تور کیش و هر آنچه باید در موردش بدانید

تور کیش یکی از محبوب‌ترین تورهای داخلی است. این تور اغلب در صدر لیست انتخاب گردشگران قرار می‌گیرد. نه تنها مردم ایران، بلکه کیش گردشگران خارجی زیادی دارد. پشت این محبوبیت دلایل زیادی پنهان شده است. مهم‌ترین آن‌ها خوش آب و هوا بودن کیش در زمستان است، زمانی که اغلب شهرها به دلیل سرما حداقل میزان گردشگر را دارند.

تور کیش و هر آنچه باید در موردش بدانید

 موقعیت تجاری کیش باعث شده تا تجار و سرمایه گذاران توجه بیشتری به این جزیره داشته باشند. اغلب گردشگران تور کیش را به جاذبه‌های تفریحی و سواحل آن‌ می‌شناسند اما کیش جدابیت‌های زیادی مانند دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد.

قیمت تور کیش

قبل از هرچیزی بیایید ببینیم برای سفر به این جزیره توریستی چقدر و چطور باید هزینه کنیم؟ تور کیش دو هزینه اصلی و بزرگ دارد که شامل خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل‌ می‌شود. البته هزینه تفریحات کیش را نباید نادیده بگیرید. تفریحات کیش ارزان نیستند. اما اگر بخواهیم فقط هزینه‌های پرواز و هتل را در نظر بگیریم برای حدود سه شب اقامت باید حداقل مبلغ 3 میلیون تومان را برای هر نفر در نظر بگیرید. این هزینه اقامت در یک هتل معمولی با امکانات خوب همراه با بلیط اکونومی رفت و برگشت هواپیما است.

اگر هم بخواهید اقامتی لوکس را تجربه کنید باید حدود نفری 17 میلیون تومان هزینه کنید. البته این نرخ مربوط به فصل زمستان‌ می‌شود و در تابستان به دلیل گرمای هوا این هزینه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. هرچند که گرمای هوا در تابستان بسیار زیاد است و این باعث‌ می‌شود حجم زیادی از گردشگران کیش کاهش پیدا کنند. 

سفر به کیش با تور ارزان‌تر است یا سفر شخصی

در نظر گرفتن بودجه، اولین قدم برای برنامه ریزی سفر است. اما میزان هزینه و بودجه‌ای که برای سفر در نظر می‌گیرید کاملا به خواسته شما بستگی دارد. این که چه هتل و چه پروازی را انتخاب کنید تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ها دارد. ولی اصلی‌ترین سوال این است که با تور کیش سفر کنیم و یا شخصا برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام نماییم؟

اولین مزیت در سفر با تور کیش کاهش دغدغه گردشگر است. یعنی شما کافی است تور را از آژانسی معتبر رزرو کنید و بعد دیگر دغدغه‌ای برای هیچ چیز نخواهید داشت. تمام کارها از جمله خرید بلیط هواپیما کیش، رزرو هتل و ترانسفر فرودگاه و ... به عهده آژانس گردشگری خواهد بود. 

از طرفی سفر با تور باعث کاهش هزینه‌های‌تان می‌شود. طبیعی است زمانی که شخصا سفر می‌کنید ممکن است نتوانید تمام هتل‌ها را بررسی کنید و یا از تمام پروازها و خدمات‌شان اطلاعی نداشته باشید اما آژانس‌های گردشگری به تمام آنچه که شما اطلاع ندارید واقف هستند.‌ می‌دانند دقیقا هتل‌ها چه امکاناتی را ارائه‌ می‌دهند و چقدر از تبلیغاتی که انجام‌ می‌دهند واقعی است. بنابراین فقط کافی است سطح انتظار و بودجه‌تان را به کارشناسان تور کیش اعلام کنید تا آن‌ها بهترین تور کیش را برای‌تان رزرو کنند.

تور کیش و هر آنچه باید در موردش بدانید

موضوع دیگری که ممکن است از آن بی اطلاع باشید چارترکنندگان تور کیش است. چارتر در لغت به معنای «دربست کرایه کردن» است. به این معنا که آژانس گردشگری تمام صندلی‌های هواپیما تا تمام اتاق‌های هتل را یک جا کرایه‌ می‌کند و پولش را از قبل پرداخت‌ می‌کند. این یک مزیت بزرگ دارد و آن هم قیمت کمتر برای گردشگر است. در واقع آژانس‌ می‌تواند به اختیار خود تخفیف بیشتری برای گردشگر قائل شود و از آنجایی که هزینه کمتری پرداخت کرده است، قیمتی هم که به گردشگر می‌دهد، کمتر است.

البته احتمالا شنیده‌اید که خرید بلیط چارتر امکان استرداد ندارد و این یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود. در اغلب آژانس‌های گردشگری همین طور است اما در آژانس گرشگری سفر می که از چارتر کنندگان تور کیش است امکان کنسل کردن بلیط وجود دارد. در نهایت بنا به تمام این دلایل تور کیش از سفر شخصی ارزان‌تر و البته با کیفیت‌تر خواهد بود. تورهای کیش سفرمی پکیج‌های متنوعی دارند و برای بودجه‌های مختلفی در نظر گرفته شده‌اند.

بهترین زمان سفر با تور کیش

کیش آب و هوای گرمی دارد تا جایی که تابستان‌های آن برای همه قابل تحمل نیست. اما در عوض زمستان‌ها هوای بهشتی دارد. با این که اغلب کشور در زمستان‌ها در سرما به سر می‌برند اما کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد آب و هوایش گرم و مطبوع است. البته بعضی از دیگر شهرهای جنوبی نیز در این فصل آب و هوای گرمی دارند اما هیچ کدام مانند کیش طرفدار پیدا نکرده‌اند. دلیل اصلی آن‌ هم جاذبه‌ها و تفریحاتی است که در هیچ جای دیگری جز کیش نمی‌توانید پیدا کنید. 

سفر به کیش در تابستان یک مزیت بزرگ دارد و آن هم قیمت ارزان تور کیش است. نه تنها تور کیش بلکه بسیاری از فروشگاه‌های جزیره تخفیف دارند. این یک موقعیت استثنایی برای سفر است. اگر برای تفریح‌ می‌خواهید سفر کنید بهترین زمان از اواخر پاییز تا اوایل بهار است اما اگر قصد خرید دارید و به دنبال تور ارزان کیش هستید بهترین زمان سفر به کیش تابستان است.

تور کیش و هر آنچه باید در موردش بدانید

جاذبه‌های گردشگری تور کیش

همه ما با شنیدن تور کیش به یاد سواحل و تفریحات آبی جزیره‌ می‌افتیم. هرچند که این تفریحات درجه یک هستند و شاید بعضی از آن‌ها را در جای دیگری از کشور نداشته باشیم اما کیش طبیعت زیبا و تاریخ کهنی دارد که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشند. شهر زیرزمینی کاریز و شهر باستانی حریره از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. قدمت شهر زیرزمینی کاریز 2500 سال است و شهر حریره قدمتی 1000 ساله دارد. این‌ها تنها، جاذبه‌های کیش نیستند. اگر از تفریحات آبی و غیرآبی، سواحل و مراکز خرید کیش فاکتور بگیریم، قلعه جنی، روستای باغو، درخت سبز، پارک آهوان و جزیره هندورابی از دیگر جاذبه‌های مهم و زیبای کیش هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان