طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده با طعم عالی

فلافل گوشت چرخ کرده یکی از انواع فلافل است که طعمی لذیذ و دلچسب دارد. اگر می خواهید این فلافل فوق العاده را در منزل آماده نمایید می توانید ما را با مطلب آموزش آشپزی طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده همراهی کنید.

طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده با طعم عالی

فلافل گوشت چرخ کرده یکی از فلافل های سنتی ایرانی خوش طعم است که انتخابی عالی برای وعده های غذایی ناهار و شام محسوب شده و تنوع بسیاری دارد. فلافل گوشت چرخ کرده از غذاهای خوش طعم عربی می باشد که از غذاهای بین المللی و از پرطرفدارترین غذاهای خاورمیانه محسوب می شود. البته که علل مختلفی باعث این موضوع شده و از جمله آن می توان به گیاهی بودن، قیمت پایین بودن و خوش طعم و داشتن انواع آن اشاره داشت. در این مطلب شما را با طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده آشنا می کنیم.

به طور کلی فلافل از محبوبیت زیادی در کشور ایران برخوردار بوده و تنوع زیادی دارد. فلافل گوشت چرخ کرده را می تواتن قالب زد و یا با دست به آن فرم داد. همچنین می توان آن را درون روغن در تابه سرخ نموده و یا داخل فر قرار دهید تا کم کالری تر پخته شود. در واقع فلافل گوشت مخلوطی از گوشت چرخ کرده و نخود و سیب زمینی می باشد که با استفاده از ادویه های مختلف مزه دار می گردد. فلافل با نان ساندویچی و سس و سبزیجات خوش مزه تر می شود.

طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده یکی از انواع فلافل

مواد لازم

  • یک عدد سیب زمینی
  • یک عدد پیاز
  • یک عدد فلفل دلمه
  • دو حبه سیر
  • یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • یک مشت سبزی جعفری
  • 150 گرم گوشت چرخکرده
  • 100 گرم نخود
  • اندازه کافی و دلخواه ریحان، گوجه فرنگی و خیارشور
  • اندازه کافی و دلخواه سس مایونز و پاپریکا
  • اندازه کافی و به دلخواه زردچوبه، تخم گشنیز، فلفل سیاه و نمک

طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده خوش طعم در منزل

اول از هر کاری اینکه باید از شب پیش نخود را برای یک شبانه روز در آب بخیسانید تا نفخ آن از بین برود. در این مدت برای چند مرتبه آب نخود را عوض نموده و نخود را درون آبکش بریزید تا آب زیادی آن گرفته گردد. سپس نخود را میکس و پوره نمایید، برای این کار از چرخ گوشت و یا غذاساز بهره ببرید.

بعد پوست پیاز را جدا کرده و رنده کنید و آب پیاز را نیز بگیرید. همچنین پوست سیب زمینی را گرفته و با سایز درشت آن را رنده کنید. فلفل دلمه را هم به شکل نگینی کوچک خرد و یا رنده نمایید. سیر را هم پوست گرفته و پوره و یا رنده نمایید. اکنون نخود له و نرم را با سیر، پیاز، فلفل دلمه و سیب زمینی ترکیب نمایید، برای این منظور تمامی مواد را از چرخ گوشت عبور داده و یا درون غذاساز ترکیب نمایید.

در این مرحله گوشت چرخکرده را به مخلوط بیفزایید، توجه داشته باشید اندازه گوشت چرخ کرده و نخود برابر باشد تا طعم هیچ یک بر دیگری غالب نگردد. سپس تمامی ادویه ها و بکینگ پودر را افزوده و مواد را ورز بدهید تا یکنواخت گردد. در نهایت جعفری را ساطوری خرد کنید و به مواد بیفزایید. خوب است حالا مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

در آخرین مرحله از مواد فلافل به هر اندازه ای که می خواهید، جدا کنید و در کف دست خود آن را شکل بدهید. درون یک شیرجوش روغن بریزید تا گرم گردد. بعد فلافل ها را در آن سرخ نمایید و بر روی دستمال روغن گیر بگذارید. اکنون درون نان باگت گذاشته و همراه گوجه فرنگی، خیارشور، ریحان و سس مورد نظر خود میل نمایید.

طرز پخت فلافل گوشت چرخ کرده

نکات کاربردی

  • متناسب با سلیقه و ذائقه خودتان می توانید از فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  • می توانید از پودر سیر هم بهره ببرید.
  • خوب است مواد فلافل از 30 دقیقه – 1 ساعت درون یخچال باقی بماند تا منسجم گردد.
  • آب سیب زمینی و آب پیاز را برای اینکه از شل گردیدن فلافل جلوگیری کنید، بگیرید.

آموزش دستور پخت فلافل گوشت چرخ کرده خوشمزه

فلافل دارای انواع مختلفی است که از جمله آن می توان به فلافل پنیری، فلافل سبزیجات و فلافل کنجدی اشاره نمود. تمامی فلافل ها خوش طعم و محبوب هستند و بر همین اساس ما در مطلبی که ما با همراهی شما به پایان رساندیم، طرز تهیه فلافل گوشت چرخ کرده را آموزش دادیم.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان