ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در کریدور یزد-عقدا

استاندار یزد گفت: علاوه بر ممنوعیت صدور مجوز برای واحدهای آلاینده در کریدور یزد-عقدا مجوز واحدهایی هم که هنوز به مرحله عملیاتی کامل نرسیده اند، متوقف خواهد شد.

ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در کریدور یزد-عقدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، استاندار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزدگفت: با مصوبه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد بارگذاری هر گونه صنعت آلاینده در کریدور عقدا تا مهریز ممنوع شد.

فاطمی، با اشاره به اینکه آلایندگی در این کریدور به دلیل استقرار زیاد واحدهای صنعتی آلاینده به مرحله قرمز رسیده است، گفت: علاوه بر ممنوعیت صدور مجوز برای واحدهای آلاینده بنا بر تشخیص محیط زیست ، مجوز واحدهایی هم که هنوز به مرحله عملیاتی کامل نرسیده اند، متوقف خواهد شد.

استاندار با اعلام حمایت از واحدهای صنعتی پاک افزود: ظرفیت استان یزد به گونه ایست که باید به سمت و سوی استقرار واحدهای صنعتی پاک رفت و استان یزد از سرمایه گذاری در این بخش استقبال خواهد کرد.

فاطمی اضافه کرد: همچنین واگذاری پراکنده زمین برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان یزد همراه با نقشه راه امکان پذیر شد.

استاندار با اشاره به اینکه در گذشته به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای با واگذاری زمین پراکنده به متقاضیان موافقت می شد گفت : بسیاری از این زمین‌ها به علت نبود زیر ساخت و برنامه زمانبندی شده همچنان معطل مانده است.

فاطمی گفت: لازم است برای اصلاح موضوع دستگاه‌های اجرایی متولی قبل از صدور مجوز واگذاری زمین زیر ساخت‌های آن زمین و وظیفه هر دستگاه خدمت رسان پیرامون آن زمین و مدت زمان اجرای طرح در قالب نقشه راه مشخص شود. 

همچنین در این نشست شرحی از سند ملی آمایش سرزمین و سند آمایش استان یزد ارائه شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان