وزیر صمت با واردات خودرو موافق نیست/ با مصوبه مجلس قیمت خودروی داخلی کاهش می‌یابد

برنا نوشت: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با «مصوبه مجلس مبنی بر دادن مجوز برای ورود خودروهای خارجی» گفت: اگر نظر شورای نگهبان تغییر نکرده باشد باز هم بر مصوبه واردات خودرو خارجی ایراد خواهد گرفت.

وزیر صمت با واردات خودرو موافق نیست/ با مصوبه مجلس قیمت خودروی داخلی کاهش می‌یابد

«محمدحسین فرهنگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با «مصوبه  مجلس مبنی بر دادن مجوز برای ورود خودروهای خارجی» گفت: احتمال می‌رود این مصوبه مجلس باز هم بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد باشد. اگر نظر شورای نگهبان تغییر نکرده باشد باز هم بر این مصوبه ایراد خواهد گرفت. مجلس به صورت محدود ایرادات این طرح را بر طرف کرده و باید ببینیم شورای نگهبان این دو اصلی که دستخوش تغییر شده را کافی  برای مجوز واردات می داند یا خیر اما اگر شورای نگهبان بر نظر قبلی خود اصرار داشته باشد، قطعا ایراد خواهد گرفت.

او در ادامه در رابطه با نظر دو درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت با واردات خودرو به‌طور کلی موافق نیست. در دوره‌های قبلی مجلس می‌خواستند بازار را رقابتی کنند ولی شورای نگهبان این را نپذیرفت. 

فرهنگی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید با چنین مجوزی در بحث خودروهای داخلی چه میزان ارتقا کیفیت و کاهش قیمت را شاهد باشیم؟ مطرح کرد: ارتقا کیفیت در رقابت شکل می‌گیرد، منتهی بستگی دارد این رقابت داخلی باشد یا رقابت بین داخل و خارج؟ اگر مبنا رقابت داخلی باشد که می‌شود همین وضع فعلی اما اگر با دنیا رقابت کنیم شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. این مصوبه در کاهش قیمت خودرو بسیار اثرگذار است و قیمت خودرو داخلی کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هدف مصوبه این است که عرضه افزایش پیدا کند اینکه چقدر می‌تواند مثبت واقع شود طبیعتا نتیجه تحت نظر شورای نگهبان است. 6

2323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان