افسردگی را با مصرف این خوردنی کاهش دهید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه سروتونین به طور طبیعی در مغز تولید می‌شودو به عنوان یک نوروترانسمیتر مهم در کنترل حالت‌های خلقی و روحی عمل می‌کند، گفت: سطوح پایین سروتونین به افزایش احساس افسردگی و ناراحتی روحی می‌انجامد، به همین دلیل مصرف لبنیات که حاوی ویتامین D است می‌تواند در کاهش علائم افسردگی مؤثر باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: مصرف لبنیات در پیشگیری از افسردگی بسیار حائز اهمیت است.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا به نقش مصرف لبنیات در پیشگیری از افسردگی اشاره کرد و افزود: افسردگی از مشکلات روحی و روانی شایعی هست که می‌تواند بر کیفیت زندگی فرد تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مصرف منظم لبنیات می‌تواند به پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به افسردگی کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال راهکاری ساده و سالم برای پیشگیری از افسردگی هستیم باید به مصرف منظم و مناسبی از لبنیات در رژیم غذایی خود توجه کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: مطالعات علمی نشان داده است که لبنیات شامل شیر، پنیر، دوغ و ماست حاوی ترکیبات مفیدی مانند ویتامین D، کلسیم، پروبیوتیک و آمینواسیدها به سلامت ذهنی و روانی کمک می‌کنند.

وی گوارش صحیح و سالم را یکی از عوامل مهم در تأثیر بر میزان سرخوردگی و افسردگی اعلام کرد و گفت: مصرف مقدار مناسبی لبنیات، باعث بهبود فعالیت گوارشی و حفظ تعادل بیولوژیکی در بدن می‌شود.

دکتر جلالیان خاطرنشان کرد: ویتامین D علاوه بر اینکه در برخی از محصولات لبنیات موجود است، نقش مهمی در تنظیم سطح هورمون‌های روانی مثل سروتونین دارد.

وی با اشاره به اینکه سروتونین که به طور طبیعی در مغز تولید می‌شود، به عنوان یک نوروترانسمیتر مهم در کنترل حالت‌های خلقی و روحی عمل می‌کند، گفت: سطوح پایین سروتونین به افزایش احساس افسردگی و ناراحتی روحی می‌انجامد، به همین دلیل مصرف لبنیات که حاوی ویتامین D است می‌تواند در کاهش علائم افسردگی مؤثر باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با تأکید براینکه مصرف لبنیات باید به صورت معتدل و به تعادل با سایر مواد غذایی باشد، اذعان کرد: مصرف منظم لبنیات به عنوان یکی از اجزای تغذیه ما می‌تواند در پیشگیری و کاهش احتمال افسردگی مؤثر باشد.

سرطان معده شایع‌ترین سرطان در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه به وضعیت سرطان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سرطان معده در سال‌های متوالی شایع‌ترین سرطان در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور است.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از استاندارد نمک رابطه مستقیمی با ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر دارد، اظهار کرد: سرطان معده در سال‌های متوالی شایع‌ترین سرطان در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور است که با مصرف زیاد نمک در ارتباط است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان