تحلیل صنعت حمل و نقل از دید تکنیکال نشان می‌دهد

جذاب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت

امیرحسین سلمانی / تحلیلگر بازار سرمایه بخش حمل و نقل به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در اقتصاد کشور دارد و محور اصلی فعالیت‌های اساسی اقتصاد محسوب می‌شود، به‌عنوان اتصال‌دهنده بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور است.

این صنعت به رشته‌های هوایی، دریایی، ریلی و زمینی تقسیم می‌شود. صنعت حمل و نقل جزو صنایعی است که از شرایط تحریمی تاثیر زیادی می‌گیرد. همچنین این صنعت با شیوع ویروس کرونا جزو گروه‌هایی است که با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شده که به خوبی به محدوده کف و سقف و میدل کانال واکنش داده است. در تاریخ 13/ 5/ 1397 روند صعودی قوی‌ای را از کف کانال شروع کرده و ظرف 735 روز حدود 3هزار درصد رشد را تجربه کرده و از تاریخ 11/ 5/ 1399 روند صعودی تغییر فاز داده و روند نزولی حدود 70درصد را در 170 روز تجربه کرده است.

محدوده‌های فعلی گروه حمل و نقل با دید رشد تا سقف کانال که حدود 360درصد است می‌تواند برای سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت جذاب باشد. تحلیل در تایم فریم هفتگی انجام شده است. لازم به ذکر است که برای تصمیم‌گیری در خرید و فروش روند کلیت مارکت و دیگر مولفه‌های تحلیلی به جز تکنیکال مدنظر قرار بگیرد.

تحلیل 3 نماد به ترتیب ارزش بازار این گروه

 «حکشتی» با ارزش بازار 44 همت در صدر این گروه از نظر ارزش بازار قرار دارد. پس از اصلاح 80 درصدی از مرداد ماه در محدوده فعلی، قیمت در یک باکس رنج قرار گرفته است. قیمت فعلی این نماد 2 هزار و 17 تومان است و محدوده حمایتی و مقاومتی آن به ترتیب 1839 و 2514 تومان است.

 «توریل» با ارزش 3/ 8 همت دومین نماد بزرگ این صنعت است که در محدوده 2 هزار و 534 تومان حمایت تراز 38 فیبو و در محدوده 2 هزار و 112 تومان حمایت قوی فیبو 50 و کف کانال صعودی است. 3 هزار تومان نقطه اول مقاومت سهم است.

 نماد «حتاید» با ارزش بازار 68/ 4 همت در محدوده 2 هزار و 200 تومان حمایت تراز 6/ 23فیبو در تایم فریم هفتگی و حمایت کیجونسن از ایچیموکو و سطح بالایی ابرو دارد. محدوده 2 هزارو 800 تا 2 هزار و 900 تومان سطح اول مقاومتی به حساب می‌آید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان