حمله دوباره جیمز گان به مارتین اسکورسیزی

مهر نوشت: نبرد بی‌پایان درباره فیلم‌های ابرقهرمانی این بار از سوی جیمز گان و در انتقاد از نظرهای مارتین اسکورسیزی از سر گرفته شد.

حمله دوباره جیمز گان به مارتین اسکورسیزی

جیمز گان سازنده فیلم‌های «محافظان کهکشان» و «جوخه خودکشی» که با اقتباس از کتاب های مصور ساخته شده‌اند هرگز از دادن پاسخ‌های صریح و مستقیم به خبرنگاران ابایی ندارد و چنین پاسخ‌هایی در صنعت سرگرمی هالیوود تقریبا کمیاب هستند.

وی دیروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای پادکستی درباره فیلم‌های ابرقهرمانی و اظهارنظر چهره‌هایی چون مارتین اسکورسیزی پاسخ داد. اسکورسیزی با اظهارات مشهورش که پاییز سال 2019 و در حالی که در حال معرفی فیلم جدیدش «ایرلندی» بود فیلم‌های ابرقهرمانی مارول را به شهر بازی تشبیه کرده و گفته بود این فیلم‌ها سینما نیستند، سروصدای زیادی به پا کرد.

گان هم مانند خیلی از چهره‌های صنعت سرگرمی آن زمان درباره سخنان اسکورسیزی اظهار نظر کرده و در توییتی گفته بود: خشمگین شدم وقتی مردم بی‌آنکه «آخرین وسوسه‌های مسیح» را ببینند به انتقاد از آن پرداختند. حالا هم متاسفم که او هم دارد فیلم‌های مرا به همین شکل قضاوت می‌کند. وی همچنین افزوده بود اسکورسیزی یکی از پنج فیلمساز زنده محبوبش است.

گان اکنون در معرفی فیلم جدیدش «جوخه خودکشی» گفته است: او دارد فیلم‌هایش را در سایه مارول تولید می‌کند و با انتقاد از مارول اسکورسیزی سعی دارد توجه رسانه را به فیلمش جلب کند زیرا آنقدر که او دلش می‌خواهد در رسانه‌ها به فیلم‌های وی توجه نمی‌شود.

با این حال گان بار دیگر سبک اسکورسیزی را به عنوان یک فیلمساز تحسین کرد و گفت با بحشی از حرف‌های این کارگردان کهنه‌کار که می‌گوید فیلم‌های بی‌احساس، بی‌روح و بزرگی وجود دارند که بازتاب‌دهنده آنچه که باید اتفاق بیفتد نیستند، موافق است.

وی دوباره در صحبت با این پادکست افزود که به نظرش اسکورسیزی شاید بزرگ‌ترین فیلمساز زنده دنیا باشد، اما در عین حال با این نظرش که می‌گوید فیلم‌هایی که با اقتباس از کتاب‌های کمیک ساخته می‌شود سینما نیستند، موافق نیست.

نبرد بی‌پایان در این باره به نظر می‌رسد تا زمانی که هنوز در هر 2 طرف احساسات زیادی وجود دارد ادامه داشته باشد اما شاید نظر مردم چیز دیگری باشد و آنها اساسا موافق باشند که بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی (البته نه همه آنها) به عنوان آثار صرفا تجاری قابل توجه هستند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان