این غذاها کبدتان را چرب می‌کند؛ نخورید

بهداشت‌نیوز نوشت: مطالعات پیشین محققان نشان داده بود که مصرف الکل می تواند باعث بروز بیماری های کبدی شود. یافته های اخیر متخصصین تغذیه اما نشان می دهد که مصرف فست فود نیز می تواند تأثیر مخربی بر سلامت کبد شما داشته باشد.

این غذاها کبدتان را چرب می‌کند؛ نخورید

آمارهای بهداشتی نشان می دهد؛ حدود 30 درصد از مردم به بیماری کبد چرب غیر الکلی، مبتلا هستند. بیشتر افراد مبتلا نمی دانند که دلیل ابتلا به این بیماری چیست. به همین دلیل محققان به بررسی دلایل این بیماری پرداخته و دریافتند علاوه بر الکل، مصرف فست فودها نیز عامل مهمی در ابتلا به کبد چرب است. این موضوع در حالی است که بسیاری از مردم جهان روزانه دو تا سه وعده فست فود در طول هفته مصرف می کنند.

این غذاها کبدتان را چرب می‌کند؛ نخورید

دکتر آنی کارداشیان، سرپرست این تیم مطالعاتی و متخصص بیماری های کبد در این رابطه گفت: مصرف چندبار فست فود در هفته بسیار زیاد است. متاسفانه مصرف فست فود در طول همه گیری کرونا افزایش یافته است.

بیماری کبد چرب غیر الکلی یکی دیگر از علل مشکلات عمده کبدی از جمله سیروز یا زخم کبد، نارسایی کبد و یکی از ترسناک ترین عوارض سیروز که سرطان کبد است است.

بررسی های انجام شده نشان می دهد این خطر برای کسانی که با چاقی و دیابت سر و کار داشتند به طور قابل ملاحظه ای بیشتر بود.

به گزارش سیناپرس، این موضوع در حالی است که به دلیل سبک زندگی مدرن، بسیاری از افراد در طول شبانه روز زمانی برای آشپزی نداشته و ناچار به مصرف فست فودها سوق پیدا می کنند.

دکتر کارداشیان در این رابطه گفت: اگر رژیم غذایی خود را تغییر داده و غذاهای سالم تری بخورید، بیشتر عمر می کنید و این موضوع بر احتمال ابتلا به کبد چرب نیز تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید:

271

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان