روشن کردن رنگ مو با انواع روش های مطمئن

دخترخانم های خوش سلیقه و گل اغلب علاقه مند هستند که موهای خود را با رنگ های متفاوت زیبا و متنوع سازند، اما از سوی دیگر هم مایل نیستند که به موهایشان آسیب برسد و با توجه به اینکه در رنگ موهای روشن از دکلره استفاده می شود، از آن سرف نظر می کنند. در این مطلب به شما روش های جایگزینی برای روشن کردن رنگ مو را آموزش می دهیم.

روشن کردن رنگ مو با انواع روش های مطمئن

دکلره یک ماده شیمیایی می باشد که در سالن های زیبایی با آن پیگمنت های رنگی موهای تیره را از بین برده و موجب روشن شدن آنها می گردد. اما به دلیل شیمیایی بودن بر روی موهای تاثیر منفی گذاشته و و آسیب خشکی و شکنندگی به همراه دارد. بنابراین چه تجربه آن را داشته باشید و یا بدون تجربه آگاهی از این موضوع داشته باشید تمایل به استفاده از دکلره نیستید و به همین خاطر بر خلاف میل خود از انتخاب رنگ های روشن زیادی انصرلف می دهید. در این مطلب آرگا شما را با چند روش برای روشن کردن رنگ مو آشنا می کنیم.

روشن کردن مو با استفاده از چند روش کم هزینه و سالم

روش های کاربردی روشن کردن رنگ مو

همان طور که می دانید برای روشن کردن رنگ مو نخستین مرحله دکلره کردن و یا همان دکلراسیون می باشد که به زبان ساده به معنی «برداشتن رنگ مو» بوده و از ترکیب پودر دکلره با اکسیدان شماره 3 به دست می آید. در صورتی که موهایتان ظریف است خوب است از اکسیدان شماره 2 (9%) بهره ببرید تا از نظر غلظت شبیه ماست گردد. بعد از تهیه رنگ از پشت سر و قسمت پایینی سر مشغول به زدن رنگ شده و به همین صورت به بالای سر بروید تا تمامی موها رنگ بخورند. اما این اولین و پرکاربردترین روش است که برخی از دخترخانم ها و خانم ها به دلیل آسیب رسیدن به مو از آن استفاده نمی کنند و به دنبال روش های دیگری برای روشن نمودن رنگ مو هستند. در ادامه به 2 روش استفاده از اکسیدان و سه صفر برای این منظور می پردازیم:

با استفاده از رنگ (000)

این روش نسبت به دکلره از آسیب رسانی کمتری به مو برخوردار است، رنگ سه سه صفر نوعی واریاسیون می باشد که با بدون رنگ نمودن پیگمنت های رنگی مو، مو را جهت رسیدن به رنگ موی دلخواه روشن تر آماده می نماید. این رنگ یک روشن کننده محسوب می شود که موها را به پایه 5 می رساند. البته که نتیجه به دست آمده همانند دکلره خیلی فوق العاده نیست، ولی در مقایسه با دکلره آسیب خیلی کمتری به موها می رساند. اگر تصمیم به روشن نمودن موی خود با رنگ سه صفر گرفته اید، این وسایل را نیاز داشته و مراحل زیر را نیز باید انجام دهید.

وسایل لازم

  • اکسیدان شماره 2 و یا شماره 3
  • رنگ موی (000)
  • برس رنگ و کاسه رنگ
  • شامپو و نرم کننده
  • گیره
  • پیشبند و دستکش پلاستیکی

روش رنگ زدن

ابتدا پیشبند و دستکش را پوشیده و رنگ (000) را با اکسیدان مخلوط نمایید، نسبت رنگ سه صفر به اکسیدان یک به دو است، اندازه رنگ (000) هر چقدر باشد، دو برابر اکسیدان را داخل ظرف ربخته و به خوبی بهم بزنید تا یکنواخت و صاف گردد.

موهای خود را با استفاده از گیره چند بخش تقسیم نمایید تا روشن کردن بی دکلره آسان تر صورت بگیرد. رنگ آماده شده را با برس به ساقه موهای خود بمالید.

نیم ساعت تا چهل دقیقه منتظر بمانید، بعد موهای خود را با آب ولرم شست و شو دهید. جهت نتیجه گیری بهتر شستن می توانید از نرم کننده و شامپو بهره ببرید.

حالا رنگ موهای شما نسبتا نارنجی گردیده است، 1 تا 2 روز به موهای خود استراحت بدهید، سپس جهت رنگ مد نظر خود از این روش بهره ببرید.

روشن کردن رنگ مو با اکسیدان و رنگ موی 000

با استفاده از اکسیدان

روش دیگر این است که با استفاده از اکسیدان رنگ موهای خود را روشن کنید، این روش در مقایسه با دکلره به موها کمتر آسیب می رساند. ولی نتیجه کار مقداری متفاوت می باشد. برای این منظور بهتر است اکسیدان های مختلف را شناخته و بهترین نوع آن را انتخاب نمایید. اکسیدان ها دارای 3 شماره (1 و 2 و 3) با درصدهای (6 درصد، 9 درصد، 12 درصد) است.

در صورتی که تصمیم دارید تنها 1 درجه موهای خود را روشن نمایید، از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید. و چنانچه موهای شما بدون رنگ و نازک می باشد و می خواهید دستکم 3 درجه روشن تر گردد، بهتر است از اکسیدان 9 درصد استفاده نمایید. و در نهایت دارای موهای پرپشت و کلفت هستید، و تصمیم دارید موهای خود را دستکم 4-5 درجه روشن کنید، اکسیدان شماره 3 (12 درصد) را اننتخاب کنید.

روش دوم رنگ زدن مو

ابتدا پیشبند و دستکش خود را پوشیده، و اکسیدان مناسب موهای خود را انتخاب کرده و داخل یک ظرف ریخته و به خوبی بهم بزنید.

با استفاده از برس رنگ را به تمامی موهای خود مالیده و به کمک دست خوب ماساژ بدهید. بعد از چند دقیقه رنگ موهای شما آرام آرام روشن می گردد.

تا وقتی که موهای شما به درجه روشنی مورد نظر برسد، منتظر بمانید، فقط دقت کنید که به موها آسیب وارد نشده و نسوزند.

در نهایت موهای خود را همراه آب ولرم آبکشی کرده و یک شبانه روز به آن استراحت بدهید.

چگونه بدون دکلره موها روشن کنیم؟

دیگر روش های روشن تر کردن رنگ مو

 از نکات مهم نگهداری از موهای رنگ شده، بهره بردن از مواد شوینده می باشد. پس می توانید با گرفتن ایده از این موضوع موهای رنگ تیره خود را روشن نمایید.

چنانچه سریعا بعد از مشاهده رنگ موهای خود، نتیجه دلخواه شما نبوده، می توانید به حمام رفته و با شستن رنگ موی تیره خود را چند درجه روشن تر نمایید. تا هنگامی که لایه خارجی مو به طور کامل بسته نگردیده، این شیوه مناسب است. به این صورت که به حمام رفته و موهایتان را با شامپویی معمولی و آب گرم شست و شو دهید. تاکید می شود از شستشوی موهای خود با آب خیلی داغ بپرهیزید؛ چون باعث خشکی زیاده از حد موها شود.

می توانید از شامپوی ضد شوره بهره ببرید، می توانید دو لیوان جوش شیرین را به کمی شامپو ضد شوره بیفزایید. موهایتان را با آب گرم خیسانده و بعد ترکیب را خوب به تمامی تار موهایتان بزنید. پس از 1 ساعت همراه آب سرد شست و شو دهید.

از شامپوی روشن کننده بهره ببرید، می توانید چند مرتبه از شامپوهای روشن کننده استفاده کرده و موهای تیره تان روشن نمایید.

روش های روشن کردن رنگ مو

با استفاده از چای بابونه

جهت روشن گردیدن موهایتان می توانید کمی چای بابونه را دم نموده و بر روی موهای تمیز برای 8-9 ساعت قرار دهید. به این صورت به روشن شدن موهای خود کمک می کنید.

با استفاده از آبلیمو

دو قاشق غذاخوری آبلیمو تازه را همراه 1 لیوان آب گرم ترکیب نموده و بر روی موهایتان بمالید. باید زیر نور آفتاب قرار بگیرید.

با استفاده از دارچین

قدری از دارچین را دم نموده و برای شش ساعت بر روی موهای خود قرار دهید، سپس موهای خود را شست و شو بدهید. با این روش از تیرگی و طبیعی بودن رنگ موهای خود می توانید بکاهید و به روشنی و درخشش آن بیفزایید.

با روغن زیتون

روغن زیتون را همراه کمی عسل ترکیب کنید و بر روی موهایتان قرار بدهید.

با روغن آووکادو

به منظور روشن تر شدن رنگ موهایتان می توانید از روغن آووکادو هم بهره ببرید.

با تخم مرغ

دو عدد تخم مرغ را خوب بهم بزنید و همراه سه قاشق روغن زیتون ترکیب نمایید و به روی موهایتان برای 30 دقیقه قرار دهید.

معرفی فرمول چند ترکیب رنگی زیبا بدون دکلره

جهت داشتن موهای سالم و روشن می توانید از روش های پیشنهاد شده استفاده کنید که در مقایسه با روشن کردن مو بی دکلره کمتر آسیب رسان و کم هزینه می باشد.

رنگ مو زیتونی

اول موهای خود را همراه رنگ موی سه صفر یا E20 روشن نمایید، پس از روشن گردیدن مو، رنگ موی زیتونی (یا سری M) به شماره های 5، 01، 90 و 10 را همراه واریاسیون نقره ای و سبز ترکیب نمایید.(اندازه استفاده از این واریاسیون ها می تواند به دلخواه شما متغیر باشد، یک بند انگشت مناسب است)

سپس اکسیدان 9% را اندازه 2 برابر رنگ مو به این ترکیب بیفزایید و بعد از آغشته کردن تمامی موها با استفاده از قلم مو، نیم ساعت منتظر می مانید و بعد موها را آب بکشید.

روشن کردن رنگ مو بدون دکلره

رنگ مو نسکافه ای

رنگ موی سه صفر جهت بدون رنگ کردن موها با رنگ موی بلوند نسکافه ای شماره 6 را با رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره 8 و نیز واریاسیون نقره ای همراه اکسیدان شماره 2 ترکیب کرده و به موها بزنید.

رنگ موی عسلی

یک سوم رنگ موی طبیعی به شماره 0. 9 را همراه یک چهارم رنگ موی دودی به شماره 9.2 و رنگ موی 000 به همراه 2 بند انگشت از واریاسیون طلایی 003 و نیز اکسیدان 9% و 12% مخلوط نموده و بر روی موهایتان قرار دهید.

رنگ موی شکلاتی عسلی

اول موهای خود را با استفاده از رنگ موی سه صفر به پایه 6 رسانده و بعد 70 میل از رنگ موی عسلی شماره 7 و 20 میل از رنگ موی شکلاتی روشن و نیز 30 میل از رنگ موی دودی شماره 7 را همراه 10 سانتی متر واریاسیون نقره ای و 5 سانتی متر از واریاسیون طلایی را با یکدیگر ترکیب کرده و 130 میل اکسیدان 2 را به آن بیفزایید و بعد از 35 دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید.

روش های روشن نمودن رنگ مو

در این مطلب شما عزیزان را با روش های روشن کردن رنگ مو و فرمول چند ترکیب رنگ بدون دکلره آشنا کردیم امیدواریم مورد توجه تان واقع شود. همچنین رد صورت تمایل برای آشنایی با راهنمای خرید رنگ مو و آشنایی با فاکتورهای مهم انتخاب رنگ مو و نیز روش نگهداری از باقیمانده رنگ مو و جلوگیری از خراب شدن آن می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان