خواص سرکه انار و فواید فوق العاده مصرف آن

با توجه به این که انار میوه ای سرشار از خاصیت و ترکیبات ضروری برای بدن بوده در نتیجه اشکال مختلف آن از جمله سرکه ساخته شده از آن نیز بسیار مفید و سودمند می باشد. خواص سرکه انار بسیار فراوان بوده ولی اغلب مردم نسبت به آن اطلاعات کمی دارند که در این مطلب به معرفی و شرح آن ها پرداخته ایم.

خواص سرکه انار و فواید فوق العاده مصرف آن

انار همچون میوه های دیگر دارای خواص فراوانی بوده و برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید است. این میوه غنی از انواع ترکیبات معدنی و ویتامین ها بوده و در درمان برخی از بیماری ها موثر می باشد. اغلب مردم این میوه را به شکل خام استفاده می کنند ولی می توانید انار را به شکل های دیگری همچون آب انار، رب، چای، ملاس و … مصرف نمود. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب برای آگاهی شما عزیزان به بررسی انواع خواص سرکه انار بپردازیم.

مهمترین خواص سرکه انار

همانطور که می دانید سالیان زیادی است که از سرکه به منزله یک درمان خانگی سنتی برای رفع مشکلات و بیماری های مختلف بهره می برند که یکی از این موارد سرکه انار بوده که دارای ترکیبات مفیدی برای بدن می باشد و می توان گفت خواص سرکه انار از لحاظ تامین سلامتی بدن در مقایسه با خود میوه انار برابری می کند.

خواص مختلف سرکه انار

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

سرکه انار همچون میوه انار دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین های متنوعی می باشد که برای بدن سودمند هستند. این ماده می تواند به عنوان چربی سوز استفاده گردد و دارای اسید مالیک با خاصیت ضد ویروسی می باشد. زمانی که انار به سرکه تبدیل می گردد این مایع میوه ای و پر طعم نه فقط یک ترکیب خوب برای سس سالاد یا چاشنی ماهی و طیور می باشد بلکه نوعی نوشیدنی سالم به حساب آمده که می توان به عنوان اولین نوشیدنی در زمان صبحگاهی و آخرین نوشیدنی در انتهای شب مصرف گردد. در ادامه به معرفی و بیان انواع مزایای استفاده از سرکه انار پرداخته ایم.

مهمترین فواید مصرف سرکه انار

پایین آمدن سطح کلسترول

با وجود این که شاید مشخص نباشد آب انار می تواند کلسترول را پایین آورد ولی امکان دارد انباشته شدن کلسترول را درون رگ ها کنترل کرده و کندتر نماید. این ترکیب دارای آنتی اکسیدان ها به خصوص پلی فنول ها در سطوح بالاتر از دیگر آب میوه ها می باشد و تنها میوه سرشار از هر سه آنتی اکسیدان اصلی آنتوسیانین، اسید الاژیک و تانن می باشد.

افزایش حافظه و بهبودی رفتار و خلق و خو

سرکه انار سرشار از فلاونوئیدها می باشد و معتقد هستند که نقش بسزایی در مراقبت از حافظه دارد. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان می باشند و به در مهار رادیکال های آزاد کمک کننده می باشند که می تواند موجب کم شدن حافظه و نوسانات خلقی به خصوص بروز افسردگی در افراد پیر شود. رنگ قرمز سرکه انار نشان دهنده این است که آن دارای میزان زیادی فلاونوئید می باشد. استرون که مدل طبیعی استروژن می باشد نیز در سرکه انار وجود دارد.

فواید مختلف سرکه انار

پایین آوردن میزان فشار خون

طبق مطالعاتی که در رابطه با خواص ضد آترواسکلروتیک سرکه انار منتشر گردید به این نتیجه رسیدند که خوردن آن موجب پایین آمدن سطح چشمگیری از فشار خون سیستولیک می شود. این تاثیر تقریبا به علت آنتی اکسیدان و تانن موجود در آن می باشد. آن ها دریافتند که سرکه انار می تواند از شما در برابر بیماری های قلبی و عروقی مراقبت کند. همینطور به نظر می رسد که پتاسیم موجود در انار با کاهش میزان سفتی رگ ها و پایین آوردن میزان فشارخون و همچنین بهبودی گردش خون در ارتباط می باشد.

جلوگیری از رشد سرطان

با وجود این که شواهد و مدارک زیادی در این زمینه وجود ندارد که ثابت کند سرکه انار می تواند از پیشرفت سرطان در انسان جلوگیری کند ولی در لوله های آزمایش می تواند از تولید مثل و گسترش سلول های سرطانی ممانعت نماید. طبق آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده شده که سرکه انار می تواند در کاهش مقدار گردش خون درون تومورها و کاهش سایز آن ها کمک کننده باشد.

مهمترین فواید سرکه انار

جذب مناسب کلسیم

کسانی که از عدم تحمل فرآورده های لبنی رنج می برند به منابعی احتیاج دارند که جانشین کلسیم نمایند. این منابع می تواند موادی همچون کلم بروکلی، سیر و اسفناج باشد. در صورتی که یک قطره سرکه اتار به این مواد غذایی بیفزایید بدن خیلی راحت کلسیم را جذب می کند.

موثر در کاهش وزن

سرکه انار می تواند در کم کردن وزن کمک کننده باشد. طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است که کسانی که برنامه غذایی ندارند با خوردن آن به صورت میانگین در طول هفته نیم پوند وزن از دست می دهند. بدین ترتیب در کنار برنامه غذایی می توان کاهش وزن زیادی را تجربه نمود.

انواع فواید سرکه انار

موثر در هضم غذا

سرکه انار غنی از اسید استیک می باشد که برای سیستم گوارشی مفید است. این عمل با بالا بردن ظرفیت بدن در دریافت ترکیبات مغذی حیاتی از غذایی که مصرف می شود انجام می گیرد. به منظور بهره مندی از این عمل سرکه انار را به سالادها اضافه نمایید یا آن را به عنوان نوشیدنی استفاده کنید. این نوع نوشیدنی در جذب ترکیبات معدنی حیاتی موجود در مواد غذایی بسیار کمک کننده می باشد.

مزایای مختلف سرکه انار

پایین آوردن میزان قند خون

طبق تحقیقات انجام شده کارشناسان معتقد هستند استفاده از سرکه انار همراه با وعده های غذایی می تواند از مقدار افزایش قند خون تا حدود 54 درصد کم کند و قند خون ثابت به این معنا می باشد که بدن انسولین کمتری تولید می کند و هورمونی است که کالری های اضافه بدن را به عنوان چربی شکم انباشته می کند. وقتی که قند خون به خوبی مهار گردد گرسنگی و رغبت به میل غذا کاسته می شود. ضمن این که با وجود آنتی اکسیدان های موجود در انار سرکه آن موجب بهبودی میزان هورمون گرسنگی یعنی لپتین می گردد.

تقویت کارکرد بدن

جذب راحت ترکیبات معدنی ضروری از غذایی که مصرف می شود کمک کرده تا بتوان با بیماری هایی همچون انواع سرطان، دیابت و پوکی استخوان مقابله کرد. با توجه به این که سرکه انار به دستگاه گوارش کمک می کند در نتیجه با ایجاد فرصت برای کارکرد بهتر بدن در بهبودی سلامتی نقش مهمی دارد.

مهمترین خواص سرکه انار

در مطلب ارائه شده با انواع فواید و خواص سرکه انار به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. در پایان نیز به منظور اطلاع از خواص روغن هسته انار و خواص رب انار می توانید از این لینک ها دیدن کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان