قوانین شستن فرنچ پرس با روش اصولی

افرادی که به نوشیدن قهوه علاقه مند هستند به طور معمول از تجهیزات و وسایل مختلفی استفاده می کنند که از جمله آن ها می توان به فرنچ پرس اشاره کرد. این ابزار مدرن کاربرد خاص و متفاوتی برای تهیه قهوه داشته ولی در رابطه با نحوه نگه داری درست آن و اصول شستن فرنچ پرس نیز باید کاملا آگاهانه عمل نمایید و نکات لازم را رعایت کنید.

قوانین شستن فرنچ پرس با روش اصولی

یکی از انواع وسایل کاربردی که برای درست کردن قهوه مورد استفاده قرار گرفته می شود فرنچ پرس بوده که به دلیل کارایی خوبی که این دستگاه در هنگام دم کردن قهوه دارد و باعث حفظ طعم تلخ و قوی آن می شود در نتیجه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و افراد بسیاری از آن بهره می برند. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش نحوه شستن فرنچ پرس بپردازیم.

اصول شستشوی فرنچ پرس

روش اصولی شستن فرنچ پرس

بهتر است بدانید که همانند دیگر دستگاه های قهوه ساز که به طور منظم تمیزکاری می شوند در رابطه با فرنچ پرس نیز باید هر چند روز یک بار به طور کامل آن را شستشو داد و تمیز کرد تا علاوه بر بالا رفتن طول عمر و ماندگاری دستگاه باعث حفظ طعم عالی و خوشمزه قهوه در زمان درست کردن آن شوید. شستن فرنچ پرس اصول و نکات مختص به خود را داشته که همانند دیگر دستگاه ها و ابزارها باید نسبت به آن ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین صورت تمیزکاری آن را انجام دهید.

اغلب افراد برای نوشیدن بهترین طعم قهوه در خانه از فرنچ پرس استفاده می کنند. افراد علاقه مند به قهوه نسبت به این موضوع اطمینان داشته که فرنچ پرس مناسب ترین ابزار برای تهیه قهوه می باشد چرا که می توان در هنگام دم کردن، قهوه را براساس نوع ذائقه خود تظیم کرده و درست کرد. همینطور در فرنچ پرس روغن موجود در دانه های قهوه از فیلتر کاغذی عبور نکرده و به همین خاطر طعم طبیعی قهوه حفظ می گردد.

طریقه تمیز کردن فرنچ پرس

عملکرد فرنچ پرس به این گونه می باشد که دانه های قهوه را درون محفظه شیشه ای نگه می دارد و به آن ها فرصت می دهد تا داخل آب داغ دم بکشند. هنگامی که قهوه به اندازه دلخواه شما دم کشید می توانید اهرم فرنچ پرس را به آهستگی به طرف پایین بفشارید و نوشیدنی خوشمزه خود را درون لیوان ریخته و نوش جان کنید.

همچنین باید گفت با استفاده از این دستگاه علاوه بر قهوه انواع چای و دمنوش را نیز تهیه نمود. تمیزکاری این ابزار بسیار اهمیت داشته چرا که باقی ماندن روغن دانه های قهوه و به ویژه تفاله آن ها درون فرنچ پرس می تواند بر طعم قهوه تاثیر بدی داشته باشد. در ادامه مراحل تمیز کردن فرنچ پرس را به طور کامل شرح داده ایم.

آموزش شستن فرنچ پرس

جمع کردن تفاله های قهوه

تفاله و رسوب ایجاد شده در اثر تجمع قهوه در دستگاه موجب تاثیر منفی در طعم و مزه قهوه خواهد شد. به همین خاطر احتیاج بوده که تفاله های قهوه را از درون دستگاه پرس فورا پاکسازی کنید. البته توصیه می شود که به هیچ وجه این عمل را درون سینک ظرفشویی انجام ندهید. چرا که چربی و رسوب به وجود آمده از قهوه موجب مسدود شدن لوله ها شده که در آینده باعث ایجاد مشکل خواهد شد. به منظور جمع کردن تفاله های قهوه احتیاج بوده که کمی از آب را داخل دستگاه فرنچ پرس بریزید و تفاله ها را داخل آبکش مخصوص جمع نمایید.

نحوه شستشوی فرنچ پرس

جداسازی بخش های مختلف دستگاه

به منظور این که دستگاه فرنچ پرس را به درستی تمیزکاری کنید احتیاج بوده که کل قطعه های آن را از هم جداسازی کنید. این قطعه ها دربردارنده فولاد ضد زنگ پیستون، صفه مارپیچ، پارچ، درب پیستون و قطعه میانی پیستون می باشند. به منظور جداسازی این قطعه ها از هم لازم بوده که در آغاز پایه پیستون را از میله جدا نمایید و پس از آن پایه به راحتی از دستگاه جدا می گردد.

شیوه صحیح تمیز کردن فرنچ پرس

شستن هر یک از قطعات

شما می توانید در صورت تمایل قطعه های دستگاه فرنچ پرس را به شکل جدا درون ماشین ظرفشویی شستشو دهید. چرا که امکان شستن کل قطعات توسط ماشین لباسشویی مهیا می باشد. در صورتی که می خواهید به شکل دستی دستگاه را شستشو دهید می توانید از یک اسفنج نرم، آب ولرم و مایع ظرفشویی برای این عمل بهره مند شوید. شستن قطعه های مختلف دستگاه فرنچ پرس را با دقت کامل انجام بدهید تا صدمه ای به آن ها وارد نگردد.

به منظور پاکسازی لکه های قوی از روی قطعه ها می توانید از مخلوط جوش شیرین و مایع ظرفشویی بهره مند شوید. با مخلوط کردن این دو ترکیب با هم خمیری به دست آمده که با قرار دادن چند دقیقه آن بر روی لکه ها و رسوبات ایجاد شده از قهوه موجب حذف آن ها می شود. در پایان دستگاه را با آب داغ شستشو دهید تا اثرات کل لکه ها از بین بروند.

طریقه تمیز کردن دستگاه فرنچ پرس

جمع کردن کل بخش های دستگاه

پس از این که تمیزکاری دستگاه فرنچ پرس و قطعه های آن به پایان رسید نوبت آن است که مجددا قطعات را سر هم نمایید. حتما پیش از شستن دستور کار باز کردن دستگاه را فرا گرفته تا در هنگام جمع کردن دوباره آن با مشکلی رو به رو نشوید. در رابطه با جمع کردن دستگاه به شکل اولیه باید صفحه مش و پس از آن صفحه مارپیچی را در قسمت بالای صفحه عرضی دستگاه بگذارید و میله پیستون را با تمرکز بر روی پایه پیستون قرار دهید.

با کمک این شیوه می توانید دستگاه فرنچ پرس خود را به شکل اول برگردانید. البته پیش از این که شروع کنید اجزای دستگاه را دوباره سر هم نمایید. دقت کنید که اجزا به طور کامل خشک گردند و سپس این عمل را انجام بدهید. چرا که رطوبت باقی مانده بر روی اجزای فلزی موجب کپک زدن و عوض شدن رنگ آن ها می گردد.

اصول تمیز کردن فرنچ پرس

در صورتی که تمایل دارید شستن فرنچ پرس را دقیق تر و کامل تر انجام بدهید می توانید از شیوه دیگری استفاده نمایید و این ترکیب شوینده را می توانید درون کاسه یا سطلی تهیه کنید. برای این کار دو فنجان آب داغ را با دو قاشق چای خوری مایع ظرفشویی، دو قاشق چای خوری آب اکسیژنه و دو قاشق چای خوری پودر اسید سیتریک ترکیب کرده و یا این که سه فنجان سرکه سفید را با سه فنجان آب داغ مخلوط کنید و چند قطره مایع ظرفشویی نیز به آن بیفزایید.

بعد از آن قطعه های دستگاه فرنچ پرس را درون این ترکیب ها بگذارید و صبر کنید حدود یک شب درون این ترکیب باقی بمانند. می توانید محفظه فرنچ پرس را نیز درون این ترکیب پاک کننده قرار دهید و روز بعد آن ها را با آب داغ شستشو دهید و با پارچه میکروفایبر خشک نمایید.

مراحل تمیز کردن فرنچ پرس

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید بسیار سپاس گزاریم، همچنین برای یادگیری انواع ترفندها و نکات خانه داری می توانید از مطالبی همچون تمیز کردن چای ساز و شستن کاور پلاستیکی نیز دیدن نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان