کنایه‌های تند و تیز زاکربرگ به جدیدترین محصول اپل

دیجیاتو نوشت: «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جلسه‌ای با کارکنان این شرکت، درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل یعنی «ویژن پرو» صحبت کرد. او به کارمندان خود گفت Vision Pro دارای هیچ «رویکرد جادویی» نیست که متا به آن فکر نکرده باشد و از هدست Quest ۳ این شرکت که هفته گذشته با قیمت ۵۰۰ دلار معرفی شد، «۷ برابر» گران‌تر است.

کنایه‌های تند و تیز زاکربرگ به جدیدترین محصول اپل

زاکربرگ به کارمندان متا که در دفتر مرکزی منلو پارک، کالیفرنیا جمع شده بودند، گفت: «با توجه به چیزی که دیدم، می‌توانم بگویم خبر خوب این است که هیچ‌نوع رویکرد جادویی برای هیچ‌یک از محدودیت‌های قوانین فیزیک [در هدست اپل] وجود ندارد که تیم‌های ما تاکنون آن را بررسی نکرده و به آن فکر نکرده باشند. آن‌ها برای هدست خود به سراغ یک نمایشگر با وضوح بالاتر رفتند و با وجود تمام فناوری‌هایی که باعث شده دستگاه [در مقایسه با هدست متا] هفت برابر بیشتر قیمت داشته باشد، به انرژی زیادی نیاز دارد که برای استفاده از آن به یک باتری و سیم متصل شده نیاز دارید.»

او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم نحوه معرفی محصول توسط آن‌ها، تفاوت چشم‌اندازها و ارزش‌های ما در مسیری که به‌نظرم واقعاً مهم است را نشان می‌دهد.»

مدیرعامل متا در ادامه گفت که هدست Quest این شرکت با روش‌های جدیدی تعامل و احساس نزدیک‌تر را به کاربران ارائه می‌کند و درعین‌حال روی «فعال‌بودن و انجام کارها» متمرکز شده است. زاکربرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در هر دمویی که آن‌ها [اپل] نشان دادند، شاهد شخصی بودیم که روی یک مبل نشسته بود. این می‌تواند چشم‌انداز آینده محاسبات باشد، اما چیزی نیست که من به دنبال آن هستم.»

زاکربرگ نهایتاً به کارمندان خود گفت: «یک تفاوت فلسفی مهم از نظر نحوه برخورد ما با این موضوع وجود دارد. دیدن چیزی که آن‌ها ارائه کرده‌اند و این موضوع که چگونه قرار است با ما رقابت کنند، من را بیشتر هیجان‌زده کرده و از بسیاری جهات خوشبین شده‌ام که کاری که ما انجام می‌دهیم مهم است و موفق خواهد شد. این یک ماجراجویی سرگرم‌کننده خواهد بود.»

درست چند روز قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 اپل که در آن شاهد معرفی هدست ویژن پرو بودیم، متا از هدست Quest 3 رونمایی کرد که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود. این شرکت از مدت‌ها قبل تلاش کرده تا خودش را به‌عنوان رهبر فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کند و سالانه میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای برخی سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. حالا متا با چالش جدیدی مواجه شده و هدست اپل می‌تواند یک تهدید بزرگ برای آن‌ها باشد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان