بازار آب؛ مهم ترین پروژه ستاد برای رسیدن به مدیریت هوشمند

سید محمد مهدی نوربخش، در اولین کنگره ملی پایداری محیط زیست بر پایه مدیریت هوشمند منابع آب گفت: پایداری محیط زیست در تعریف کوتاه یعنی تعامل پایدار بین بازیگران که در یک زیست گاه زندگی می‌کنند در عین حفظ منابع برای نسل‌های آینده.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست گفت: مهم‌ترین پروژه ستاد آب و اقلیم برای رسیدن به مدیریت هوشمند "بازار آب" است.

به گزارش مهر، سید محمد مهدی نوربخش، در اولین کنگره ملی پایداری محیط زیست بر پایه مدیریت هوشمند منابع آب گفت: پایداری محیط زیست در تعریف کوتاه یعنی تعامل پایدار بین بازیگران که در یک زیست گاه زندگی می‌کنند در عین حفظ منابع برای نسل‌های آینده.

وی افزود: یک محیط زیست پایدار الزاماتی دارد که شامل حفظ تنوع محیط زیستی، مدیرت بهینه، کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌ها، توسعه پایدار، تدابیر حفاظتی، آگاهی و آموزش از الزامات محیط زیست پایدار است.

نوربخش گفت: اگر بخواهیم به مدیرت هوشمند منابع آب بپردازیم یک ابزار کنشگران در جهت حفظ محیط زیست است که شامل مدیرت هوشمند با استفاده از ابزارهای نرم و سخت، بهره‌وری بالاتر از آب، کاهش ورود آلاینده‌ها به محیط و همچنین کاهش مصارف آب مورد نیاز کشاورزی توجه کرد.

وی درباره ابزارهای مدیرت هوشمند آب گفت: دستگاه اندازی گیری، سنسورها برای پایش محیط، سیستم های هوشمند، سامانه‌های هوشمند و سیستم کنترل از راه دور با موضوع انرژی‌های تجدید پذیر است.

نوربخش گفت: پا پیشینه خوبی که در روش‌های هوشمندانه آب داریم امیدوارم بتوانیم به درستی آن را مدیرت کنیم.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست گفت: مهم‌ترین پروژه ستاد آب و اقلیم برای رسیدن به مدیرت هوشمند "بازار آب" است که یک ابزار اصلی در دستور کار ما قرار دارد و همکاری خوبی با وزارت نیرو در این موضوع داریم.

وی گفت: در موضوع بازار آب پایلوت هایی اجرا کردیم که خیلی موفق بوده و امیدوارم بتوانیم تعادل بین معادن و مصارف آب ایجاد کنیم و به اهداف محیط زیست پایدار دست پیدا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان