دریافت استعلام گواهی مالیاتی به صورت الکترونیکی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، به صورت الکترونیکی خبرداد.

دریافت استعلام گواهی مالیاتی به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباسپور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در تشریح این خبر اظهارکرد: در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی از تاریخ1401/09/01؛ تمامی مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده186 قانون مالیات‌های مستقیم، تهیه پاسخ و ارسال آن به مراجع قانونی به منظور صدور، تمدید، تجدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار، صرفاً به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه ارسال استعلام غیرالکترونیک (فیزیکی-کاغذی)، در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت می‌باشد، افزود: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صدور مجوز منوط به داشتن یا تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی بوده و چنانچه متقاضی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام کرده باشد، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری او و به صورت سیستمی و برخط صادر می‌شود.

عباسپور گفت: درخواست‌ها، پاسخ‌ها، فهرست بدهی‌ها و گواهی‌های صادره مرتبط با موضوع ماده186 قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان محترم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به آدرس: My.tax.gov.ir قابل مشاهده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهارکرد: در خصوص توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان محترم و کاهش ترددهای غیرضروری، تاکنون بسیاری از خدمات مالیاتی الکترونیکی شده است و در سامانه میز خدمت الکترونیک سازمان مالیاتی بسیاری از خدمات به صورت یکپارچه و کاملا الکترونیکی ارائه می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان