۳۷۰ خانوار یزدی کمیته امداد یزد خودکفا شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از خودکفایی ۳۷۰ خانوار تحت حمایت این نهاد با جمعیت ۷۰۰ نفر در سال گذشته و خروج آنها از چرخه حمایتی این نهاد خبر داد.

370 خانوار یزدی کمیته امداد یزد خودکفا شدند

به گزارش ایسنا، «امیر زین‌العابدین قمی» در ادامه این خبر با بیان این که توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد است .

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های خود اشتغالی و فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند، افزود: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزش ‎ های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می ‎ شوند .

معاون کمیته امداد استان در مورد عملکرد این حوزه در سال گذشته با بیان این که 565 وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی، یک هزار و 192 مورد از محل قرض الحسنه بانکی و 61 مورد هم به عنوان تسهیلات تلفیقی و سایر منابع بوده است، تصریح کرد: طرح‌های ایجاد شده در بخش کشاورزی 300 مورد، دامپروری 405 مورد، شیلات یک مورد، صنایع دستی 152 مورد، فعالیت‌های صنعتی و معدنی 248 مورد و خدمات 712 مورد بوده است .

وی با بیان این که از ابتدای آغاز به کار حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد تاکنون 31 هزار و 543 طرح در رشته‌های مختلف شغلی برای مددجویان ایجاد شده است، افزود: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته 261 میلیارد و 719 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با بیش از 11 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه‌های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و همچنین وام تکمیلی به یک هزار و 818 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت کرده است .

قمی در خصوص حرفه آموزی مددجویان تحت حمایت نیز خاطرنشان کرد: کمیته امداد طی سال 95 زمینه‌ی حرفه‌آموزی چهار هزار و 594 مددجوی تحت حمایت را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزشگاه‌های غیر دولتی فراهم کرده است .

وی با اشاره به تنوع آموزش‌های ارائه شده به جامعه هدف، تصریح کرد: در سال گذشته 315 مددجو در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی، سه هزار و 746 نفر در دوره‌های پایدارسازی و توسعه، 286 نفر در دوره‌های کارآفرینی و 247 نفر نیز در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کردند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه دوره های حرفه آموزی در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات بوده است، افزود: سه هزار نفر از حرفه‌آموزان ساکن مناطق شهری و یک هزار و 594 مددجو در روستا ساکن هستند که حدود نیمی از آنان در دوره‌های حرفه‌آموزی در زمینه خدمات،  آموزش دیده‌اند .

وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص کاریابی برای مددجویان، اظهار کرد: کمیته امداد در سال 95 نسبت به معرفی 97 نفر از مددجویان جویای کار به مراکز کاریابی و کارفرمایان متقاضی نیرو اقدام کرد که هدف از اجرای طرح کاریابی هدایت شغلی و کمک به انتخاب مشاغل مناسب، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان در بخش‌های دولتی و خصوصی، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مختلف استان برای اشتغال به کار و کسب درآمد پایدار و اشاعه فرهنگ کار و تلاش است .

قمی با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان به ازای اشتغال مددجویان و فرزندان مددجو، افزود: کمیته امداد در قالب بسته‌های تشویقی، حق بیمه سهم کارفرما را طی مدت دو سال برای ایجاد انگیزه در کارفرمایان و کارآفرینان برای بکارگیری و استخدام مددجویان پرداخت می‌کند .

این مسئول در پایان نیز مورد شیوه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد اظهار کرد: پرداخت 100 درصد حق بیمه سهم کارفرما در سال اول و 50 درصد در سال دوم و همچنین پرداخت هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی جهت کارجویان، متناسب با نیاز کارفرما قبل از شروع به کار مددجو از جمله اقدامات تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر