بیماری آنژین و اطلاعات مهم درباره این بیماری

در واقع بیماری های قلبی معمولا دارای نشانه های خاصی می باشند و بهتر است با نشانه ها و علامت های بیماری آنژین نیز آشنا باشید تا در صورت بروز این بیماری بتوانید سریعا برای درمان اقدام نمایید.

بیماری آنژین و اطلاعات مهم درباره این بیماری

آنژین یکی از اصطلاحات پزشکی برای درد در قفسه سینه و یا ناراحتی ناشی از اختلالات موقت در جریان خون و یا اکسیژن رسانی به قلب می باشد مردم این ناراحتی را معمولاً به صورت فشردگی، خفگی یا سوزش توصیف می‌کنند و باید بدانید که این درد معمولا در قفسه سینه پشت استخوان سینه احساس می شود. در ادامه شما را با بیماری آنژین آشنا می کنیم.

نشانه های آنژین

بیماری آنژین‌ و اطلاعاتی در مورد آن

آنژین یکی از بیماری هایی می باشد که با نشانه های درد های سینه و پشت استخوان سینه احساس می شود که می توان گفت یک بیماری کوتاه مدت بوده  و ممکن است بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد. در واقع این نوع بیماری یک هشدار کامل می باشد که می تواند خطر حمله قلبی، ضربان قلب نامنظم و ایست قلبی را به همراه داشته باشد.

آنژین یا سکته قلبی

اگر برای اولین بار دچار این درد های شدید قلبی شده اید باید بدانید که این مشکل می تواند حمله قلبی باشد. در واقع بهتر است بعد از اولین باری که این درد ها را احساس می کنید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درد شما به درستی تشخیص داده شود. اگر بیماری شما آنژین باشد نشانه های غیر عادی را تجربه خواهید کرد. باید بدانید که این درد ها معمولا با دارو های خاص رفع می شود ولی امکان دارد مشکلات ب شماری را ایجاد نماید.

زمان رخداد این بیماری

این بیماری در واقع در یک سری از موقعیت های خاص رخ می دهد و این فعالیت ها عبارت اند از :

  • در اثر فعالیت های شدید
  • ماندن در مکان های سرد
  • بعد از خوردن یک غذای بسیار سنگین

نکته : باید بدانید که حملات قلب در هر حالتی ممکن است برای فرد ایجاد شود.

زمان رخداد آنژین

نشانه های این بیماری

باید بدانید که این بیماری دارای یک سری از نشانه های خاصی می باشد که این نشانه ها عبارت اند از :

  • درد یا ناراحتی های شدید در ناحیه سینه، فک، شانه ها، بازو ها و پشت
  • سفت دن ناحیه سینه
  • سوزش و سنگین شدن سینه یا احساس فشرده شدن در سینه
  • ناتوانی در نفس کشیدن
  • آنژین منجر به سرگیجه یا ضعف شدید در فرد می شود.
  • این نشانه ها امکان دارد در عرض سه الی پنج دقیقه طول بکشد و بیشتر از این حالت طول نمی کشد.
  • نشانه های حمله قلب می تواند شامل تهوع، استفراغ، ضعف و سرگیجه می باشد از این رو اگر همراه با نشانه های بالا این نشانه ها را نیز داشتید بهتر است به متخصص در این زمینه مراجعه کند.

علت های ایجاد آنژین

آنژین یکی از بیماری هایی می باشد که حداکثر امکان دارد 20 دقیقه به طول بی انجامد ولی حمله های قلبی بیش تر از این میزان طول می کشد و ممکن است ورزش کردن، ناراحتی های شدید عاطفی، رویداد های خاص یا مشکلات در زندگی می تواند منجر به ایجاد این بیماری شود و فرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و حتی امکان دارد مشکلاتی برای این فرد نیز ایجاد گردد. در واقع قلب شما برای این که بتواند به خوبی پمپاژ کرده و زندگی عادی را برای شما رقم بزند نیاز دارد تا اکسیژن کافی را دریافت نماید.

در صورتی که این عضله نتواند این کار را به درستی انجام دهد امکان دارد مشکلاتی برای قلب ایجاد شود و شما این مشکلات را به صورت بیماری آنژین مشاهده نمایید. در واقع این بیماری با استفاده از گلیسیرین بهبود پیدا می کند زیرا این دارو می تواند منجر به گشاد تر شدن رگ ها خونی شود و اکسیژن رسانی به قلب را بهبود بخشیده در نهایت آنژین را تسکین می دهد.

طولانی شدن آنژین

طولانی تر شدن آنژین

اگر احساس می کنید که درد آنژین شما بیش از حد طولانی شده است تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهد این است که به یک متخصص در این زمینه مراجعه کرده تا بتوانید جلوی اتفاقات خطرناک بعدی را بگیرید.

انواع آنژین

بیماری آنژین دارای دو نوع مختلف می باشد که یکی از آن ها پایدار بوده و به درمان با نیتروگلیسیرین پاسخ می دهد و دیگری را با نام آنژین ناپایدار می شناسند و به درمان پاسخ نخواهد داد و نیاز به درمان های سریع و توجه بیش تر دارد. نوع پایدار این بیماری معمولا 5 دقیقه می باشد و به ندرت امکان دارد به 10 الی 15 دقیقه نیز برسد. این مدل از این بیماری معمولا در زمانی که شما در حین استراحت کردن می باشید رخ می دهد.

نحوه تشخیص دادن این بیماری

برای این که از وجود این بیماری اطلاع پیدا کنید باید به متخصص در این زمینه مراجعه نمایید و پزشک با توجه به توصیف های شما از بیماری سعی می کند تا روشی برای تشخیص بهتر ارائه نماید. این روش ها عبارت اند از :

  • آزمایش خون
  • نوار قلب
  • تست میزان استرس
  • اکوکاردیوگرافی ترانس مری
  • کاتتریزاسون قلبی
  • اسکن تالیوم
  • آنژیوگرافی رفتار

شناسایی آنژین

درمان

معمولا اکثر بیماری های قلبی دارای درمان های خاص می باشند. در بسیاری از موارد امکان دارد فرد برای درمان بیماری آنژین نیاز به جراحی پیدا کند با این حال نیاز است تا بدانید که این بیماری را می توان با یک سری از دارو ها خاص مانند نیتروگلیسیرین ها و یا دارو های ضد پلاکت ها درمان نمود. استفاده از توانبخشی های قلبی نیز می تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود با این حال باید برای استفاده از این مدل از برنامه ها زیر نظر متخصص باشید.

در نظر داشته باشید که برنامه های توانبخشی دارای دو بخش می باشند که یکی از آن ها برای یادگیری نحوه ورزش ایمن و بهبود استقامت و انجام درست ترین های ورزشی می باشد و بخش دوم آن برای آموزش و یادگیر چگونگی کاهش خطر برای آینده می باشد. توانبخشی در این زمینه به شما خواهد آموخت که برای داشتن یک زندگی سالم و کنترل بیماری های خود باید اطلاعاتی در مورد کلسترول بد داشته باشید و سعی کنید رژیم غذایی خود را بهبود بخشید.

داشتن یک سبک زندگی خوب می تواند به سلامت ماندن شما کمک بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه می توانید اطلاعاتی را در  مورد بیماری هیپرولمی و بیماری اسکولیوز نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان