرکت رئیس اداره برق تهران از میانه میدان  به گردش درمیاید. او با سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها تا می‌تواند هوا را آلوده می‌کند!  

2- در ادامه؛ توپ به رئیس هواشناسی کشور می‌رسد و او با اعلام وضعیت قرمز آلودگی هوا،  بعنوان یک بازی‌ساز(play maker)پیشنهاد خارج نشدن از خانه را به مردم می‌دهد.

توضیح: رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا بعنوان «یار پوششی» قبلا وضعیت کرونا را هم زرد و نارنجی اعلام کرده تا از خروج مردم بیشتر جلوگیری کند!             

 3- رئیس سازمان محیط زیست: بعنوان یک هافبک نفوذی پیشنهاد لخت رفتن به تختخواب با سانتر از جناحین را دردستور کار خود قرار می‌دهد!

4- وزیر نیرو با انتشار برنامه شبانه قطع برق «پاس تودر» گل را می‌دهد!

5- بالاخره رئیس آمار ایران همچون غزال تیزپایی -اما این بار با «دست خدا»- گل پیرروزی را می‌زند و با افتخار اعلام می‌کند: جمعیت کشور با تدبیر و تلاش شبانه روزی مسئولین(بویژه شبانه) زیاد شد!

بله ما می‌توانیم ... خصوصا مسئولین دلسوزمان همیشه توانا بوده‌اند و ملت هم، بعنوان «یاردوازدهم» و البته بیشتر؛ بعنوان «چرخ پنجم گاری» همواره در کنارشان بوده‌اند! 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان