تجربه خرید ساعت برای شوهرم

البته خودمم به ساعت فکر کرده بودم ولی خب میگفتم شاید ساعت به دردش نخوره. اما بعد که فهمیدم که اونم ساعت دوست داره، تصمیم گرفتم که براش ساعت بگیرم

چند وقت تولد همسرم بود که حدود 30 سالش هست، من خیلی درگیر این بودم که چه کادویی برای مناسبه و یا مناسب نیست، برای همین با یکسری ترفندهایی که همه خانم‌ها خوب بلدن از زیر زبونش بیرون کشیدم که ساعت دوست داره. البته خودمم به ساعت فکر کرده بودم ولی خب میگفتم شاید ساعت به دردش نخوره. اما بعد که فهمیدم که اونم ساعت دوست داره، تصمیم گرفتم که براش ساعت بگیرم. تازه ماجرای من از لحظه‌ای شروع شد که من فهمیدم ساعت دوست داره.

 

البته شوهرم ساعت‌های دیگه‌ای هم داشت ولی باز دلش ساعت می‌خواست. البته خیلی از آقایون اینطوری هستن، مثل خانم‌ها که هرچقدر بهشون طلا بخری بازم دوست دارن که کادو طلا بگیرن. من خیلی اینور و اونور رفتم با خیلیا مشورت کردم برای خرید یه ساعت خوب براش. هرکی یه چیزی میگفت، منم گیج شده بودم. نمیدونستم چی درسته چی غلطه. ولی خب تجربه خوبی شد برای خریدن ساعت که گفتم اونو با شما هم درمیون بذارم.

خلاصه وقتی گیج بودم که اصلا چه ساعتی خوبه و چی خوبه و چی بده، گفتم بذار حرفهایی که تا حالا بهم گفتن رو روی کاغذ بنویسم تا شاید بتونم بالاخره به یه نتیجه‌ای برسم. چندتا از اوناهایی که به من گفتن رو براتون مینویسم:

  1. بهم گفتن حتما ساعتی بگیر که استیل باشه.

اینو بدونید اگر ساعت فلزی باشه باید استیل باشه که رنگش از بین نره و سالم بمونه. در غیراینصورت ساعت خراب میشه. ساعتهایی که بنداشون فلزیه اکثرا جنس بندش استیله اما مهم جنس قاب خود ساعت هست که اون باید استیل باشه. بندهای چرمی‌ها هم همینطور باید قابشون استیل باشه.

 

  1. بهم گفتن که ساعت فیک و تقلبی نگیرم

واقعا خریدن ساعت خیلی پیچیده است، حواست نباشه سرت کلاه میره. یک سری ساعت‌ها توی بازار که اسم و رسم درست حسابی ندارن، شاید مدل یکسری از ساعت‌های دیگه هم باشن، ولی خب هیچ اسم و رسم خاصی ندارند، اینا یک دسته از ساعت‌های تقلبی هستن یا فیک مدل‌های برندن. یه دسته دیگه ساعت‌های های کپی هستن که اینا مشخصا از روی یکسری ساعت‌های لوکس و یا با برندهای درجه یک کپی کردن و مثل اونا تولید کردن خیلی هم شبیه اونا شده. خود همین های کپی‌ها هم درجه بندی دارن.

یکسری دیگه که جدیدا مد شده، ساعت‌هایی هستن که تاجرای ایرانی میرن چین یه اسمی ثبت میکنن بعد یکسری ساعت تولید میکنن که همه چیز اون چینیه حتی استیل هم نیست و میارن تو ایران با یکسری تبلیغ به قیمت‌های زیادی اونا رو می‌فروشن و کسانی هم که میخرن خیال میکنن یه برند درجه یک خریداری کردن. برای همین موقع خریدن ساعت باید خیلی مراقبت کنید که کلاه سرتون نره.

 

  1. بهم گفتن که ساعت باید گارانتی داشته باشه

یه نکته مهم برای خریدن ساعت اینه که ساعت باید گارانتی شرکت وارد کننده اصلی رو داشته باشه تا بشه روش حساب کرد. یه سری ساعت‌ها به صورت قاچاق وارد کشور میشن که هیچ گارانتی‌ای ندارن و اگر مشکلی پیش بیاد هیچ کاریش نمیشه کرد. باید ساعتی که میخرید گارانتی اصلی رو داشته باشه.

این چیزایی که بهم گفتن رو بعد از شاید حدود 2 هفته گشتن توی بازار فهمیدم و وقتی میرفتم جایی که ساعت بخرم حواسم بود که سرم کلاه نره. خیلی‌ جاهایی که میرفتم این موضوعات رو که میگفتم خوشدون میگفتن ما ساعتی رو که میخوای نداریم. اما باید حواستون باشه که از جای معتبر خریداری کنید. من خودم از فروشگاه معتبر ساعت رو خریدم که خیلی خوب بود و برندهای متنوعی هم داشت به پیشنهاد میکنم برای خریدن ساعت بهشون مراجعه کنید. روی لینک بزنید وارد وبسایتشون میشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان