جنجال بر سر روشن نشدن تارا محصول جدید ایران خودرو

محصول "ایران خودرو تارا" یک سدان سایز کوچک شهری است که شرکت ایران خودرو ابتدا آن را تحت عنوان «K ۱۳۲» معرفی کرد، اما پس از آن به تارا تغییر نام داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودرو بر اساس پلت فرم پژو ۳۰۱ طراحی و توسعه یافته است. براساس اعلام ایران خودرو تارا در ۲ نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود.

تارا ایران خودرو
 
فرادید؛ شرکت ایران خودرو روز گذشته از محصول جدید خود با نام «تارا» رونمایی کرد، خودرویی که در همین ابتدای راه باعث شد تا آبی پوشان جاده مخصوص وارد جنجال رسانه‌ای شوند. بلوا بر سر "تارا" از آنجا شروع شد که دیروز ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که در آن نشان می‌داد کارشناسان ارشد ایران خودرو در حضور وزیر صمت در حال تست «تارا» هستند، اما این خودرو روشن نمی‌شود.

به گزارش فرادید؛ البته فیلمبردار این ویدیو هم مدام جمله "خودرو روشن نمی‌شود" را تکرار می‌کند، اما ایران خودرو می‌گوید که قصد روشن کردن خودرو را نداشته و بازدید تنها از صندوق عقب این محصول صورت گرفته است. با این وجود برخی از رسانه‌ها ادعا دارند که این محصول ایراد فنی دارد و از این مسئله به عنوان "فاجعه خودروسازی" یاد می‌کنند.

البته ایران خودرو به این موضوع واکنش نشان داده است. این شرکت خودرو سازی تاکید کرده که در ویدئوی منتشر شده مهندس حاضر در سالن استایل، به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن "درب صندوق عقب" خودروی تارا به منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد "روشن کردن خودرو" را نداشته است.  

آبی پوشان جاده مخصوص می‌گویند که در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن استایل برای رانندگی توسط وزیر صمت آماده سازی شده بود.

توضیحات شرکت ایران خودرو در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار تصویری از خودروی "تارا" مدعی شده که در هنگام روشن کردن خودرو، چراغ عقب یک سمت این خودرو نیز روشن نشده است. اما تاکنون شرکت خودروسازی ایران خودرو توضیحی در این خصوص نداده است.

ایراد فنی تارا
تصویر منتشر شده از ایراد فنی در چراغ های عقب خودرو تارا در باشگاه خبرنگاران جوان
 
ایران خودرو ادعا دارد که تارا، محصول جدید این شرکت، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استاندارد‌های 85 گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است.
تارا نامی فارسی است که در فرهنگ معین به معنی ستاره آمده است. همچنین در لغتنامه دهخدا نیز برای تارا معادل ستاره آمده است.
 
خودرو تارا ایران خودرو

"ایران خودرو تارا" چه ویژگی‌هایی دارد؟

محصول "تارا" یک سدان سایز کوچک شهری است که شرکت ایران خودرو ابتدا آن را تحت عنوان «K 132» معرفی کرد، اما پس از آن به تارا تغییر نام داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودرو بر اساس پلت فرم پژو 301 طراحی و توسعه یافته است. براساس اعلام ایران خودرو تارا در 2 نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود.

در واقع خودرو ایکو تارا براساس پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA) طراحی و اصطلاحا نسخه ایرانیزه پژو 301 است.

البته برخی خبر‌ها هم حاکی از آن است که شرکت ایران خودرو قرار است بر پایه پلتفرم خودرو تارا دو خودرو دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید کند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.

براساس اطلاعات اعلام شده در سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو،  خودرو تارا در ابتدا با پیشرانه EC5 تنفس طبیعی و با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به مشتریان عرضه خواهد شد.
تارا اتوماتیک

 

مشخصات فنی و امکانات رفاهی "ایران خودرو تارا"

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان