محرومیت ساپینتو از چه زمانی شروع می‌شود؟

خبرورزشی نوشت: سرمربی استقلال همچنان باید تاوان رفتار عجیب خود در بازی با پرسپولیس را بدهد و قضیه برایش این بار دیگر مانند گذشته به سادگی نخواهد بود.

محرومیت ساپینتو از چه زمانی شروع می‌شود؟

فدراسیون فوتبال پس از اتفاقاتی که در فینال جام حذفی میان استقلال و پرسپولیس به وقوع پیوست، ریکاردوساپینتو را به مدت چهار ماه از همراهی آبی‌پوشان محروم کرد و طبق قانون حتی اگر این مربی از استقلال جدا شده و به یک تیم دیگر ایرانی هم برود محرومیتش به قوت خود باقی خواهد ماند (البته پس از بررسی پرونده در کمیته استیناف در صورتی که استقلال تقاضای انجام چنین کاری کند یا خود ساپینتو خواهان بررسی مجدد در کمیته استیناف شود) و پس از صدور حکم نهایی، قضیه به اطلاع فیفا نیز خواهد رسید تا در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال تصمیم بگیرد که این حکم برای سرمربی پرتغالی استقلال در خارج از ایران هم کارایی دارد یا خیر؟

در این میان اما نکته مهم اینجاست که محرومیت ریکاردو ساپینتو از چه زمانی جنبه اجرایی پیدا خواهد کرد؟ یکی از مسئولان فدراسیون در این رابطه به خبر ورزشی گفت: حکم محرومیت ماهیانه مربیان زمانی جنبه اجرایی پیدا می‌کند که مسابقات برگزار شود بنابراین حالا که رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی هر دو به پایان رسیده اند حتی اگر از همین امروز هم فرض را بر اجرای محرومیت 4 ماهه ریکاردو ساپینتو بگذاریم، کاملاً طبیعی است که دو ماه از آن عملاً می‌پرد چون هیچ مسابقه رسمی برگزار نمی‌شود. طبق قانون، برای هر مربی که حکم محکومیت چند ماهه گرفته باشد در صورتی که این حکم پس از پایان مسابقات صادر شود از اولین روز فصل جدید به اجرا در خواهد آمد بنابراین پس از بررسی احتمالی این پرونده در کمیته استیناف، هر حکمی که صادر شود جنبه قطعی داشته و دقیقا از اولین روز آغاز لیگ بیست و سوم حرفهه ای که قاعدتاً در داخل مرداد ماه خواهد بود جنبه اجرایی پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر فصل آینده از بیستم مرداد آغاز شود و ریکاردو ساپینتو بخواهد در ایران مربیگری کند، تا بیستم آذرماه اجازه نشستن روی نیمکت هیچ تیم باشگاهی در داخل کشورمان را نخواهد داشت.

258258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان