سم زدایی بدن چه فوایدی دارد؟

اگر برای مدت طولانی غذا‌های ناسالم می‌خورید، نوشابه یا قهوه زیاد می‌نوشیدید یا سیگار می‌کشید ممکن است بخواهید بدن خود را سم زدایی کنید

سم زدایی بدن چه فوایدی دارد؟

اگر برای مدت طولانی غذا‌های ناسالم می‌خورید، نوشابه یا قهوه زیاد می‌نوشیدید یا سیگار می‌کشید ممکن است بخواهید بدن خود را سم زدایی کنید. سم زدایی که پاکسازی نیز نامیده می‌شود سمومی را که از منابع مختلف وارد بدن می‌شوند از بین می‌برد. سموم ناشی از غذا‌های ناسالم، غذا‌های سرخ شده، سیگار، نوشابه، آلودگی هوا و سایر آلودگی‌های زیست محیطی تنها تعدادی از سمومی هستند که در زندگی روزمره با آن‌ها مواجه می‌شویم. برخی از سمومی که معمولاً به آن‌ها فکر نمی‌کنیم از محصولات تمیزکننده‌ای که استفاده می‌کنیم مانند کپک زدن در خانه و محل کار و حشره کش‌ها به دست می‌آیند. حتی اگر از محصولات طبیعی و غیر شیمیایی استفاده می‌کنید ممکن است همچنان بدون اینکه بدانید در خارج از منزل یا در خانه دیگران هستید با آن‌ها در تماس باشید. بدن شما در طول تجزیه پروتئین سموم تولید می‌کند. مخمر‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها در دستگاه گوارش شما موادی تولید می‌کنند که اگر از طریق ورزش و رژیم غذایی خوب سم‌زدایی نکنید می‌توانند منجر به سلامت یا بیماری شوند.

 

چگونه بدن را سم زدایی کنیم؟

مقدار متوسط کافئین به کبد شما کمک می‌کند تا بدن شما را سم زدایی کند اما مصرف بیش از حد آن ممکن است عملکرد کبد را مشکل کند. اگر به طور منظم استأمینوفن مصرف می‌کنید نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است باعث آسیب جدی به کبد شود و نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای سلامتی مضر است. برای افزایش انرژی خود به قهوه وابسته نباشید. بدن خود را با تغییر رژیم غذایی، خواب بیشتر و مصرف مکمل سبزه گندم پاکسازی کنید. با تجزیه کربوهیدرات‌ها به گلوکز سبزه گندم به طور طبیعی انرژی شما را افزایش می‌دهد. سبزه گندم با استفاده از کلروفیل رنگدانه سبز رنگ که به گیاهان رنگ می‌دهد و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که شامل ویتأمین‌های B کمپلکس، اسید‌های آمینه، منیزیم، کلسیم، روی، پتاسیم و صد‌ها آنزیم هستند. آب سبزه گندم یا مکمل سبزه گندم به دفع سموم در بدن شما کمک می‌کند و از جذب بیشتر سم از غذا، نوشیدنی و محیط جلوگیری می‌کند.

 مصرف آمینو اسید:

آمینو اسید‌ها اجزای سازنده پروتئین هستند. ده‌ها هزار پروتئین در بدن شما از اسید‌های آمینه ساخته شده‌اند. یک پروتئین ممکن است حاوی چند صد اسید آمینه یا ده‌ها هزار آمینو اسید باشد. اسید‌های آمینه ضروری و غیر ضروری وجود دارد. شما باید اسید‌های آمینه ضروری را از رژیم غذایی یا مکمل‌های خود دریافت کنید. بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند. آمینو اسید‌های غیرضروری توسط بدن شما تولید می‌شوند اما می‌توانید غذا بخورید یا مکمل‌هایی مصرف کنید که حاوی مقدار بیشتری از این مواد مغذی هستند. اسید‌های آمینه غذا را تجزیه می‌کنند، بافت را ترمیم می‌کنند و به تولید انرژی و انجام سایر عملکرد‌های بیولوژیکی کمک می‌کنند. اگر همیشه احساس ضعف می‌کنید ممکن است اسید‌های آمینه ضروری را در رژیم غذایی خود دریافت نکنید. اسید‌های آمینه ضروری شامل لوسین، اسید آسپارتیک، تریپتوفان، والین، هیستیدین و متیونین است. آمینو اسید‌های ضروری را از خوردن انواع غذا‌های مفید دریافت می‌کنید که شامل تخم مرغ، گوشت قرمز بدون چربی و محصولات لبنی می‌باشند. منابع گیاهی آمینو اسید شامل شلغم، تخمه آفتابگردان، اسفناج، برنج، آووکادو و بادام زمینی است. اگر احساس می‌کنید که از غذا به اندازه کافی آمینو اسید دریافت نمی‌کنید می‌توانید یک مکمل حاوی آمینو اسید که سرشار از اسید‌های ضروری و غیر ضروری است استفاده کنید.

 هر روز صبح آب بنوشید:

می‌توانید بعد از نوشیدن یک لیوان آب به صورت ناشتا چای، آب میوه یا قهوه بنوشید. آب سیستم گوارش شما را به حرکت در می‌آورد و به شما کمک می‌کند منظم بمانید و از اضافه وزن ناشی از یبوست مزمن جلوگیری کنید. نوشیدن چای سبز، چای سیاه یا چای گیاهی نیز شما را هیدراته می‌کند. کافئین موجود در چای سبز و قهوه به شما انرژی می‌دهد و وقتی یک فنجان قهوه بنوشید تا آخر روز سرحال خواهید ماند.

 

 

منبع:

wheatgrasslove.com

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان