تبلیغات

استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر

وقتی فروشی در کار نباشد، شرکتی نیز در کار نیست. این جمله از مارک کوبان اهمیت استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکارها و فروش بیشتر را نشان می‌دهد. با معرفی و دیده شدن کسب‌وکارها، احتمال جذب مشتریان و فروش محصولات و خدمات نیز بیشتر می‌شود. باتوجه‌به اینکه رقابت بین کسب‌وکارها روز‌به‌روز در حال افزایش است، اهمیت تدوین استراتژی بازاریابی برای موفقیت و رشد فروش بیش از گذشته احساس می‌شود. در این مقاله شما را با چند نمونه استراتژی بازاریابی محصول که نقش موثری بر افزایش فروش دارد آشنا خواهیم کرد. اگر به‌دنبال بهترین استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکارتان هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر

برند مارکتینگ؛ بهترین استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکارهای نوپا

برای اینکه فروش کسب‌وکاری رشد کند، مشتریان باید آن را بشناسند؛ بنابراین یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کسب‌وکارهای نوپا و معرفی خودشان به دیگران برند مارکتینگ است. تصویری که مشتریان از فعالیت‌ها و محصولات شما دارند از طریق برند شکل می‌گیرد. در واقع برند حکم شناسنامه و هویت کسب‌وکار شما را دارد و با برند مارکتینگ به بهترین شکل می‌توانید این هویت را به نمایش بگذارید.

برند مارکتینگ به‌خوبی ویژگی‌ها و نقاط قوت شما را نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید خودتان را از رقبا متمایز کنید. در نتیجه مشتریان راحت‌تر شما را پیدا خواهند کرد و انتخاب برای آن‌ها ساده‌تر می‌شود. یک راه معرفی برند به مشتریان جدید استفاده از پنل پیامک است. با برند مارکتینگ علاوه‌بر جذب مشتری جدید، می‌توانید تعامل بهتری با مشتریان قدیمی داشته باشید. این موضوع در نهایت منجر‌به جلب اعتماد مشتریان و افزایش فروش می‌شود.

استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر

بازاریابی محتوایی؛ معجزه کلمات برای فروش بیشتر

یکی از معروف‌ترین استراتژی‌های بازاریابی و فروش بازاریابی محتوایی است. در این روش بازاریابی به کمک خلق محتوای جذاب نظر مشتریان را به خود جلب می‌کنید. در نتیجه تولید محتوا منجر‌به افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن نرخ تبدیل می‌شود. همچنین برای اینکه کمپین تبلیغاتی پیامکی موفقی داشته باشید، باید برای ارسال پیامک انبوه حساسیت بالایی برای آماده‌سازی متن پیامک به خرج دهید.

در کانتنت مارکتینگ باید با بررسی رفتار مشتریان و به منظور پاسخگویی به نیازهای آن‌ها اقدام به تولید محتوا کنید. در واقع در این نوع از بازاریابی به‌جای اینکه تمرکز مستقیما بر فروش باشد، روی خلق محتوای مفید است. در بازاریابی محتوایی قرار نیست مشتریان مجبور به خرید کنید. بلکه شما راهنمای آن‌ها در مسیر سفرشان هستید. تولید محتوای کاربردی و انگشت گذاشتن روی نیازهای مشتریان موجب جلب توجه آن‌ها به کسب‌وکار شما و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. بازاریابی محتوای انواع گوناگونی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

تدوین استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن بر افزایش فروش

تهیه استراتژی برای بازاریابی مطمئنا شما را چند قدم به فروش بیشتر نزدیک می‌کند. ماهیت کسب‌وکار بر انتخاب استراتژی مناسب اثر خواهد گذاشت. به‌عنوان مثال تجربه نشان می‌دهد که تبلیغات دیجیتال و تدوین استراتژی بازاریابی در شبکه‌های برای کسب‌وکارهای خانگی و آنلاین، کسانی‌که در زمینه فروش پوشاک، اکسسوری فعالیت می‌کنند یا کافه و رستوران دارند اثر‌بخشی بیشتری خواهد داشت.

براساس آمار نیز بیش از 54 درصد کاربران شبکه‌های اجتماعی را برای مشاهده محصولات و تحقیق درباره آن‌ها انتخاب می‌کنند. از بین دنبال‌کنندگان یک برند در یک شبکه اجتماعی 89 درصد آن‌ها به مشتریان تبدیل می‌شوند؛ بنابراین در بین استراتژی‌های بازاریابی نباید نقش سوشال مدیا را نادیده گرفت. برای تبدیل مخاطبان به مشتریان در این حوزه نیاز به تولید محتوای تصویری و متنی جذاب خواهید داشت.

بازاریابی ویدیویی؛ یکی از روش‌های سریع برای افزایش فروش

براساس آمار hubspot درآمد شرکت‌هایی که در سال 2022 در بخشی از استراتژی بازاریابی خود از ویدیو استفاده کرده‌اند، 43 درصد نسبت به رقبا بیشتر بوده است. در این نوع از بازاریابی از ویدیو برای رساندن پیام و جذب آن‌ها به محصولات و خدمات استفاده می‌شود؛ اما چه نوع ویدیویی برای مخاطبان جذاب است و به بهترین نحو شما را به مشتریان معرفی خواهد کرد؟

محتوا و سبکی که برای ساخت ویدیو انتخاب می‌کنید، ارتباط مستقیمی با اهداف برند و بودجه شما دارد. باتوجه‌به این موضوع بازاریابی ویدیویی در قالب‌های مختلفی همچون ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای آموزشی، معرفی محصول تا موشن‌گرافیک انجام می‌شود. بر‌اساس بررسی رفتار مخاطبان، ویدیوها به‌خوبی توانسته‌اند توجه آن‌ها را به‌خوبی جلب کنند. همچنین دست‌به‌دست شدن ویدیوها بین افراد، نشانه‌ای از تعامل بیشتر مخاطبان با محتواهای ویدیویی است. این موضوع مطمئنا تاثیر مثبتی روی معرفی شما به کاربران و افزایش فروش خواهد گذاشت.

ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی عالی برای ادامه ارتباط و تعامل با مشتریان

هدف اصلی از تدوین استراتژی بازاریابی حفظ ارتباط و تعامل پایدار با مشتریان است. بازاریابی ایمیلی یکی از راه‌های محسوب می‌شود که به کمک آن می‌توان با مشتری‌های قدیمی و بالقوه در ارتباط بود. در این روش برای جذب مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری می‌توانید از محتواهای مختلف در قالب خبرنامه، تبریک اعیاد، اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری رخدادها و همایش‌ها، آگهی فروش ویژه و جشنواره‌ها استفاده کنید.

به کمک این محتواها مخاطبان به‌خوبی با کسب‌وکار شما آشنا خواهند شد. همچنین می‌توانید اهداف و ارزش‌هایتان را به آن‌ها معرفی کنید؛ بنابراین این تصور که ایمیل مارکتینگ یه روش مرده است، باوری غلط است. بازاریابی ایمیلی بین انواع استراتژی‌های بازاریابی که منجر‌به فروش بیشتر می‌شود، یک روش قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. این روش‌های بازاریابی به‌خصوص برای بیزینس‌های B2B کارایی بالایی دارد و توانسته به آن‌ها در دستیابی به اهداف تجاریشان کمک کند.

استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر

پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی به بهترین نحو با پنل پیامکی فراز

در این مقاله با چند نمونه موفق و محبوب استراتژی بازاریابی برای فروش بیشتر آشنا شدیم. در حوزه مارکتینگ با تدوین استراتژی و انتخاب بهترین روش بازاریابی علاوه‌بر فروش بیشتر، می‌توانید به‌نحو قابل‌توجهی در هزینه‌های تبلیغات صرفه‌جویی کنید. در حوزه بازاریابی تولید محتوای قوی و متناسب با نیازهای مشتریان نقش موثری در افزایش فروش دارد.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن برند و محصولاتتان را به مشتریان معرفی کنید یا از تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش آگاه شوند، استفاده از پیامک است. به کمک ارسال پیامک انبوه از طریق پنل اس ام اس فراز، می‌توانید در زمان کوتاهی برای تعداد بالایی از مشتریان پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کنید. شما عزیزان برای آشنایی با خدمات پنل پیامکی فراز و تعرفه‌های آن می‌توانید وارد سایت farazsms.com شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان