ماهان شبکه ایرانیان

سفیر کشورمان در صربستان خبر داد

تاسیس کرسی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

سفیر کشورمان در صربستان با حضور در جلسه آزمون پایان ترم زبان فارسی در دانشگاه بلگراد گفت: در آستانه تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی در این دانشگاه هستیم.

تاسیس کرسی زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، حسین ملاعبداللهی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تعداد دانشجویانی که زبان فارسی را به عنوان درس اختیاری خود انتخاب کرده‌اند، به قابلیت‌های منحصر به فرد زبان فارسی اشاره و اظهار کرد: زبان فارسی گنجینه‌ای بسیار گرانبها از مجموعه تجربیات بشر از ابتدای تاریخ تا به امروز را در خود جای داده است.

او با اشاره به آثار شاعران بزرگ ایرانی از جمله مولانا، فردوسی، حافظ و سعدی، آثار ادبی آن‌ها را نمونه‌هایی بی‌بدیل دانست که به دلیل ارائه تجربیات منحصر به فرد معنوی بشر، جایگاه ارزشمندی یافته و در سراسر جهان شناخته‌ شده‌اند.

سفیر کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد با استمرار یادگیری زبان فارسی، فرصت‌هایی برای ارتباط مستقیم  با متون و آثار ارزشمند فارسی که میراث فرهنگی و تمدن جهانی است فراهم شود.

ملاعبداللهی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع ارتقای سطح آموزش زبان فارسی در دانشگاه بلگراد اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری مجموعه مدیریت دانشگاه، در آستانه تاسیس کرسی مستقل زبان فارسی هستیم و در همین راستا برای سهولت دسترسی دانشجویان و استادان به منابع زبان فارسی به زودی مرکز آموزشی- فرهنگی زبان فارسی در این دانشگاه تشکیل خواهد شد و فرصت‌هایی برای اعطای رتبه‌های تحصیلی نیز فراهم است که در اختیار دانشجویان برتر قرار خواهد گرفت.

همچنین دکتر لیلیانا مارکوویچ، رئیس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، در سخنانی با تشکر ویژه از حضور سفیر ایران در دانشکده، تعداد زیاد دانشجویان علاقه‌مند به انتخاب زبان فارسی را به سبب اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های آموزشی زبان فارسی در این دانشگاه دانست و از حمایت‌های مجموعه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، رایزنی فرهنگی و همچنین بنیاد سعدی برای همکاری در ارتقای سطح آموزشی قدردانی کرد.


بر اساس این خبر، درس زبان فارسی در دانشگاه بلگراد به صورت واحد اختیاری ارائه می‌شود و دانشجویان می‌توانند از بین 34 زبان، این زبان را به عنوان واحد اختیاری انتخاب کنند. در سال جاری تحصیلی بیش از 150 دانشجو درس زبان فارسی را به عنوان واحد انتخابی برگزیده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان