مقاوم‌ترین نژادهای نهال گردو در برابر سرما را بشناسید

میزان مقاومت نهال گردو در برابر سرما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغدارانی است که قصد احداث نهالستان گردو را دارند یا می‌خواهند باغ‌شان را توسعه دهند.

بهترین اقلیم برای کاشت گردو مناطق کوهپایه‌ای و سردسیر است. چرا که یک نهال گردو برای باردهی نیازهایی سرمایی زیادی دارد، اما همین مسئله می‌تواند به یک چالش بزرگ هم برای باغداران تبدیل شود چرا که وضعیت سرمای هوا در سال‌های مختلف قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است سرمای زیاد در یک سال یا سرمای زودرس موجب از بین رفتن محصول یک درخت شود. برای همین با توجه به میزان تغییرات دمایی اقلیمی که قرار است باغ گردو در آن احداث شود باید نهال گردو با مقاومت مناسب در برابر سرما انتخاب شود. در این مقاله سعی داریم مقاوم‌ترین گونه‌های نهال گردو در برابر سرما را به شما معرفی کنیم.

مقاوم‌ترین نژادهای نهال گردو در برابر سرما را بشناسید

نیاز سرمایی نهال گردو چیست؟

درخت گردو برای باردهی به زیست در سرما دارد. اینکه یک نهال گردو چند وقت از یک سال به چه دمایی نیاز دارد کاملا به گونه آن بستگی دارد. اما به طور متوسط می‌توان گفت که یک نهال گردو باید بین 700 تا 1000 ساعت در یک سال را در دمای زیر هفت درجه زندگی کند تا به باردهی مطلوب برسد. کمترین دمایی که یک درخت می‌تواند تحمل کند هم حدود منفی 30 درجه است. در حال حاضر بیشتر گونه‌های تجاری که در مراکز فروش نهال گردو عرضه می‌شوند می‌توانند این دما را تحمل کنند اما دمای پایین‌تر از این برای بسیاری از گونه‌های تجاری آسیب زننده است. در مجموع اگر نیازهای سرمایی یک نهال گردو برآورده نشود شکل‌گیری شکوفه‌های آن به تاخیر می‌افتد و در نتیجه باردهی درخت هم مطابق انتظار نخواهد بود.

انواع نهال گردو مقاوم در برابر سرما

در حال حاضر اگر برای خرید نهال گردو (bartarnahal.ir/walnut-seedlings ) به یکی از مراکز فروش فیزیکی یا آنلاین مراجعه کنید با انواع نهال گردو مواجه می‌شوید. گونه‌های بومی در کنار گونه‌های اصلاح نژادی شده و همچنین تعداد زیادی از گونه‌های وارداتی موجب شده تا انتخاب کار چندان سختی نباشد. گونه‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت می‌توانند نیازهای هر اقلیمی را هم برآورده کنند. همچنین ممکن است برای بسیاری قیمت نهال گردو هم فاکتور تعیین کننده‌ای باشد که در آن صورت همین تنوع انواع نهال گردو می‌تواند این دغدغه را هم برطرف کند. در میان انواع نهال گردو موجود در بازار اما چند گونه به نهال‌های مقاوم در برابر سرما مشهورند. نهال‌هایی که بیشتر مناسب مناطق خیلی سردسیر با تنش‌های دمایی بالا هستند. با یک بررسی کوتاه در مراکز فروش نهال گردو و صحبت با کارشناسان می‌توان پی‌برد که بهترین پیشنهاد برای نهال‌های با مقاومت بالا در برابر سرما عبارتند از:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز
  • نهال اصلاح شده کانادایی
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو چندلر

در ادامه ویژگی‌های هر کدام از این نهال‌ها را بررسی می‌کنیم.

نهال گردوی ژنوتیپ پالیز

یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت برتر نهال که طرفداران زیادی در میان مشتری‌ها دارد نهال گردو ژنوتیپ پالیز است. این نهال از مقاوم‌ترین گونه‌ها در برابر سرماست. این نهال گردو ژنوتیپ یک گونه اصلاح شده کانادایی است و کاملا مطابق وضعیت آب و هوایی سردسیری کانادا اصلاح شده است. برای همین می‌توان آن را مقاوم‌ترین گونه در بازار هم دانست. این نهال در برابر انواع بیماری‌ها و خشکسالی‌ها مقاوم است و قابلیت کشت در هر ارتفاعی را هم دارد. دیرگل بودن این نهال یکی از ویژگی‌هایی است که کمک می‌کند تا محصول از شر سرما در امان باشند.

مقاوم‌ترین نژادهای نهال گردو در برابر سرما را بشناسید

نهال گردوی چندلر

می‌تون گفت که چندلر امریکایی در حال حاضر یکی از سه گونه محبوب بازار فروش نهال گردو در ایران است. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت مقاومت سرمایی آن است. نیاز سرمایی نهال گردوی چندلر بین 600 تا 800 ساعت قرارگیری در دمای زیر 10 درجه سانتیگراد است. این نیاز با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مناطق سردسیری برطرف می‌شود.

نهال اصلاح شده کانادایی

یکی از چرب‌ترین مغزه در میان انواع نهال گردو به نهال کانادایی اختصاص دارد. این گونه با مغزی سفید و چرب که محدودیتی برای ارتفاع کاشت ندارد. این گونه بعد از اصلاح در میان گونه‌های مقاوم به سرما قرار گرفته است و به گزینه ای مطلوب برای بسیاری از باغداران تبدیل شده است. گردوی کانادایی در بسیاری از کشورها جواب داده و با اطمینان می‌توان گفت یک گونه کاملا مناسب برای اقلیم سردسیری است.

نهال گردوی فرنور

درست مثل نهال چندلر می‌توان گفت که نهال گردوی فرنور هم یک گزینه بسیار محبوب در بازار ایران است. نهال‌های فرنور کاملا در برابر سرما مقاوم هستند و به دلیل اینکه احتیاج به مراقبت سفت و سختی ندارند یک گزینه محبوب در میان باغداران به شمار می‌روند. ضمن اینکه باردهی این درخت‌ها کاملا اقتصادی است.

مقاوم‌ترین نژادهای نهال گردو در برابر سرما را بشناسید

نهال‌های سردسیری را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال یک خرید مطمئن هستید شرکت برتر نهال می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. کافی است سری به این مجموعه بزنید و با کارشناسان خبره و مجرب آن مشورت کنید تا در جریان کیفیت کار آنها و همچنین محصولات‌شان قرار بگیرد. یکی از شهر های مهمی که دارای باغبان های زیادی هستن شهر تهران است که می توانید برای خرید نهال گردو در تهران سفارش خود را ثبت کنید.

برای تماس با مرکز برتر نهال از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

تماس با برتر نهال: 09141832393

تماس با پالیز نهال: 09144501008

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان