کرونا باعث مرگ والدین ۱.۵ میلیون کودک شد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که ۱.۵ میلیون کودک در دنیا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا دیگر سرپرستان خود را به علت کووید ۱۹ از دست داده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، «سوزان هیلیس»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در این باره می‌گوید: «از هر دو مرگ کرونایی در سراسر جهان، یک کودک با مرگ پدر یا مادر یا سرپرست خود روبرو می‌شود. تا 30 آوریل 2021، 1.5 میلیون کودک با این پیامد غم‌انگیز مواجه شدند و این تعداد با پیشرفت پاندمی افزایش خواهد یافت.»

برای رسیدن به این نتیجه گیری، محققان داده‌های 21 کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و یافته‌ها را برای ارائه برآوردهای جهانی برون‌یابی کردند. آنها متذکر شدند که نتایج آنها احتمالاً کمتر از ارقام واقعی است.

به گفته محققان، کودکانی که والد اصلی یا سرپرست خود را از دست داده‌اند در معرض تأثیرات مضر کوتاه مدت و طولانی مدت بر سلامتی، امنیت و آرامش، از جمله افزایش خطر ابتلای به بیماری، آزار جسمی، خشونت جنسی و بارداری در نوجوانی قرار دارند.

محققان تأکید می‌کنند: «ما باید والدین و سرپرستان کودکان را سریعاً واکسینه کنیم، زیرا هر 12 ثانیه یک کودک سرپرست خود را به خاطر کووید 19 از دست می‌دهد.»

کشورهایی که بالاترین میزان کودکانی را دارند که والد یا سرپرست اصلی خود را از دست داده‌اند عبارتند از: پرو (1 کودک در هر 100 کودک)، آفریقای جنوبی (5 کودک در هر 1000 کودک)، مکزیک (3 کودک در هر 1000 کودک)، برزیل (2 کودک در هر 1000 کودک)، کلمبیا (2 کودک در هر 1000 کودک)، ایران (بیشتر از 1 کودک در هر 1000 کودک)، ایالات متحده (بیشتر از 1 کودک از هر 1000 کودک)، و روسیه (1 کودک در هر 1000 کودک).

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان