معرفی انواع جنس پروتز سینه و مقایسه آن ها

انواع جنس پروتز سینه شامل پروتز آب نمکی و سیلیکونی می شود که هر کدام از این پروتز ها دارای معایب و مزایایی می باشند. ما در این مطلب به صورت مفصل همه چیز را درباره جنس های پروتز سینه توضیح می دهیم.

معرفی انواع جنس پروتز سینه و مقایسه آن ها

پروتز ها جسم های خارجی هستند که برای فرم دهی و برجسته کردن سینه خانم ها استفاده می شود. شایع ترین و پر طرفدار ترین شیوه بزرگ کردن سینه، عمل پروتز سینه می باشد. انواع پروتزی که برای بزرگ کردن سینه استفاده می شوداز نظر جنس، حجم، سایز و کیفیت با هم فرق دارند. ما در این مطلب همه چیز را در مورد انواع جنس پروتز سینه توضیح می دهیم.

آشنایی با انواع جنس پروتز سینه

معرفی انواع جنس پروتز سینه

وابسته به نوع جراحی و نیز شرایط و وضعیت بیمار، پزشک جراح قادر است از میان انواع سایز پروتز سینه یک نوع را انتخاب نماید. در حال حاضر، انواع پروتز سینه را بر حسب برجستگی به یه سه دسته تقسیم می کنند که به شرح زیر است:

  • برجستگی کم یا Low Profile
  • پروتز با برجستگی زیاد یا High Profile
  • پروتز با برجستگی خیلی زیاد Ultra-High Profile

امکان دارد وابسته به خواست بیمار و یا صلاحدید دکتر، هر کدام از پروتز های دسته بندی شده ی بالا، استفاده شوند. به عنوان نمونه، امکان دارد پروتز سینه پس از سرطان و گذراندن روند های درمانی استفاده شود و یا یکی از انواع پروتز سینه برای زیبایی، قطعا برای بازسازی و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. از نظر جنس و متریال استفاده شده برای تولید پروتز، می توان این گونه دسته بندی کرد:

1_ پروتز سیلیکونی

یکی دیگر از انواع جنس پروتز سینه، پروتز سیلیکونی می باشد. شکل پروتز سیلیکونی هم مثل پروتز آب نمکی گرد می باشد، ولی داخل آن را با ژل چسبنده پر کرده اند و فرمی زیباتر و طبیعی تری دارد. اگر پروتز سیلیکونی پاره شود، محتویات آن جذب بدن نمی شود و امکان دارد مشکلاتی را برای بیمار به وجود بیاورد. اشخاصی که سن آن ها کمتر از 22 سال است، توصیه می شود از این نوع پروتز استفاده نکنند. از این پروتز سینه پس از سرطان می توان برای بهبود شکل ظاهری سینه ها استفاده نمود. از فواید پروتز سیلیکونی می توان موارد زیر را نام برد:

آشنایی با انواع مدل پروتز سینه

  • کاهش ریسک خالی شدن ناگهانی
  • لمس طبیعیهم جنس با بافت سینه

البته از مضرات شیوه پروتز سیلیکونی می توان موارد زیر را نام برد:

  • احتیاج است تا در طول دوره زندگی چندین بار توسط پزشک معاینه شوند
  • برای کاشت این پروتز احتیاج است تا برش های بیشتری بر روی بدن ایجاد شود
  • در قیاس با پروتز های دیگر دارای هزینه های بیشتری می باشد.

2_ پروتز آب نمکی

پروتز آب نمکی یکی از انواع جنس پروتز سینه می باشد که گرد است و با محلول آب نمک (سالین) پر شده است. در صورت پارگی این نوع پروتز، مایع درون آن خارج می شود و جذب بدن می شود؛ ولی برای بدن مشکلی به وجود نمی آورد. استفاده از این نوع پروتز برای جوانان زیر 18 سال توسط پزشکان ممنوع اعلام شده است. پروتز سینه مارک منتور آب نمکی یکی از مشهور ترین برند های ارائه دهنده این پروتز است. استفاده از هر نوع پروتزی فواید و معایبی به دنبال دارد. از فواید این نوع پروتز می توان موارد زیر را نام برد:

  • پس از جای گذاری به معاینه پزشک کمتر احتیاج می شود
  • در قیاس با انواع دیگر به برش های کمتری در بدن احتیاج است
  • برای جای گذاری به برش کمتری احتیاج است

بیان انواع جنس پروتز سینه

از مضرات این نوع پروتز با موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • لمس غیر واقعی دارد و دارای حالت طبیعی سینه نمی باشد
  • امکان دارد بر بافت سینه تاثیر گذار باشد
  • احتمال خالی شدن خود به خود وجود دارد

3_ پروتز کامپوزیتی جایگزین

یکی دیگر از انواع جنس پروتز سینه می توان به پروتز کامپوزیتی جایگزین اشاره کرد. البته این نوع کاربرد کمتری دارد امکان دارد با رشته های پلی پروپیلن، روغن سویا یا موراد دیگر پر شود.

جنس پروتز سینه از چیست؟

لایه خارجی تمامی پروتز ها، از جنس سیلیکون است و درون این پروتز ها، توسط مواد گوناگونی مثل آب نمک و یا ژل سیلیکون خالص پر شده است. در گذشته پروتز های پر شده از آب نمک و یا ژل سیلیکون پر شده را تنها برای جراحی پروتز سینه استفاده می کردند، ولی در حال حاضر ژل سیلیکون منسجم بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر ماده درونی

1. پروتز های سیلیکونی با ژل سیلیکونی پر می شوند و ژل بسیار بیشتر شبیه به بافت طبیعی سینه است. در صورتی که پوسته ی پروتز سوراخ شود ژل امکان دارد در پوسته پروتز باقی بماند و یا از آن خارج شده و به کیسه ی بیرونی پروتز وارد شود. به همین علت پروتز هایی که با ژل سیلیکونی پر شده اند اصلا فرو نمی ریزند. اگر پروتز های سیلیکونی را برای قرار گیری در سینه ی خود انتخاب کنید، بایستی توسط پزشک به صورت مداوم وییت شود تا زا عملکرد درست پروتز مطمئن شود. می توان با موج های فراصوتی و MRI از وضعیبت پروتز های قرار گرفته در سینه اطلاع پیدا کرد.

بیان انواع مدل پروتز سینه

مضرات پروتز های سیلیکونی

  • برش کمی بزرگتر
  • هزینه کمی بیشتر
  • پارگی بدون علامتی
  • اگر ضروری باشد به مانیتورینگ ام ار ای نیاز است

2. پروتز های سالین با محلول استریل آب نمک پر شده است. اگر که صدف پروتز سالین سوراخ شود، پروتز فرو می ریزد و بدن به شکل طبیعی سالین را جذب و سپس دفع می کند. پروتز های سالین از حس، ثبات و شکل یکسانی برخوردار هستند.

مضرات پروتز های سالین

  • خالی شدن خود به خود
  • بالا رفتن احتمال چین خوردگی و قابل لمس شدن
  • در لمس غیر طبیعی تر هستند با گذشت زمان اثرات بیشتری بر روی بافت می گذارند

فرق میان پروتز سالین و سیلیکونی

پروتز سینه سالین و سیلیکون هر دو از پوسته سیلیکونی بیرونی برخوردار هستند. با این وجود، ایمپلنت ها در مواد پر کننده و قوام فرق دارند. هم اکنون پروتز های مورد استفاده از جنس سیلیکونی هستند که بسیار مقاوم بوده و مواد درون خارج نمی شود.

توضیح در مورد انواع جنس پروتز سینه

پارگی ایمپلنت سالین

اگر ایمپلنت سینه نمکی پاره شود، ایمپلنت تخلیه می شود و موجب تغییر اندازه و شکل سینه صدمه دیده می شود. بدن شما محلول نمکی نشت شده را بدون خطرات سلامتی جذب می نماید، ولی احتمالا برای برداشتن پوسته سیلیکونی به جراحی احتیاج پیدا می کنید. احتمالا می توان یک ایمپلنت جدید را همزمان گذاشت.

پارگی ایمپلنت سیلیکونی

در صورتی که یک ایمپلنت سیلیکونی پاره شود، امکان دارد فورا یا هر گز متوجه نشوید، چون هر سیلیکون آزاد می خواهد در بافت فیبری (کپسول) که در اطراف ایمپلنت تشکیل می شود محبوس بماند. این به عنوان پارگی خاموش معروف می باشد. نشت ژل سیلیکونی باعت به وجود آمدن مشکلات سلامتی مثل سرطان سینه، مشکلات تولید مثل آرتریت روماتوئید نمی شود. با این وجود پارگی ایمپلنت سینه سیلیکونی امکان در نهایت موجب درد سینه، ضخیم شدن سینه یا تغییر در کانتور یا شکل سینه شود. اگر این اتفاق رخ دهد، پزشک شما شاید برداشتن ایمپلنت را با جراحی پیشنهاد می کند. اگر خواهان این هستید که ایمپلنت جدید داشته باشید، به طور معمول می توان آن را همزمان گذاشت.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای آشنایی بیشتر با مطالبی در زمینه زیبایی و سلامتی بر لینک های ترمیم افتادگی سینه و عمل پروتز سینه کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان