ابهام‌های یک نیمکت بزرگ

نتیجه دربی فینال در جام حذفی می‌تواند در آینده او تاثیر گذار باشد.

ابهام‌های یک نیمکت بزرگ

ایمان گودرزی؛ قهرمانی ساپینتو در جام حذفی جایگاه او در میان هواداران استقلال را محکم‌تر خواهد کرد و متعاقباً تصمیم‌گیران آینده استقلال نیز متفق‌القول او را شایسته تداوم حضور روی نیمکت استقلال خواهند دانست و شکی برای تمدید قرارداد او به وجود نخواهد آمد، اما روی دیگر ماجرا را هم باید در نظر داشت و اینطور نیست که حضور این مربی در استقلال فصل بعد تنها وابسته به این مسائل باشد. ریکاردو ساپینتو یک فصل را با استقلال سپری کرده و با ریز مشکلاتی که در طول یک دوره حضور در لیگ برتر برایش ایجاد خواهد شد، آشنایی کامل دارد. اینکه او تا به امروز برخی مشکلات را تا حدی تحمل کرده و تبدیل به چهره غیرتمند نیمکت استقلال شده و هواداران این باشگاه نیز او را به دلیل پایداری‌اش مورد ستایش قرار می‌دهند، شاید دیگر کاربردی برای فصل بعد نداشته باشد و سرمربی آبی‌ها سیاست و رویه دیگری را در پیش بگیرد. طی روزهای گذشته نقل قول‌هایی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از زبان سرمربی آبی‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد مرد پرتغالی نسبت به ادامه فعالیت خود در باشگاه استقلال تا حدی بیمناک و نگران است و قطعاً شروطی را برای ادامه کار در نظر خواهد گرفت. شروطی که محیط کاری او را در باشگاه استقلال امن‌تر خواهد کرد. مواردی همچون پرداخت‌های به موقع و بدقولی نکردن مدیران و حفظ ستاره‌ها و یا اسکان در یک آپارتمان از جمله مواردی است که گفته می‌شود ساپینتو روی آن تأکید ویژه دارد که البته مسائل پیش پا افتاده‌ای است و باشگاه استقلال به طور معمول نیز باید این موارد را رعایت کند تا زیرمجموعه‌اش دچار مشکل نشود. در واقع تأمین زیرساخت‌های ایجاد یک تیم با ثبات مسأله مهمی است که ذهن سرمربی استقلال را درگیر خود کرده و هیچ بعید نیست که اگر استقلال جام قهرمانی را با ساپینتو به چنگ آورد و او به لحاظ فنی نیز مورد تأیید تصمیم‌گیران قرار بگیرد و دیگر جای هیچ شبهه‌ای باقی نماند، بازهم برای ماندن در استقلال دچار تردید شود و با وجود خواست هواداران و حتی تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال باز هم نسبت به ادامه حضور خود در این باشگاه دودل شود. اینکه ساپینتو بعد از قهرمانی در جام حذفی با پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی مواجه شود نیز مسأله مهمی است و ممکن است دیگر تیم‌های خارجی شرایطی را برای این مربی فراهم آورند که او برای رفتن از این باشگاه ترغیب شود که مدیران باشگاه استقلال باید از همین حالا به فکر چنین روزهایی باشند و اجازه ندهند که ساپینتو از این باشگاه جدا شود.

ابهام‌های یک نیمکت بزرگ
بی شبهه جدایی ساپینتویی که قهرمان جام حذفی شده برای تصمیم‌گیران باشگاه گران تمام خواهد شد و هواداران این باشگاه بشدت از تصمیمی که در قبال این مربی گرفته شده انتقاد خواهند کرد و این موضوع را ارتباط خواهند داد به دست‌های پشت پرده‌ای که قصد دارند به تیم‌شان آسیب برسانند. ساپینتو به حدی محبوب شده که حتی اگر قهرمان هم نشود، باز هم مورد حمایت قرار می‌گیرد و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم همکاری این مربی از الزامات مدیران این باشگاه است. اگر موضوع ساپینتو در هفته‌های آتی پیچیده شود، مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی با مشکل مواجه خواهند شد، به این دلیل که گزینه‌ای همچون مهدی رحمتی که نامش در یک ماه اخیر بارها به عنوان یک گزینه جدی برای جانشینی ساپینتو مطرح شده، ذاتاً علاقه‌ای به حضور در استقلال در این برهه ندارد. مهدی رحمتی با درک شرایط کنونی به نزدیکان خود گفته فعلاً دوست ندارد مربیگری را در باشگاه استقلال ادامه دهد و برای قبول چنین پست مهمی قطعاً تمام مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد و بی گدار به آب نخواهد زد. البته رحمتی در برنامه بلندمدت خود در مربیگری به حضور در استقلال نیز می‌اندیشد و اما به طور قطع او در اوضاع کنونی جای ساپینتو را تحت هیچ شرایطی نخواهد گرفت و به مربیگری در دیگر تیم‌ها ادامه خواهد داد. به همین دلیل مدیران استقلال باید به سرعت درباره نیمکت استقلال فکری بیندیشند و اجازه ندهند که زمان به ضرر این باشگاه تمام شود و روزی برسد که نه ساپینتو خیال بازگشت داشته باشد و نه گزینه‌های داخلی مربیگری در این باشگاه را قبول کنند.

35 میلیارد برای تمدید قرارداد ساپینتو

دستمزد سرمربی استقلال براساس توافق‌هایی که ابتدای فصل انجام شده، به حساب وی واریز نشده است و نیمی از قرارداد 600هزار یورویی او باقی مانده است. این دستمزد بدون محاسبه بندهای قرارداد است و با توجه به اینکه سرمربی استقلال سوپر جام را به دست آورده و احتمال دارد جام حذفی را هم صاحب شود، دستمزدش فزونی خواهد گرفت.
اما حتی اگر باقی‌مانده دستمزد سرمربی آبی‌ها را همین عدد 300 هزار یورو تصور کنیم، محاسبه ریالی‌اش چیزی حدود 17 میلیارد تومان خواهد شد. این رقمی است که باشگاه استقلال باید به ساپینتو بپردازد تا تسویه حساب فصل جاری که به تازگی به پایان رسید، انجام شود و یکی از شروطی که این مربی پیش روی باشگاه قرار داده به سرانجام برسد.

ابهام‌های یک نیمکت بزرگ
ساپینتو برای تمدید قرارداد خود به مدیران استقلال پیغام داده که فقط در شرایطی حاضر به حضور دوباره در استقلال خواهد بود که تمام شروطش به اجرا درآید که یکی از این شروط تسویه حساب مالی است. حال اگر مسأله باشگاه استقلال با ساپینتو فقط تسویه حساب قرارداد فصل جاری بود، می‌شد به موضوع تداوم حضورش در استقلال قطعیت بخشید اما سرمربی آبی‌ها قرارداد فصل آینده خود را هم می‌خواهد و اگر بنا به ادامه همکاری با او باشد، باشگاه استقلال طبق قوانین باید دست‌کم 40 درصد از 750 هزار یورو(300هزار یورو) دستمزدی که برای این مربی در نظر گرفته شده قبل از شروع فصل پرداخت کند. درواقع اگر بخواهیم حدود رقمی را که باشگاه استقلال برای راضی کردن سرمربی خود نیاز دارد با محاسبات ریالی امروز تخمین بزنیم علاوه بر آن 17 میلیاردی که برای تسویه حساب دستمزد فصل قبل لازم است، 300 هزار یورو نیز که معادل ریالی‌اش می‌شود نزدیک به 17 میلیارد تومان هم نیاز دارد تا پیش پرداخت فصل آینده ساپینتو را هم پرداخت کند و این مربی طبق آنچه از باشگاه خواسته با دریافت این مبالغ به ماندن ترغیب شود (مجموع این ارقام حدود 35 میلیارد تومان بودجه در شرایط فعلی می‌شود که برای حفظ ساپینتو نیاز است).

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان