ارزیابی عملکرد بروکر لایت فایننس

لایت فارکس یکی از همین کارگزاری‌های معتبر محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۵ در جزایر مارشال تأسیس شد و امروزه به دلیل ویژگی‌ها و خدمات خود، یکی از برورکرهای محبوب و پرمشتری بازار تبدیل شده‌است.

لایت فارکس

لایت فارکس

اگر با ضوابط بازار فارکس آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بروکر (کارگزار) از اهمیت فراوانی در این بازار برخوردار است، چراکه تمامی معامله‌گران شخصی برای ورود به بازار، نیازمند یکی از این بروکرها هستند. لایت فارکس یکی از همین کارگزاری‌های معتبر محسوب می‌شود که سال 2005 در جزایر مارشال تأسیس شد و امروزه به دلیل ویژگی‌ها و خدمات خود، یکی از برورکرهای محبوب و پرمشتری بازار تبدیل شده‌است. این کارگزاری که سال گذشته نام خود را به لایت فایننس تغییر داد، حدود 17 سال است که در بازار فارکس خدمات متعددی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این نوشته نیز قصد داریم عملکرد این کارگزاری را همراه با جزئیات آن مورد بررسی قرار دهیم. این مقاله را تا پایان بخوانید.

کارگزاری لایت فایننس چیست؟

بروکر LiteForex که در سال 2022 به LiteFinance تغییر نام داد، سال 2005 میلادی در جزایر مارشال شروع به فعالیت کرد. درواقع کارگزاری لایت فایننس در حدود 17 سال فعالیت خود در بازار فارکس، خدمات گوناگونی را به مشتریان ارائه کرده‌است. در اولین قسمت از مقاله، ویژگی‌های مختلف این کارگزاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • رگولاتوری

رگولاتوری‌های معتبر یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که میزان اعتبار یک بروکر را مشخص می‌کنند. کارگزاری لایت فارکس که تأییدیهٔ Marshal Islands را دراختیار دارد، تحت حمایت CySec (کمیسیون امنیت و مبادلات قبرس) فعالیت می‌کند. البته باید توجه داشت که بروکرهای ارائه‌دهندهٔ خدمات خود به کاربران ایرانی بازار فارکس، فعالیت در ایران را عموماً به‌وسیلهٔ شعبهٔ آفشورد خود انجام می‌دهند.

  • پلتفرم‌های معاملاتی

بروکر لایت فایننس مانند بسیاری دیگر از رقبای خود در بازار، دو پلتفرم محبوب معاملاتی فارکس را به کاربران خود عرضه می‌کند. هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 در این بروکر قابل‌استفاده هستند که هرکدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند.

متاتریدر 4 به‌عنوان پراستفاده‌ترین پلتفرم معاملاتی در میان کاربران، همراه با تمام قابلیت‌های خود در این کارگزاری وجود دارد. دسترسی به پلتفرم‌های گوناگون روی ویندوز، مک، مولتی ترمینال، وب تریدر اندروید و ios با تنها یک بار ورود، یکی از مهم‌ترین امکانات این پلتفرم محسوب می‌شود. اسپرد صفر پیپ و معامله بیش از 55 نماد معاملاتی، از دیگر مزایای آن به‌شمار می‌رود. پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 نیز علاوه‌بر قابلیت‌های ذکرشده برای نسخهٔ 4، با تمرکز بر چندین بازار معاملاتی امکانات متنوع‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بیش از 80 ابزار تحلیل تکنیکال و معامله فارکس، طلا، نفت و شاخص‌ها در قالب 55 نماد معاملاتی، از مهم‌ترین قابلیت‌های متاتریدر 5 محسوب می‌شود.

  • تغییر نام

با توجه به سابقهٔ طولانی این بروکر بازار فارکس، علت تغییر نام آن همواره مورد پرسش واقع می‌شود. تا این لحظه شایعات فراوانی در ارتباط با این تغییر وجود داشته که بسیاری از آن‌ها، بروکر LiteFinance را متهم به تخلف یا کلاهبرداری کرده‌اند.

آنچه به‌عنوان علت اصلی این تغییر نام ذکر شده‌است، اضافه‌شدن نمادهای معاملاتی متعدد به این بروکر از بازارهای مالی دیگر است. درواقع این کارگزاری دیگر به بازار فارکس محدود نیست و همین موضوع باعث حذف عنوان فارکس از نام این بروکر شده‌است و اکنون آن را با نام کارگزاری لایت فایننس می‌شناسند.

باید پذیرفت که اگر تخلفی رخ داده‌بود، تا این لحظه خبرهای موثقی از آن منتشر می‌شد یا حداقل در گزارش آن پنهان‌کاری صورت می‌گرفت، درحالی‌که مدیران کارگزاری لایت فارکس، علت این تغییر نام را به‌طور رسمی اعلام کردند. با توجه به گسترش بازارهای مالی متعدد قابل معامله در فارکس، احتمال دارد که این تغییرات نام را در سایر کارگزاری‌ها نیز شاهد باشیم.

حساب‌های معاملاتی در لایت فایننس

سه دستهٔ ECN، Classic و Cent، حساب‌های معاملاتی عرضه‌شده توسط کارگزاری لایت فایننس هستند. در این بخش از نوشته، توضیح مختصری را در رابطه با آن‌ها ارائه می‌دهیم.

1. حساب ECN

حساب ECN در لایت فارکس، اسپرد شناوری دارد که از مقدار صفر آغاز می‌شود. کارمزد آن در جفت‌ارزهای بزرگ، به ازای هر لات معادل 10 دلار بوده و بیشترین اهرم لوریج این حساب 1:1000 است. گفتنی است که برای دست‌یابی به این حساب، حداقل به 50 دلار سپرده نیاز خواهید داشت.

2. حساب Classic

با استناد به وب‌سایت همین کارگزاری، این حساب بهترین انتخاب برای معامله‌گران باتجربه و حرفه‌ای است. حساب کلاسیک دارای اسپردی شناور است که از 1.8 آغاز می‌شود. این حساب که حد اهرم 1:1000 دارد، هیچ پورسانتی از شما دریافت نمی‌کند. شایان ذکر است که این حساب نیز مانند ECN، در اکثر سفارشات به حداقل 50 دلار واریز اولیه احتیاج دارد.

3. حساب Cent

حساب سنت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران تازه‌کار محسوب می‌شود. در این حساب پس از واریز اولیه 10 دلار و افتتاح آن، با حداقل واریز 1 دلاری نیز می‌توان وارد معاملات بازار فارکس شد. به همین منظور، حساب Cent را می‌توان یکی از قابلیت‌های بسیار مناسب برای مشتریان تازه‌وارد این کارگزاری دانست.

لایت فایننس برای ایرانیان

ضوابط کاری برای ترید در فارکس ایران شرایط و محدودیت‌های خود را دارد. همین موضوع باعث می‌شود که خدمات اختصاصی هر بروکر در کشور ما، بخش قابل توجهی از ارزش آن را میان معامله‌گران ایرانی تعیین کند. در این مقاله نیز تلاش می‌کنیم تا دو مورد از ویژگی‌های قابل توجه بروکر لایت فایننس برای کاربران ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم:

1. واریز و برداشت ریالی

با توجه به محدودیت‌های ارزی میان کاربران ایرانی، امکان واریز و برداشت ریالی از مهم‌ترین فاکتورها میان بروکرهای فارکس به‌شمار می‌رود. لایت فارکس روش‌های متنوعی چون پرفکت‌مانی، تتر، ویزا و مسترکارت را در اختیار مشتریان ایرانی خود قرار می‌دهد و نهایتاً یک صرافی فارکس مورد تایید خود را نیز معرفی می‌کند. در اکثر کارگزاری‌ها، عملیات برداشت وجه زمان‌بر است و نیازمند تأیید و سایر مراحل مربوط است، اما در این کارگزاری تا سقف 3000 دلار، برداشت‌ها به‌صورت فوری و کاملا اتوماتیک اتفاق می‌افتد. درواقع امکان برداشت آنی از حساب معاملاتی، یکی از مزیت‌های برتر این بروکر به‌حساب می‌آید.

2. حساب اسلامی

وجود حساب اسلامی در کارگزاری‌ها که با عنوان حساب سواپ رایگان هم شناخته می‌شود، یکی از مزیت‌های مهم بین فعالان بازار فارکس ایران است. در این کارگزاری نیز پس از افتتاح حساب خود، می‌توانید درخواست تبدیل آن به حساب اسلامی را ثبت کنید. در حقیقت هنگامی که یک معاملهٔ فارکس را باز می‌کنید، با اصطلاحی به نام سواپ یا نرخ بهره شبانه مواجه خواهید شد. اگر معاملهٔ شما بیش از 24 ساعت باز بماند، این نرخ بهره‌روی پوزیشن شما اعمال می‌شود. افتتاح حساب اسلامی، شما را از پرداخت این نرخ بهره معاف می‌کند.

3. بونوس و پاداش

بونوس و پاداش‌های دائمی و مناسبتی، یکی از امکانات جذاب برای مشتریان است؛ کارگزاری LiteFinance نیز مانند سایر رقبا، این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در صورتی که بونوس‌های خود را مطابق قانون ذکرشده در پلتفرم معامله کنید، مبلغ نهایی آن قابل برداشت خواهد بود.

کلام پایانی

لایت فایننس یکی از کارگزاری‌های شناخته‌شده بازار فارکس محسوب می‌شود که از سال 2005 در این بازار فعالیت دارد. این کارگزاری که مورد حمایت کمیسیون امنیت و مبادلات قبرس (رگولاتوری CySec) قرار دارد، وارد بازار ایران نیز شده‌است. این بروکر نیز مانند بسیاری دیگر از رقبا، پلتفرم‌های معاملاتی شناخته‌شده متاتریدر 4 و متاتریدر 5 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سه حساب EMC، Classic و Cent، مواردی هستند که به‌عنوان حساب‌های معاملاتی بروکر لایت فارکس به کاربران ارائه می‌شوند. دو دستهٔ اول این حساب‌ها برای کاربران حرفه‌ای‌تر و حساب سنت برای تازه‌واردها مناسب‌تر است.

امکان واریز و برداشت ریالی و قابلیت برداشت آنی تا سقف 3000 دلار و امکان اسلامی‌کردن حساب‌های معاملاتی، در کنار بونوس و پاداش‌های متنوع و ارزنده، چند مورد از ویژگی‌های قابل‌توجه این بروکر برای مشتریان ایرانی محسوب می‌شود. این مقاله، بخشی از مقاله اصلی بروکر لایت فارکس در وبسایت بهترین هست بوده که گزیده‌ای از آن در رسانه لایت خواندنی ها ارائه شده است. برای مطالعه‌ی مقاله‌ی اصلی، به وبسایت بهترین هست مراجعه نموده و از منوی سرمایه‌گذاری، بروکر خود را انتخاب نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر