رسانه عبری: اسرائیل به یکی از خطرناک‌‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است

پایگاه عبری زبان واللا نیوز درگزارشی در این رابطه اعلام کرد، اسرائیل سال هاست که در شاخص جهانی امنیت در بخش پایین لیست قرار داشته اما امسال حتی قبل از آغاز جنگ غزه با ۸ رتبه تنزل به رتبه ۱۴۳ رسیده است.

اسرائیل جزو خطرناک‌‌ترین مناطق جهان محسوب شده و امسال حتی قبل از آغاز جنگ غزه با 8 رتبه تنزل به رتبه 143 رسیده است.
 
به گزارش تسنیم، پایگاه عبری زبان واللا نیوز درگزارشی در این رابطه اعلام کرد، اسرائیل سال هاست که در شاخص جهانی امنیت در بخش پایین لیست قرار داشته اما امسال حتی قبل از آغاز جنگ غزه با 8 رتبه تنزل به رتبه 143 رسیده است.
 
این رسانه عبری زبان تاکید کرد، شاخص صلح جهانی (IEP) در گزارش خود که پیش از آغاز جنگ در غزه تهیه شده است، تاکید کرد است که اسرائیل چهارمین منطقه‌ای است که در جهان در سال 2023 شاهد بحرانی شدن امنیت و تنش و جنگ بوده است.
 
علت اصلی که گزارش بر روی آن بنا نهاده شده است، تبعات کودتای حقوقی و بدتر شدن روابط تل‌آویو با کشورهای منطقه است که شاخص امنیت را به شدت در آن پایین آوردند.
 
به اعتراف واللا نیوز، علت اصلی این نتیجه گیری توسط مرکز بین المللی بی ثباتی سیاسی در اسرائیل است، اسرائیل از سال 2008 در بالاترین سطح خود از بی ثباتی سیاسی رنج می‌برد، در رابطه با کشمکش دایر با فلسطینیان نیز چنین بی ثباتی هم مشاهده می‌شود و روابطش با کشورهای همسایه نیز دچار بحران شده است.
 
همچنین مسئولین سازمان ملل به شورای امنیت خبر دادند که سال 2022 خونین‌‌ترین سال در کشمکش با فلسطینیان طی سال‌های اخیرمحسوب می‌شود و شدت و حدت این درگیری‌ها هم افزایش یافته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان