توافق تازه رنو با نیسان

رابطه دو کارخانه به سال ۱۹۹۹ و زمانی برمی‌گردد که نیسان در آستانه ورشکستگی بود. رنو علاوه بر کمک مالی، کارلوس گون، مدیر موفقش را به ژاپن فرستاد تا نیسان را از ورشکستگی نجات دهد. برنامه آقای گون نیسان را متحول کرد و او در ژاپن به یک قهرمان بدل شد.

توافق تازه رنو با نیسان

رنو و نیسان اعلام کردند که در آینده همکاری خود را براساس توافقی تازه ادامه خواهند داد. براساس این توافق تازه، رنو سهم 43 درصدی‌اش از نیسان را به مرور به 15 درصد کاهش خواهد داد و نیسان هم در ازای سهم 15 درصدی که از رنو دارد، حق رای دریافت می‌کند.

رابطه دو کارخانه به سال 1999 و زمانی برمی‌گردد که نیسان در آستانه ورشکستگی بود. رنو علاوه بر کمک مالی، کارلوس گون، مدیر موفقش را به ژاپن فرستاد تا نیسان را از ورشکستگی نجات دهد. برنامه آقای گون نیسان را متحول کرد و او در ژاپن به یک قهرمان بدل شد.

قای گون بعد به مدیریت گروه رنو هم منصوب شد و چند پروژه مشترک را با هدف صرفه‌جویی در هزینه تولید اجرا کرد. اما نیسان در این سال‌ها از شیوه همکاری ناراضی بود. این نارضایتی در سال 2018 با بازداشت کارلوس گون در توکیو به اتهام فساد در نیسان به اوج رسید.

در سال‌های گذشته دو کارخانه درباره شیوه‌ای تازه برای همکاری مذاکره می‌کردند. این مذاکرات بسیار دشوار بود تا جایی که چند بار بدون نتیجه متوقف شد.

لوکا دی مئو، مدیر رنو و ماکاتو اوچیدا، مدیر نیسان همکاری تازه دو کارخانه را اعلام کردند

لوکا دی مئو، مدیر رنو و ماکاتو اوچیدا، مدیر نیسان همکاری تازه دو کارخانه را اعلام کردند

لوکا دی مئو، مدیر رنو همزمان با اعلام توافق جدید گفت که نیسان و رنو در آینده آزادی عمل بیشتری خواهند داشت و صدها میلیون دلار در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی خواهند کرد.

رنو و نیسان قرار است در ساخت و توسعه نسل بعدی ماشین‌های الکتریکی‌شان با یکدیگر همکاری ‌کنند. همچنین نیسان با کمک رنو ماشین‌های کوچک خود را در بازار آمریکای لاتین عرضه خواهد کرد. رنو هم با تولید محصولی جدید در کارخانه نیسان دوباره به بازار مکزیک برمی‌گردد.

در اروپا نیسان در شرکت آمپر، زیرمجموعه ساخت ماشین‌های الکتریکی رنو سرمایه‌گذاری می‌کند و یک ماشین کوچک الکتریکی در کارخانه رنو تولید خواهد کرد. همکاری رنو و نیسان قرار است پانزده سال ادامه پیدا کند. جزییات بیشتر این همکاری تا پایان ماه مارس نهایی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان