فواید ایروبیک در آب

اگر در جستجوی ورزش‌های آبی تناسب اندام، مفرح و با آسیب کم هستید، ایروبیک در آب بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. تمرین‌های ایروبیک بهترین روش برای آمادگی بدنی می‌باشند.

اگر در جستجوی ورزش‌های آبی تناسب اندام، مفرح و با آسیب کم هستید، ایروبیک در آب بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. تمرین‌های ایروبیک بهترین روش برای آمادگی بدنی می‌باشند. در ادامه با خواندنی‌ها همراه باشید تا فوایدی از این ورزش را بدانید.

 

1 آسیب کم

آب همیشه یک نیروی رو به بالا به فرد وارد می‌کند. این اصل شناخته‌شده به نام شناوری معروف می‌باشد. بدان معنی است که می توانید تا 90 درصد وزن کمتر را در آب تجربه کنید. این باعث می‌شود که تمرین‌های ورزشی آبی، یک فعالیت ایده‌آل و کم‌آسیب باشد. ایروبیک آب به زنان اجازه می‌دهد تا تمرین‌هایی را در وزن بسیار کم برای مفاصل انجام دهند. این فرصت جدیدی برای افراد در رده‌های سنی مختلف ایجاد کرده و آن‌ها می‌توانند سطح آمادگی بدنی خود را تغییر دهند.

 

ایروبیک در آب

 

2 بهبود سلامت روحی و جسمی

مقاومت طبیعی آب باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری آرام و خونسرد باشید. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، فقط 150 دقیقه تمرین استخر در هفته می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن کمک کند. ایروبیک آب می‌تواند سیستم قلب و عروق و تنفسی شما را به همان شیوه‌ دوچرخه‌سواری یا دوندگی بهبود دهد. چگالی آب حدود 800 برابر چگالی هوا است. بنابراین حدود 12 برابر بیشتر مقاومت می‌کند. این بدان معنی است که حرکت در استخر می‌تواند تمام بدن به ویژه بازوها، پاها، شانه‌ها و ... را تمرین دهد.

 

3 افزایش اعتماد به نفس

اگر از انجام تمرینات ورزشی معمولی و مرسوم واهمه دارید، تمرین استخر می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. معمولا در زیر آب هستید، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند اشتباهات‌ شما را ببیند. اگر مبتدی هستید، می‌توانید سطحی از آمادگی جسمانی خود را ایجاد کرده تا بعد از آن و در هنگام تمرین روی زمین احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

آب به طور طبیعی پشتیبان شماست. اگر در حال سقوط به زمین باشید، به دلیل وجود جاذبه کنترلی نداشته و شاید آسیب ببینید. در آب نیازی به نگرانی در مورد سقوط وجود ندارد، آب این اجازه را نمی‌دهد، بلکه در تمامی تمرینات حامی شما خواهد بود.

 

ایروبیک آبی

 

4 افزایش سوختن کالری

آب همچنین دارای مقاومت بیشتری نسبت به هوا است، به این معنی که راه‌رفتن در آب نیاز به تلاش بیشتری دارد و در نهایت کالری بیشتری از راه‌رفتن در زمین می‌سوزاند. با توجه به انجمن ورزش آبزی، انتظار می‌رود بین 400 تا 500 کالری در ساعت در یک کلاس ایروبیک آبی بسوزانید.

با توجه به این موضوع، مقدار مصرف کالری لازم را برای رسیدن به وزن ایده‌آل محاسبه کنید. سپس این مقدار کالری را در ایروبیک آبی بسوزانید.

 

5 روش مفرح تمرین

بودن در استخر همیشه سرگرم‌کننده خواهد بود. شرکت در کلاس ایروبیک آب نه تنها شما را خوشحال‌تر و سالم‌تر می‌کند، بلکه یک تجربه اجتماعی عالی برای ارتباط با دوستان جدیدی می‌باشد.. محیط آب برای ورزش و لذت‌بردن موثر است. مردم این فعالیت‌ها را بیشتر از شنا دوست دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان