
به گزارش خبرآنلاین، مجموعهای از دیتای بزرگ/ Big Data، سنسورها و آنالیزهای پیشبینی کننده توانسته است اطمینان سازی برای کاربر قطار را در زیمنس به 100 درصد برساند و «گرهارد کِرِس» مدیر سرویسهای دیتای موبیلیتی در زیمنس معتقد است با توسعه و اتصال ابزارهای مختلف در سیستم حملونقل و ریلی میتوان مفهوم «اینترنت قطارها» را در این بخش جایگزین اینترنت اشیاء کرد.
وی میگوید با اطمینان سازی میتوان سیستم ریلی را جای سیستم حملونقل هوایی استفاده کرد و در این راه اطلاعات دریافتی از ابزارهای به هم متصل و تحلیل آنی دیتای بهدست آمده از آنها میتوان سرویس مطمئنی را به مشتری عرضه کرد.
هدف ایجاد ارتباط تمامی ابزارها و سنسورهای موجود در سیستم حملونقل ریلی باهم است و به گفته کرس با راهاندازی سیستم جدید در روسیه در سال گذشته تنها شاهد 9 تأخیر درحرکت قطار بین مسکو و سنپترزبورگ بودیم درحالیکه روزانه در دو سوی ریل 16 قطار بهسوی دو نقطه مذکور در رفتوآمد هستند که با ایجاد دیتای بزرگ و آنالیز پیشبینی کننده اینترنت قطارها را در این کشور راه انداختیم.
سنسورهای تعریفشده برای اینترنت قطارها بر همهچیز از جمله دمای موتور اصلی، باز یا بسته بودن درب قطار و ارتعاشات ریلی نظارت دارد و دوربینهای مستقر در بیرون از قطار نیز به فرایند جمعآوری دیتای بزرگ کمک فراوانی میکنند.
سنسورهای نصبشده روی ریل در طول مسیر نیز عیبیابی خودکار انجام میدهند و زیرساخت طوری تعریفشده است که لاگ فایلها در کل مسیر ذخیرهشده و آنالیز میشوند.
پلتفرم مدیریت زیرساخت ریلی هوشمند زیمنس Railigent نام دارد که دیتابیس آن روی سرویسهای Teradata مستقرشده و بحث آنالیز آن نیز روی کلودِ AWS انجام میشود و توسط 70 نفر مهندس در آلمان، آمریکا و روسیه درحالتوسعه است.

5656