گرانترین آیفون جهان کجا فروخته می‌شود؟

زومیت نوشت: با افزایش قابل‌توجه مالیات واردات در ترکیه، این کشور هم‌اکنون گران‌قیمت‌ترین آیفون‌های دنیا را می‌فروشد.

گرانترین آیفون جهان کجا فروخته می‌شود؟

قیمت محصولات فناوری در سراسر دنیا در حال افزایش است. قبلا گوشی‌های پرچمدار را با قیمت 600 تا 700 دلار می‌خریدیم، اما امروزه قیمت این محصولات به‌سادگی مرز 1٬000 دلار را رد می‌کند. گوشی‌های هوشمند فراتر از ابزاری ارتباطی هستند و قابلیت‌های متنوعی نظیر تصویربرداری و گیمینگ دارند.

خرید آیفون در ترکیه کار دشواری است. در یک ماه اخیر قیمت محصولات اپل در ترکیه سه بار افزایش پیدا کرده است تا این کشور هم‌اکنون گران‌ترین آیفون‌های دنیا را بفروشد. ترکیه مالیات زیادی بر محصولات وارداتی اعمال می‌کند.

مشکلات اقتصادی ترکیه باعث افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش لیر شده است. بر اساس گزارش گیزموچاینا، در پی تحولات اخیر هم‌اکنون آیفون 14 پرو مکس یک ترابایتی در ترکیه گران‌قیمت‌ترین آیفون دنیا محسوب می‌شود. این گوشی در ایالات متحده 1٬599 دلار قیمت دارد (حدود 80 میلیون تومان) اما در ترکیه باید 3٬273 دلار (حدود 160 میلیون تومان) پرداخت کنید.

گیزموچاینا می‌گوید تنها 1٬636 دلار از قیمت 3٬273 دلاری آیفون 14 پرو مکس به جیب اپل می‌رود و بقیه‌ به دولت ترکیه می‌رسد. در حال حاضر مدل استاندارد آیفون 14 با 128 گیگابایت حافظه در ترکیه 1٬818 دلار قیمت دارد.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان