ابراز نگرانی وزیر خارجه آلمان از وضعیت ویرانگر انسانی در غزه / جنگ با حرف پایان نمی یابد

آنالنا بائربوک روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست وزرای امور خارجه گروه ۲۰ در برزیل که یک نسخه آن در تارنمای دولت آلمان منتشر شد، گفت: ما عمیقا از وضعیت ویرانگر انسانی در غزه نگران هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان با ابراز نگرانی از بحران انسانی در غزه تاکید کرد که برای رسیدن به آتش‌بس پایدار در این باریکه باید هر روز و هر دقیقه تلاش کرد.
 
به گزارش ایرنا، آنالنا بائربوک روز پنجشنبه طی سخنانی در نشست وزرای امور خارجه گروه 20 در برزیل که یک نسخه آن در تارنمای دولت آلمان منتشر شد، گفت: ما عمیقا از وضعیت ویرانگر انسانی در غزه نگران هستیم.
 
وی با بیان اینکه «این کودکان هستند که بیشترین رنج را تحمل می‌کنند» افزود که از آغاز جنگ در غزه، 17 هزار کودک والدین خود را از دست داده و تنها مانده‌اند. «صدها هزار نفر نیز به دنبال آب و غذا هستند و این رنج باید اکنون پایان یابد.»
 
وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: اما جنگ با حرف پایان نمی‌یابد و باید هر روز و هر دقیقه تلاش کنیم. ما اکنون به یک مکث بشردوستانه نیاز داریم تا در راستای برقراری آتش بس پایدار تلاش کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که جنگ در غزه احساسات شدیدی را در میان مردم کشورهای مختلف برانگیخته است. «به همین دلیل است که من معتقدم وقتی نوبت به پاسخ ما می رسد، باید تامل کنیم؛ زیرا در این جنگ خون‌ مسیحی، یهودی و مسلمان مطرح نیست. مساله خون انسان‌ است.»
 
بائربوک در همین پیوند بر لزوم تحقق آنچه «راه حل دو دولتی» نامید می‌شود تاکید و ادعا کرد: ما به راه حلی نیاز داریم که به فلسطینی ها و اسرائیلی ها اجازه دهد در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان