اکوکاردیوگرافی چیست؟

سوال می شود که در چه صورتی باید پیش بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب رفته و از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید؟

اکوکاردیوگرافی چیست؟

آیا با اکوکاردیوگرافی آشنایی دارید؟ می دانید که از این آزمایش برای کدام قسمت از بدن استفاده می شود؟ آیا می دانید که اکوکاردیوگرافی همان سونوگرافی قلبی می باشد؟ آیا با نوع تصویربرداری آن آشنایی دارید؟ به طور کلی می‌ توان گفت که اکو یکی از بهترین روش ها برای مشاهدات عملکرد قلب و ماهیچه ها و دریچه های قلب می باشد.

 این آزمایش برای دریچه های قلب، ضربان قلب و بیماری های ماهیچه ای قلب استفاده می شود. این آزمایش می تواند نشان بدهد که مشکلات قلبی شما تا چه میزان حاد می باشد.

 لذا اقداماتی که برای درمان قلب باید انجام شود توسط این آزمایش مشخص می‌ شود و شما باید نتایج آن را به بهترین متخصص قلب نشان داده تا اقدامات بعدی که باید برای قلب شما انجام شود را در نظر بگیرد. اگر در مورد اکوکاردیوگرافی و مشکلات قلبی اطلاعات کمی دارید، بهتر است که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید‌ تا اطلاعات کافی را به شما ارائه کنیم.

آیا میدانید که هدف از آزمایش اکوکاردیوگرافی قلب چیست؟

 در مقدمه به صورت جزئی اشاره ای به آزمایش اکوکاردیوگرافی داشتیم. اما به راستی هدف از انجام این آزمایش چه می باشد؟ برای چه افرادی انجام می شود و نتایج آن چه کاربردی دارد. این آزمایش برای شناسایی مشکلاتی در ساختار و عملکرد قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

 امواج صوتی در این آزمایش به سمت قلب ارسال شده و بازتاب این امواج به صورت تصویری روی مانیتور نمایش داده می شود.  اگر مشکلاتی درون قلب شما وجود داشته باشد نشان داده خواهد شد. این آزمایش به پزشکان این امکان را می دهد تا کل آناتومی قلب را از زوایای متفاوت  مشاهده و ضربان قلب را بررسی کرده و آن را با استانداردها مقایسه کنند و اگر جواب این آزمایش‌ها جواب مثبتی بود نسبت به درمان اقدامات لازم را انجام دهند.

 سوال می شود که در چه صورتی باید پیش بهترین متخصص اکوکاردیوگرافی قلب رفته و از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید؟ در صورتی که دارای علائمی مثل خستگی یا تنگی نفس و غش می باشید اکو قلب بهترین روش برای پیدا کردن این مشکلات است. اگر صدای قلب شما نشان از مشکلاتی در قلب باشد، باید هرچه سریع‌ تر بهترین دکتر قلب را پیدا کرده و اقدامات درمانی را انجام دهد.

آیا از بهترین کاربردهای اکوکاردیوگرافی قلب اطلاع دارید؟

 آیا میدانید که اکوکاردیوگرافی قلب چه کاربردهایی دارد و در چه زمینی باید از آنها استفاده شود؟ ما در این بخش قصد داریم مثال هایی برای آشنایی با کاربردهای اکوکاردیوگرافی قلب به شما ارائه کنیم. اگر دریچه های قلب به خصوص دریچه میترال قلب دچار افتادگی شده باشد این آزمایش آن را نشان می دهد.

 اگر دچار بیماری‌های مادرزادی قلبی باشید این آزمایش به راحتی آن را ارزیابی کرده و نتایج آن را ارائه می کند. چنانچه ضربان نامنظم قلبی داشته باشید، به راحتی می‌ تواند آن را ارزیابی کند و نتایج را به شما ارائه کند. در زمان اکوکاردیوگرافی یک میکروفون مخصوص وجود دارد که این میکروفون برای اندازه گیری جریان خون و سرعت آن در بدن می باشد.

 در کل کاربردهای اکوکاردیوگرافی در قلب و درمان آن بسیار مهم می باشد. پس سعی کنید در به وجود آمدن مشکلی در قلب حتماً این آزمایش را برای درمان استفاده کنید.

آیا اکوکاردیوگرافی خطرات و موانعی هم دارد؟

 سوال می‌شود که استفاده از روش اکوکاردیوگرافی برای آزمایش های قلبی خطراتی را هم دارد؟ آیا می تواند مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد؟ آیا افرادی هستند که از استفاده این روش منع شده باشند؟ در این مورد باید بگوییم که در هر وضعیتی می توان از اکوی قفسه سینه برای بیمار استفاده کرد.  هیچ گونه عوارضی در مورد انجام این آزمایش قلبی ذکر نشده.

 است. تنها ممکن است که از بیماران خواسته شود تا در زمان انجام این آزمایش چند ثانیه نفس خود را حبس کنند. سوال دیگری که به وجود می‌آید این است که آیا قبل از انجام این آزمایش نیاز است که کار خاصی توسط بیمار انجام شود؟ در این مورد باید بگویم که خیر هیچ گونه اقدام خاصی قبل از انجام اکوکاردیوگرافی وجود ندارد.

سوال بعدی این است که آیا نیاز به غربالگری هم وجود دارد؟ در این مورد باید بگوییم که هیچ نیازی به این آزمایش نیست. توصیه ما این است با مراجعه به بهترین مراکز انجام اکوی قلب بهترین متخصص آنژیوگرافی قلب را مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان