راه های طلایی برای خوشبو کردن موی سر

در این مطلب شما را با ترفند های خوشبو کردن موی سر آشنا می کنیم تا بتوانید با استفاده از چند روش ساده این مشکل را از بین ببرید.

راه های طلایی برای خوشبو کردن موی سر

موها به دلیل های بسیار متفاوتی ممکن است بوی بدی را به خود بگیرند. در نظر داشته باشید که خوشبو کردن موی سر با روش های بسیار متفاوتی صورت می گیرد و شما می توانید چند روش برای این کار انتخاب کنید.

خوشبو کردن موی سر با روغن های گیاهی

  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی
  •  بلیط کیش

خوشبو کردن موی سر

بسیاری از خانم ها و آقایان علاقه دارند زمانی که در یک مهمانی و یا موقعیت خاص قرار می گیرند موهایشان بدرخشد و بوی خوبی داشته باشد با این حال بسیاری از افراد در این کار نا توان هستند. موها به دلایل بسیار متفاوتی ممکن است بوی نامطبوعی به خود بگیرند. در واقع یک سری از عوامل هستند که می توانند منجر به این بوی نامطلوب شوند و از این عوامل می توان به نداشتن سلامتی، عرق کردن بیش از حد، پوست سر چرب و عدم تعادل هورمونی اشاره کرد. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از این مشکلات رنج می برید بهتر است یکی از روش هایی که در ادامه برایتان مورد بررسی قرار می دهیم را برای رفع بوی بد موهایتان انتخاب کنید.

اضافه کردن روغن به شامپو ها

یکی از راه هایی که می تواند منجر به خوشبو کردن موهایتان شود این است که یک سری از روغن ها و اسانس های خاصی را به شامپو های خود اضافه کنید. روغن هایی مانند روغن اسطوخودوس، روغن گل یاسمن و روغن هایی که دارای بو های خوب و مطلوب هستند می تواند به شما کمک کند تا مدت ها موهای خوشبو داشته باشید. برای این که بتوانید نتیجه بسیار خوبی از این روش بگیرید بهتر است سه الی چهار قطره از این روغن ها را در شامپو های خود بریزید.

اسپری کردن عطر

اگر دوست دارید موهای بسیار خوشبویی داشته باشید می توانید مقداری عطر بر روی شانه و یا برس خود اسپری کنید و زمانی که موهای خود را شانه می زنید در عرض چند ثانیه موهای خوشبویی داشته باشید.

چای کیسه ای برای درمان بوی بد مو

استفاده از چای های کیسه ای

یکی دیگر از ساده ترین راه هایی که می توانید برای خوشبو کردن موهایتان از آن ها استفاده کنید کمک گرفتن از تی بگ ها می باشد. برای استفاده از این روش کافی است تا چند عدد چای کیسه ای را بجوشانید و آن ها را صاف کنید و زمانی که کمی سرد شد می توانید موهای خود را با استفاده از آن شستشو داده و تا زمانی که موهای شما بوی خوبی به خود بگیرد می توانید این کار را ادامه دهید. فراموش نکنید که بعد از این کار باید موهایتان را با استفاده از آب خالی نیز بشویید و بعد با استفاده از حوله تمیز خشک کنید.

کمک گرفتن از گوجه فرنگی

اگر بتوانید در هفته یک بار پوست سر خود را با استفاده از گوجه فرنگی ماساژ دهید می توانید از بد بو شدن موهایتان پیشگیری کنید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری گوجه فرنگی را با استفاده از آسیاب مخلوط کنید و آب آن را به پوست سر خود بزنید. اجازه بدهید 15 الی 20 دقیقه این مواد بر روی سر شما بماند و بعد با استفاده از آب ولرم موهای خود را بشویید و گوجه ها را از روی آن ها پاک کنید. بعد از این کار قطعا موهایتان دیگر بوی بدی نمی دهد و شما به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی می توانید به خوشبو کردن موهایتان بپردازید.

آب لیمو

همانطور که می دانید یک سری از باکتری ها هستند که می توانند باعث ایجاد بوی بد در موها شوند و شما می توانید با استفاده از آبلیمو این باکتری ها را نابود کنید. در واقع آبلیمو دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد و بعد  از این که بر روی موهایتان از این ماده بزنید باکتری های ایجاد کننده بوی بد را از بین خواهد برد. برای این کار کافی است آبلیمو تازه تهیه کنید و مقداری از آن را بر روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید.

استفاده از آبلسیمو برای درمان بوی بد مو ها

دوری کردن از وسایل گرمایشی مو

وسایلی مانند اتو مو، سشوار و بابلیس می تواند منجر به بد بو شدن موهایتان شود و شما می توانید با کاهش استفاده از این وسایل موهای خوشبو تری داشته باشید و از هیچ گونه موادی برای این کار استفاده نکنید. در نظر داشته باشید که دوری کردن از این مواد همیشه پاسخ گو بوده و می تواند منجر به سلامت موهایتان شود.

اسپری کردن گلاب

همانطور که می دانید گلاب دارای عطر و رایحه بسیار خوبی است و شما می توانید با اسپری کردن مقداری از این ماده بر روی موهایتان از بوی بد آن ها پیشگیری کرده و یا کاملا بوی خوبی در آنها ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این روش هیچ مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد و نیازی به شستشو بعد از مصرف نخواهد داشت. گلاب فواید دیگری برای موهایتان دارد و منجر به نرم شدن و صاف شدن آن ها نیز می شود ولی بهتر است بیش از حد از این روش استفاده نکنید.

پودر دارچین

دارچین دارای خواص بسیار خوبی برای موها می باشد و در بیش تر ماسک هایی که برای موها مورد استفاده قرار می گیرد جزء مواد اصلی ماسک به حساب می آید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری دارچین را به مدت 30 دقیقه درون آب جوش نم کنید و بعد از 30 دقیقه آن را با یک قاشق عسل ترکیب کرده و بر روی پوست سر خود قرار دهید. می توانید موهایتان را ماساژ داده و بعد از 30 الی 45 دقیقه آن ها را بشویید.

موهایی صاف و خوشبو با دارچین

جوش شیرین

خواص درمانی جوش شیرین بسیار زیاد می باشد و می تواند باکتری ها و میکروب های بسیار زیادی را نابود سازد. برای استفاده از این روش کافی است مقداری آب جوش را با جوش شیرین مخلوط کنید و روی پوست سر موهایتان قرار دهید. بعد از این که جوش شیرین 5 دقیقه بر روی موهایتان ماند می توانید با استفاده از شامپو ملایم و بدون سولفات موها و پوست سر خود را بشویید. استفاده از این روش یک بار در هفته می تواند مانع از ایجاد بوی بد در موها شده و در نتیجه موهای شما بسیار لطیف و خوشبو خواهد شد.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از روش های بسیار ساده و کاملا خانگی می باشد و می تواند به خوشبو کردن موی سر شما کمک کند. استفاده از این روش بسیار ساده است و کافی است قبل از این که به حمام بروید موهای خود را به مقداری سرکه سیب آغشته کنید و بعد از چند دقیقه آن ها را با شامپو بشویید. برای استفاده از این روش کافی است تا سرکه را به میزان 1 به 4 با آب ترکیب کنید. این ترکیب نباید بیش تر از 5 دقیقه بر روی موهایتان بماند زیرا بسیار قوی منی باشد و می تواند مشکلاتی را برایتان به همراه داشته باشد.

ژل آلوئه ورا

یکی دیگر از درمان های خانگی برای خوشبو کردن موی سر استفاده از آلوئه ورا به همراه لیمو می باشد. نحوه به کار گیری این روش کمی متفاوت تر از سایر روش های قبلی می باشد. در واقع شما برای این که از این روش استفاده کنید ابتدا باید یک دست موهای خود را با استفاده از آب و شامپو ساده بشویید. دست دوم که دوست دارید موهای خود را بشویید باید مقداری از ژل آلوئه ورا را با آب لیمو مخلوط کرده و بعد روی موهایتان بزنید و مانند همیشه موهایتان را کمی ماساژ داده و آن ها را بشویید.

استفاده از اسپری برای خوشبو شدن مو ها

نکات تکمیلی

  • برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در موها بهتر است هر دو روز آن ها را با استفاده از شامپو بشویید.
  • برای تقویت موهای خود می توانید از روغن بامیه و روغن گل یاسمن کمک بگیرید و بوی موهایتان را بهتر کنید.
  • از مرکبات برای خوشبو شدن موهایتان استفاده کنید.
  • استفاده از حنا می تواند موهای شما را خوشبو کند البته ممکن است برخی از افراد از این بو خوششان نیاد.
  • شال و روسری و یا کلاهی که مورد استفاده قرار می دهید را هر هفته بشویید.
  • هر شب موهای خود را شانه بزنید.
  • روبالشتی های خود را بهتر است هفته ای یک بار تعویض کنید.
  • برای شستن موهای خود از شامپو های ملایم کمک بگیرید.
  • زمانی که از عطر برای خوشبو کردن موی سر خود استفاده می کنید بهتر است آن را مستقیما بر روی موهای خود نزنید و بر روی شانه اسپری کنید و زمانی که موهایتان کمی نم دار است آن ها را شانه کنید تا بوی عطر ماندگار شود. البته روش صحیح شانه زدن مو را باید بلد باشید تا موهایتان نریزد.
  • برای حالت دادن موهای خود بهتر است از وسایل گرمایشی مانند اتو و سشوار استفاده نکنید زیرا این وسایل منجر به بد بو شدن موی سر شما می شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان