وزیر خارجه امریکا : برپایی کشور فلسطین ، بهترین راه برای منزوی کردن ایران است

وزیر خارجه امریکا افزود: اگر مسیر اول را در پیش بگیریم ... این بهترین راه برای منزوی کردن و به حاشیه راندن ایران و نمایندگانش در منطقه است که برای ما و تقریبا همه در منطقه ، دردسر درست می کنند.

وزیر خارجه امریکا گفت نزدیک شدن اسرائیل و کشورهای عربی و برپایی کشور فلسطین، بهترین وسیله برای منزوی کردن ایران است.

به گزارش عصرایران، به نوشته رویترز، انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا ادامه داد: "باز کردن راه برای ایجاد کشور فلسطین بهترین راه برای تحقق ثبات در منطقه به صورت گسترده و منزوی کردن  ایران و نمایندگانش است".

وزیر خارجه امریکا این موضوع را پنجشنبه در نشست خبری در فرودگاه قاهره و در پایان سفر دوره ای به منطقه مطرح کرد.

بلینکن ادامه داد منطقه در برابر 2 راه است. اول شاهد تکامل اسرائیل و منطقه به همراه تضمین ها و تعهدات امنیتی از سوی کشورهای منطقه و همچنین امریکا و برپایی کشور فلسطین یا حداقل ایجاد راهی برای رسیدن به این کشور است. راه دیگر ادامه نگاه تروریسم و تخریب و نابودی به دست حماس و حوثی ها و حزب الله است که همه آنها مورد حمایت ایران هستند.

وزیر خارجه امریکا افزود: اگر مسیر اول را در پیش بگیریم ... این بهترین راه برای منزوی کردن و به حاشیه راندن ایران و نمایندگانش در منطقه است که برای ما و تقریبا همه در منطقه ، دردسر درست می کنند.

وزیر خارجه امریکا در سفر دوره ای به خاورمیانه به استانبول ترکیه، یونان، عربستان سعودی، اردن، دوحه قطر، ابوظبی امارات، اسرائیل، رام الله فلسطین و منامه بحرین سفر کرد و در آخرین ایستگاه به قاهره مصر رفت.

او گفت: باز کردن راه برای برپایی کشور فلسطین بهترین راه برای تحقق ثبات در منطقه در دامنه گسترده تر و منزوی کردن ایران و نمایندگانش است.

وی افزود: " ایستگاه دهم سفر دوره ای 7 روزه در منطقه را تکمیل کردیم. در این سفر دوره ای، بر تعدادی از اهداف اصلی از جمله منع گسترش درگیری و رساندن کمک های بیشتر انسان دوستانه به افرادی که به آن نیاز دارند؛ افزایش حمایت از غیرنظامیان و آزادی گروگان ها متمرکز شدیم.

این پنجمین سفر دوره ای وزیر خارجه امریکا به منطقه از زمان آغاز جنگ اسرائیل - حماس در 7 اکتبر / 15 مهر تاکنون است. در جنگ اسرائیل علیه غزه تاکنون بیش از 23 هزار فلسطینی کشته شدند. این جنگ به دنبال حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل در 7 اکتبر رخ داد. این حمله 1200 کشته در اسرائیل به جای گذاشت و 240 نفر هم به اسارت گروه های فلسطینی درآمدند.

قبل از این مصر و اردن هشدار داده بودند جنگ اسرائیل درغزه نباید منجر به مهاجرت دادن ساکنان این منطقه یا اشغال آن شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان