تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد

گروه زراعت و دامداری؛ بدون رشد

امیر فرید / تحلیلگر بازار سرمایه گروه زراعت و دامداری یکی از صنایعی است که به‌طور مستقیم روی سبد خانوار اثرگذار است. عمده تولیدات شرکت‌های این صنعت را شیر و گوشت تشکیل داده است.

شاخص کل گروه زراعت در ابتدای امسال 127,310 واحد بود که با موج صعودی قوی تا اوایل مرداد به 339,192 واحد رسید و زودتر از شاخص کل و به تبعیت از آن وارد فاز اصلاحی عمیقی شد به‌طوری‌که تا تاریخ 21 آبان‌ماه سال جاری می‌توان گفت تمام رشد خود را از دست داد.

شاخص گروه با رسیدن به سطوح حمایتی127,300 واحد ابتدای سال و همچنین افزایش نرخ 55 درصدی شیر خام از هر کیلو 29هزار ریال به 45هزار ریال مجددا موجب تقویت تقاضا و استقبال خریداران قرار گرفت. به‌طوری‌که تا تاریخ 23 دی ماه روند صعودی خوبی در اوج نا امیدی بازار داشت. شاخص گروه با تکمیل الگوی سقف دوقلو، واگرایی منفی با کندل پوشانی قوی حمایت ایستاتیک 194,095 را از دست داد ودر پایان معاملات روز گذشته به حمایت ایستاتیک و ابرکومو سنکو اسپن رسیده است. انتظار داریم با توجه به افت قیمت حدود 50 درصد قیمت‌ها از سقف تاریخی و رسیدن به سطوح حمایت‌های ایستاتیک و فیبو قدرت فروشندگان کاهش یافته و گروه متعادل شود. در کل با توجه به وضعیت نزولی اندیکاتورها macd و Rsi و پوزیشن تنکانسن و کیجونسن رشد خاصی را برای گروه در حال حاضر متصور نیستم. سطوح حمایتی مهم 188,420 و 188,686 و مقاومت جدی در مسیر صعود 212,700 خواهد بود. شاید در نگاه سرمایه‌گذاران برای کوتاه مدت این گروه در حال حاضر جذاب و مطلوب نباشد مگر برای کسانی که به دنبال نوسان‌گیری روزانه هستند.در حال حاضر با بررسی وضعیت نمادهای گروه برای سرمایه گذاران کوتاه مدت زفکا، زکشت، زدشت و زکوثرو زملارد را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

برای سرمایه‌گذاری بلند مدت دراین گروه حتما بررسی وضعیت گروه، بنیادی، حاشیه سود،چارت و گزارش‌های شرکت‌ها که راهی کدال می‌شود توصیه اکید می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان