عوامل مؤثر در انتخاب اسباب بازی مناسب

عوامل موثر در انتخاب اسباب بازی مناسب

عوامل مؤثر در انتخاب اسباب بازی مناسب

عوامل موثر در انتخاب اسباب بازی مناسب

اولین باری که والدین به فکر خرید اسباب بازی برای کودک خود می‌افتند، زمانی است که خبر خوش بارداری مادر به آن‌ها داده می‌شود. در این مواقع، والدین با شور و اشتیاق به دنبال خرید اسباب بازی کودک هستند. از همان دوران تا زمانی که کودک به سنین نوجوانی می‌رسد، عوامل مختلفی در انتخاب اسباب بازی نقش دارند. این عوامل ممکن است شامل جنسیت کودک، طرح و شکل اسباب بازی، قیمت آن، کیفیت اسباب بازی، قابلیت‌های آن وسیله و موارد بی شمار دیگری باشد که توسط والدین مد نظر قرار می‌گیرد. ما قصد داریم از این بی شمار موارد، نکاتی را مطرح کنیم که شاید تا کنون به آن دقت نکرده باشید یا از تأثیر آن در انتخاب اسباب بازی غافل بودید. با ما همراه باشید.

امکان بازی با والدین

تاثیر بازی والدین با کودکان

فکر نکنید که اسباب‌بازی‌ها وسیله‌هایی هستند که قرار است جای پدر و مادر را برای کودک بگیرند. کودک شما ترجیح می‌دهد شما کنارش باشید تا اینکه گران‌قیمت‌ترین اسباب بازی را برایش تهیه کنید و او را در اتاقش تنها بگذارید. پس چاره چیست؟

می‌توانید اسباب بازی را برای کودک تهیه کنید که در طول بازی بتوانید کنار او قدم بردارید، بخندید و هورا بکشید. دستانش را بگیرید و پشتش را به گرمی نوازش کنید. دستانش را بگیرید و قدم به قدم در کشف دنیای جدید همراهش باشید.

می‌توانید انواع بازی فکری و لگو را که باید بیش از دو نفر بازی کنند، تهیه کنید. تیم تشکیل دهید و با مادر یا خواهر و برادرش لحظات شیرینی خلق کنید.

حتی می‌توانید اسباب بازی را انتخاب کنید که شما حین بازی بخواهید نقش یک بچه را برایش بازی کنید. کودکان از اینکه پدر و مادرشان بچه شوند بسیار لذت میبرند و حتی گاهی می‌توانید اشتباهات تربیتی خود را در این بازی ها متوجه شوید. انتخاب اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه مناسب می‌تواند به شما کمک کند. ماشین کنترولی پسرتان را بردارید و مانند یک پسربچه به دنبال آن بدوید و با او شاد باشید. عروسک دخترتان را در آغوش بگیرید و مانند یک دختربچه با او خاله بازی کنید.

امکان تحرک و فعالیت کودک

متأسفانه این روزها انواع بازی‌های رایانه‌ای جای بازی‌های پرتحرک و پرفعالیت را گرفته‌اند. هنگام انتخاب اسباب بازی، وسیله‌ای را انتخاب کنید که به کودک شما، امکان تحرک، دویدن و نفس عمیق را بدهد. دوچرخه، ماشین شارژی، موتور شارژی، انواع اسکوتر و... می‌تواند بسیار پرتحرک و هیجان‌انگیز باشد.

می‌توانید از این فرصت برای افزایش قدرت یادگیری فرزندتان استفاده کنید. بازی‌هایی مانند دوچرخه، ماشین و موتور شارژی بهانه‌ای است تا از زیر سقف بیرون بیایید و آسمان را ببینید. می‌توانید برخی قوانین ساده راهنمایی و رانندگی را از این طریق به فرزندتان بیاموزید. این بازی‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس و تقویت هوش فضایی او می‌شود. هم چنین، این بازی‌ها می‌توانند مفاهیمی مانند جهت، مسیر، سرعت و شتاب را برای کودک شما به شکل ساده آموزش دهند.

https://farazhouse.com/Areas/Admin/Media/ProductImage/cando/362/e6ce35bf-8178-410f-bcd8-e3088d154599.jpeg

خرید تاب و سرسره

اسباب بازی دیگری که هم می‌توان در فضای باز و هم در منزل به سادگی از آن لذت برد، تاب و سرسره است. می‌توانید تاب و سرسره را در زمستان و پاییز داخل منزل و در روزهایی با هوایی بهتر در پارکینگ یا حیاط بگذارید. کودک شما به طور حتم از اینکه تاب و سرسره اختصاصی خود را داشته باشد، بسیار خوشحال خواهد بود. خرید تاب و سرسره کودک، می‌تواند ایدۀ خوبی برای هدیۀ جشن تولد کودک از طرف والدین یا اقوام باشد. انواع الاکلنگ، ترامبولین و از این دست بازی‌ها هم تحرک و فعالیت زیادی برای کودک به همراه دارد.

امکان تنفس هوای آزاد

می‌توانید اسباب بازی را برای کودک انتخاب کنید تا کودک بتواند در بیرون از فضای منزل بازی کند و از آفتاب و درخشش نور خورشید لذت ببرد. کودکان به دلیل بازی در منزل، از هوای تازه و آفتاب محروم می‌شوند. استفاده از هوای آزاد می‌تواند باعث بهبود عملکرد قلب و ریه کودک شود. با دریافت ویتامین دی، استخوان‌هایش محکم‌تر و رشدش بهتر می‌شود. به علاوه استفاده از نور آفتاب و فضای سبز می‌تواند باعث بهبود سلامت روحی کودک شود.

امکان به اشتراک گذاشتن اسباب بازی با دیگران

هفت سنگ، یه قل دو قل، لی لی و...همه بازی‌های دسته جمعی زمان کودکی ما بودند. بچه‌ها دور هم جمع می‌شدند و با هم بازی می‌کردند. همین باعث می‌شد که علاوه بر افزایش خلاقیتشان، روابط اجتماعی‌شان هم بهتر شود. اگر هنگام خرید اسباب بازی دقت کنیم، اسباب بازی را انتخاب کنیم که قابلیت اشتراک داشته باشد، بسیار عالی است. انواع بازی‌های فکری، موتور و ماشین شارژی، بازی‌های رومیزی مانند گلف رومیزی، فوتبال دستی و از این نوع بازی‌ها در رشد اجتماعی کودک بسیار موثر است. کودک شما در این بازی‌ها می‌آموزد دیگران هم سهمی دارند و باید نوبت را رعایت کند. روحیۀ سازش در او تقویت می‌شود و دیگر کودکی درون‌گرا، افسرده و تنها نخواهد بود.

ممکن است در این بازی‌ها رقابت هم پیش بیاید. از شکست کودک در بازی نترسید. او باید شکست را تجربه کند و کشف کند که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کند. او در بازی به تنهایی، همیشه پیروز است و این به نفع کودک نیست. در بازی‌های گروهی او می‌فهمد که برای رسیدن به نتیجه باید تا انتها پیش رفت. بازی‌های فکری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نمی‌توان آن را نصفه و نیمه رها کرد. در این بازی‌ها باید تا انتها پیش رفت و به نتیجه رسید. این پیشرفت و کسب نتیجه در کنار دیگر دوستانش می‌تواند بسیار لذت‌بخش و مؤثر برای نقش‌های اجتماعی‌اش باشد.

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی اسباب بازی فروشی خانه کودک فراز، جایی است که می‌توانید بدون دغدغه، انواع اسباب بازی مورد نظر خود را مشاهده، مقایسه و خرید کنید. برای مشاهده محصولات به وب سایت خانه کودک فراز مراجعه نمایید.

فراموش نکنید، کودک ما به سه چیز نیاز دارد: بازی، هم بازی و اسباب بازی. سعی کنید با خرید بهترین و مناسب‌ترین اسباب بازی، فراهم کردن شرایط مناسب برای بازی با هم بازی و انتخاب بهترین اسباب بازی دخترانه یا اسباب بازی پسرانه، لحظات خوشی را برای او خلق کنید. نشاندن لبخند رضایت روی لبان کودک، شاید هزینه یا زمان‌بر باشد، اما در دراز مدت بی شک این خود شما هستید که به داشتن چنین کودک سالمی افتخار می‌کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان